PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem

Det går nog inte att undvika att fuskare förstör för andra. Nu är det iallafall på en "normal" nivå igen som efter varje patch.

Angående campare så såg jag en sorglig sak igår. Jag kollade replayen på en kille som dödade mig i slutstriden och hamnade då på en annan kille som nissen dödade för att han var så jävla dålig. Denna killen körde en bil till huset i mitten av cirkeln precis i början av rundan, sen satt han där inne och tryckte i 15 minuter utan att skjuta ett skott för att bli dödad som trea. Kul runda.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Det går nog inte att undvika att fuskare förstör för andra. Nu är det iallafall på en "normal" nivå igen som efter varje patch.

Angående campare så såg jag en sorglig sak igår. Jag kollade replayen på en kille som dödade mig i slutstriden och hamnade då på en annan kille som nissen dödade för att han var så jävla dålig. Denna killen körde en bil till huset i mitten av cirkeln precis i början av rundan, sen satt han där inne och tryckte i 15 minuter utan att skjuta ett skott för att bli dödad som trea. Kul runda.

Stenhårt ju...Krama bössan i en kvart utan att röra avtryckaren tyder på nervpåslag. I vilket annat spel sitter du frivilligt i 15 minuter i en kåk utan att göra någonting och inte stänger av spelet?
Personen i fråga hade nog svettigt där inne. Kanske aldrig lyckats kamma hem en kyckling, vem vet...I statistiken står det bara "W". Vägen dit är totalt ointressant så länge man inte sopar hem kycklingar i parti och minut. I många fall - mig inkluderad - krävs en kyckling för att vinna en kyckling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

jag tycker det är en bra strategi för att vinna? ta bra position fort och inte ta onödiga strider. kanske inte är roligt, men vill man vinna är det, det bästa sättet.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Nja jag vet inte. Jag kommer ibland på mig själv mig att sitta och trycka för länge när jag vet att nån är i närheten och jag bara väntar på att de kommer till mig men då pratar vi kanske ett par minuter. Det här var ju bara patetiskt. Under tiden han satt där inne och tryckte så krigade ju folk utanför i en bra stund. Jag var själv i samma område i säkert fem min och sköt tre man men denna killen peakade ju inte ens eller försökte skjuta någon, han bara satt där i ett hörn och väntade på att han som vann skulle komma in genom dörren framför honom men istället kom han i sidan.
Nu vinner jag inte så ofta men får en sjuhelsikes massa tre och fyra placeringar och det kanske beror på att jag inte orkar spela så där, vem vet.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Skrivet av KLIONE:

Ja det är väl ett av dom få sakerna dom kan få beröm för. Sen att spelet laggar som att jag skulle sitta me en dator från tidigt 2000-tal får dom inget beröm för. Förstår inte hur det ska vara så oerhört svårt att optimera ett spel återigen, låter gnälligt jag vet. Men sitter man men en dator som jag har i sign och har 60fps i early game då är det måttligt irriterande.

Visst är det lite bättre på Live-servern men det är fan i mig bedrövligt ändå.

feel your pain sluta spela pga kass optimering allt känns också väldigt långsamt

Visa signatur

Main dator: | I7 8700k | 2x 1080ti strix oc | Corsair obsidaian 750d | Samsung 970 Pro 512gb | Corsair H150i push pull | ASUS Z370 ROG MAXIMUS X FORMULA | Corsair Rm 850w | Asus rog swift 34 | 16gb ram gskill rgb |

Lan dator: | Corsair obsidain 250D | I7 7700k | Asus 1070 strix oc | corsair 16gb ram | benq XL 27 144hz | MSI Z270I Gaming Pro Carbon AC |

Who dares wins

Permalänk
Medlem
Skrivet av redheadSWE:

varför campar alla i detta spel och vad kan man göra emot att?
Behöver spelet ändra på sig eller måste man ha en viss spelstil??
Blir så fruktansvärt förbannad på att jag älskar spelet men hatar alla fegisar som spelar det....

och NEJ kommentarer som "du är bara dålig","campa är tactical waiting jöö-..." eller "campa är en legit metod" hjälper inte ....

Lite sent svar men... spela DUO eller SQUAD istället för SOLO om du inte redan gör det. Samt undvik spela TPP. Jag kör aldrig solo för jag orkar inte kolla varenda hörn och kant och förvänta mig att det ska sitta folk överallt

Rent allmänt är folk mindre försiktiga och mindre campiga i DUO och SQUAD då de kan bli ressade av sina medspelare.

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Stenhårt ju...Krama bössan i en kvart utan att röra avtryckaren tyder på nervpåslag. I vilket annat spel sitter du frivilligt i 15 minuter i en kåk utan att göra någonting och inte stänger av spelet?
Personen i fråga hade nog svettigt där inne. Kanske aldrig lyckats kamma hem en kyckling, vem vet...I statistiken står det bara "W". Vägen dit är totalt ointressant så länge man inte sopar hem kycklingar i parti och minut. I många fall - mig inkluderad - krävs en kyckling för att vinna en kyckling.

I princip så körde jag när statistiken funkade och tävlingsmänniskan i mig tog över. Lyckades ligga kring topp 500 EU (ner till ~50) under hela den perioden - så visst funkar det men absolut ingen spelstil jag tycker är rolig. Skulle uppskatta att jag snittade 6-7 kills/vinst och en win rate på 30-40% med den taktiken kontra 10-12 kills och 5-10% winrate när jag bara kör på.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

I princip så körde jag när statistiken funkade och tävlingsmänniskan i mig tog över. Lyckades ligga kring topp 500 EU (ner till ~50) under hela den perioden - så visst funkar det men absolut ingen spelstil jag tycker är rolig. Skulle uppskatta att jag snittade 6-7 kills/vinst och en win rate på 30-40% med den taktiken kontra 10-12 kills och 5-10% winrate när jag bara kör på.

