Phanteks utmanar Noctua med nya flaggskeppsfläktar

Permalänk
Melding Plague

Phanteks utmanar Noctua med nya flaggskeppsfläktar

Phanteks visar en tidig version av vad företaget kallar för nästa generations fläktar, vilka ska erbjuda bättre kylprestanda vid lägre varvtal.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Åhå det lät intressant. Slänger dom på RGB kan det bli riktigt trevliga fläktar.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Kul att det "blåser upp till storm" på fläktfronten Sånt gillar vi. Väntar dock på 140mm-varianten av noctuas nya innan jag bestämmer mig, men blir den lika bra som 120mm-varianten så kan det nog bli att byta ut samtliga i lådan faktiskt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

"Glasfiber" låter i min hjärna som att de använder vanlig kommersiell glasfiberplast.

Mer intressant är dock storleken på dessa, det ser ut som 120mm med litet nav, om de klarar av så små toleranser (och förhoppningsvis ganska tyst gång) med litet nav borde de klara av en 140mm med stort nav och ha kvar små toleranser.

Mycket intressant.

Visa signatur

"Oh glorious cheeseburger… we bow to thee. The secrets of the universe are between the buns..."
"All my farts come straight from hell, you're already dead if you notice a smell"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Kul att det "blåser upp till storm" på fläktfronten [...]

Håller med! Gillar fart och fläkt i denna kategorin!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Rätt trevligt då Noctua envisas med deras fulbruna färg. Även deras PH-TC14PE kylare är ju lite av en snyggare Noctua NH-D15 kopia.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem
Skrivet av phreec:

Rätt trevligt då Noctua envisas med deras fulbruna färg. Även deras PH-TC14PE kylare är ju lite av en snyggare Noctua NH-D15 kopia.

Noctua ska (har?) börja sälja svarta under produktnamnet "Chromax" såg en på tuben om en version av deras U kylare som var helt svart med svarta fläktar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av phreec:

Rätt trevligt då Noctua envisas med deras fulbruna färg. Även deras PH-TC14PE kylare är ju lite av en snyggare Noctua NH-D15 kopia.

Hur ska folk annars veta att dina fläktar kostar 300kr/st, lol.
Jag måste vara den enda som gillar Noctuas bajsbruna fläktar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Hur ska folk annars veta att dina fläktar kostar 300kr/st, lol.
Jag måste vara den enda som gillar Noctuas bajsbruna fläktar.

Nej vi är minst 2 😍 bajsbrunt går hem i finrummen 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Men hur många riskorn per minut? Det är ju den verkliga frågan.

Skrivet av ramlösa:

Hur ska folk annars veta att dina fläktar kostar 300kr/st, lol.
Jag måste vara den enda som gillar Noctuas bajsbruna fläktar.

Gillar färgen också. Säger ju att man har kvalité på fläktarna. Sedan skulle jag vilja veta vem som har den nyansen på sin avföring. Den personen måste ju se över sin diet.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Skrivet av Storage Jar:

Åhå det lät intressant. Slänger dom på RGB kan det bli riktigt trevliga fläktar.

Är väl snarare tvärtom?

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Kul att det "blåser upp till storm" på fläktfronten Sånt gillar vi. Väntar dock på 140mm-varianten av noctuas nya innan jag bestämmer mig, men blir den lika bra som 120mm-varianten så kan det nog bli att byta ut samtliga i lådan faktiskt.

Du tänker på nya Redux serien (v2)? Såg en artikel
men har inte hittat dem! Gillar inte deras kända färgschema.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bulldozer since 2017-12-15
[8700k @ 4.9 ghz ¤ ASUS PRIME Z370-A ¤ Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 3000 mhz ¤ Asus EVGA RTX 2070 8GB BLACK GAMING ¤ Seasonic Focus 650w ¤ Fractal Define Define C TG ¤ Samsung 860 Evo 1TB ¤ Seagate Ironwolf 2TB ¤ Chassifans: Noctua Redux Series 1x120mm 2x140mm * Cryorig H5 Ultimate]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

... Väntar dock på 140mm-varianten av noctuas nya innan jag bestämmer mig, ...

Du kan få vänta länge. Finns vad jag vet inga planer på en 14 cm variant med lika snäva toleranser, det är därför de säljer en adapter för att montera tolvorna där.

Skrivet av wowsers:

Mer intressant är dock storleken på dessa, det ser ut som 120mm med litet nav, ...

Just litet nav (som blockerar en mindre yta) är ju alltid intressant.

Skrivet av ramlösa:

Hur ska folk annars veta att dina fläktar kostar 300kr/st, lol.
Jag måste vara den enda som gillar Noctuas bajsbruna fläktar.

Jag gillar också fläktarna, men inte färgen. Den udda färgen är priset man får betala för att ligga på topp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SE_Larsson:

Du tänker på nya Redux serien (v2)? Såg en artikel
men har inte hittat dem! Gillar inte deras kända färgschema.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Olle P:

Du kan få vänta länge. Finns vad jag vet inga planer på en 14 cm variant med lika snäva toleranser, det är därför de säljer en adapter för att montera tolvorna där.

Just litet nav (som blockerar en mindre yta) är ju alltid intressant.

Jag gillar också fläktarna, men inte färgen. Den udda färgen är priset man får betala för att ligga på topp.

Enöigt Gamers Nexus som också är på Computex så är 140mm-varianten under utveckling. Men det krävs mer än att bara "skala upp" nuvarande design. Så det är helt riktigt att det kan ta sin lilla tid.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Phantek fortsätter att leverera! På både chassi fronten och här.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X