Streacom DA2 är flexibelt Mini-ITX-chassi med fokus på kylning

Permalänk
Melding Plague

Streacom DA2 är flexibelt Mini-ITX-chassi med fokus på kylning

Den holländska chassitillverkaren Streacom utökar produktportföljen med DA2, som är ett Mini-ITX-chassi med stöd för en rad olika konfigurationer av komponenter.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt på ett sätt. Trist på ett annat.
Vet inte vad jag ska tycka. Hade det kommit för 6-7 år sen hade det varit fantastiskt. Nu drunknar det ibland andra mer kompetenta och mindre lådor.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk

Den känns lite onödigt stor. Ingen slår Dan Cases A4 verkar det som...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rallemulle87:

Den känns lite onödigt stor. Ingen slår Dan Cases A4 verkar det som...

Fast i detta fall är det ju inte enbart storleken som lockar.

Detta chassi skulle jag lätt kunna ha bredvid tvn. Några ynka centimeter extra här och var spelar för mig ingen roll alls.. alls.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Proffsmoddare

Faller mig verkligen i smaken! Måste försöka hitta detta live på Computex. Att ett litet chassi är i storlek med en skokartong s 35 eller s 45 tycker jag har mindre betydelse. Viktigare att designen är genomtänkt och kylningen inte underdimensionerad.

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

Påminner den inte lite om gamla Mac Pro.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Bra att de har öppet runt om. Praktiskt taget alla mITX-kort har NVME-platsen på baksidan av moderkortet men de flesta ITX-lådor har inget luftflöde där som kan hjälpa till att kyla drive:n.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Ser mycket intressant ut!

Hoppas att det inte blir allt för mycket över 2K i pris.

Då kan detta bli ett utmärkt alternativ till Dan A4 (som saknar vettig luftkylare) och Ghost S1 (där den enda vettiga luftkylaren, Noctua NH-L12, gått ur produktion).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

@martinot: Jag tänkte samma sak. Vilken kylare skulle du ha valt?

Permalänk
Medlem

Helt ok, men jag föredrar "gamla" hederliga Ncase M1.

Skrivet av martinot:

Ser mycket intressant ut!

Hoppas att det inte blir allt för mycket över 2K i pris.

Då kan detta bli ett utmärkt alternativ till Dan A4 (som saknar vettig luftkylare) och Ghost S1 (där den enda vettiga luftkylaren, Noctua NH-L12, gått ur produktion).

Louqe (Ghost S1-makaren) samarbetar med Noctua, och Noctua har därför tillverkat en ny omgång NH-L12 som väl kommer börja säljas snart. Om jag förstått och minns rätt vill säga.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Vill ha snart... Inte släppts än :<

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Nån som har koll på när chassit är ute på marknaden och med vilken prislapp?