Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Skärmen blinkar svart... instant hjälp please..

Permalänk
Medlem

Skärmen blinkar svart... instant hjälp please..

Tjena jag håller på att få galet flipp här hemma när min högerskärm ibland går loss och bara blinkar svart.. ibland kan detta hända en gång sen sluta sen ibland kan den hålla på hur länge som helst.. Jag har verkligen sökt runder överallt om avd detta kan vara men kan absolut inte hitta någonting...

Permalänk
Medlem

Jag utgår från att du flyttat runt kablage, bytt ingångar på grafikkortet etc. för att utesluta olika felkällor? Har du gjort detta och felet ej förändrats är din skärm med stor sannolikhet defekt.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk

kan vara belysningen i skärmen som börjar ge upp speciellt om den har ett gäng år på nacken.

en av mina gamla skärmar med cfl belysning betedde sig så innan belysningen gav upp helt.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

kan vara belysningen i skärmen som börjar ge upp speciellt om den har ett gäng år på nacken.

en av mina gamla skärmar med cfl belysning betedde sig så innan belysningen gav upp helt.

Grejen är den att jag trodde också detta! Men jag testade att koppla in min kompis skärm som fungerar utmärkt, med andra kablar dvs strömkabel och annan hdmi, den började också bete sig så.. Jag kör just nu den skärmen genom moderkortet men fungerar ändå inte som jag vill att det ska göra..