Tävlingsmänniskan slumrar till med åldern, i mitt fall är det så. Men den har stundtals vaknat till liv i PUBG, annars är det nån midsommarkamp eller liknande som krävs för att få fart på den numera. Ibland avskyr man sig själv i det läget, språket har en tendens att övergå i ett allt fulare vokabulär.

Permalänk
Medlem

Här sitter man med ett K/D på 0,35 senaste 20 fighterna och tillhör korpens bottenskick. Och blir fimpad av sprEEEzy, en av få streamers jag kikat på. Hur fasen är det möjligt?
Var tvungen att dubbelkolla från hans stream tidigare idag, och visst fan var det så. Att det existerar något matchmakingsystem kan uteslutas. Ett matchmakingsystem måste kirras i framtiden, såhär kan det inte fortsätta...

Permalänk
Medlem

Jag håller med, det verkar vara nåt fel på det- Det märks jätteväl om man bara kollar vad folk har för kläder på sig. Kör man mot noobs så har vanliga kläder men är det lite bättre spelare så har de ofta lite ovanligare kläder som man bara kan få om man lirat ett tag eller spenderat en jävla massa pengar. Jag blev faktiskt skjuten av Ninja en gång, så det så. Och jag såg också Summit1g skjuta folk när jag var inne och spelade en annan gångoch jag är INTE så bra att jag borde matchas mot dom.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Här sitter man med ett K/D på 0,35 senaste 20 fighterna och tillhör korpens bottenskick. Och blir fimpad av sprEEEzy, en av få streamers jag kikat på. Hur fasen är det möjligt?
Var tvungen att dubbelkolla från hans stream tidigare idag, och visst fan var det så. Att det existerar något matchmakingsystem kan uteslutas. Ett matchmakingsystem måste kirras i framtiden, såhär kan det inte fortsätta...

Nollställdes det inte för en ny säsong i dagarna?

Visa signatur

Fractal Design R5 | Asus Z97-PRO(Wi-Fi ac) | i5 4690k @4.5Ghz Vcore 1.19 | Noctua NH-U14S | 8GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz | MSI 1070 | Samsung 850-Series EVO 500GB | Seagate Barracuda 2TB 7200rpm 64MB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

någon form av matchmaking finns, men den är nog j*vligt lös...

Visa signatur

Permalänk

Någon som kommer in å kan spela ikväll?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hanSSon11:

Nope, verkar vara generalknas.

Enligt dom själva så har dom rättat till problemet, men många verkar inte hålla med.
https://twitter.com/pubg_help

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | Asus PG27AQDP | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av hanSSon11:

Startade om datorn & nu funkar det.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | Asus PG27AQDP | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Undrade lite hur detta spelet utvecklats det senaste säg 12 månaderna.
Köpte det men lämnade faktiskt tillbaka det illa kvickt för att jag tyckte det laggade rätt rejält.
Sedan dess har jag hört att det optimerats ganska mycket samt att jag fått ett 1080ti så det kanske är spelbart tänker jag nu?
Sedan hur är det egentligen med fuskare? Har hört att det dryper av dem, stämmer detta?
Har själv för någon vecka sedan börjat spela Fortnite vilket flyter på riktigt bra men jag vet inte om jag riktigt gillar det där med att bygga massa hyddor hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Undrade lite hur detta spelet utvecklats det senaste säg 12 månaderna.
Köpte det men lämnade faktiskt tillbaka det illa kvickt för att jag tyckte det laggade rätt rejält.
Sedan dess har jag hört att det optimerats ganska mycket samt att jag fått ett 1080ti så det kanske är spelbart tänker jag nu?
Sedan hur är det egentligen med fuskare? Har hört att det dryper av dem, stämmer detta?
Har själv för någon vecka sedan börjat spela Fortnite vilket flyter på riktigt bra men jag vet inte om jag riktigt gillar det där med att bygga massa hyddor hela tiden.

Optimeringen har gått lite framåt men är väl långt ifrån optimerat. Standard är väl att en patch kan öka folks fps men patchen nån vecka senare gör att fpsen sjunker istället. Mycket av problemen känns dock tyvärr server relaterat särskilt i början på matcherna.

Har du en hyfsad cpu lär du kunna trycka +100 fps i 1440p med ett 1080ti, då jämför jag lite vad en polare har fått i fps med samma gpu och han har haft både i7-4790 samt nu då en i7-8700k.

Fuskare finns väl men jag kör endast fpp och det verkar vara vanligare i tpp. Dom som spelar US får nog bekänna färg med en del fuskande kineser men dom verkar inte välja EU direkt.

Visa signatur

Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2 - AMD Ryzen 5 7600X - Noctua NH-D15 - Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz - PowerColor Radeon RX 7800 XT - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - Samsung Odyssey G5 27´ - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem

Alltså prestandan är väl egentligen inte ett problem längre, snarare att fps:en inte säger allt. Jag bruakr ha mellan 90-140 fps med mitt 980Ti och då kör jag det mesta på high. Problemet är dock fortfarande nätkoden som de nyligen tweakat men som fortfarande suger getaballe. Och VÄLDIGT varierande, inte samma hela tiden vilket nästan är mest irriterande. Om man bara visste att det laggar så här mycket då kunde man kompensera för det men det är ju av, på, av, på hela tiden. Helt hopplöst. Man vet aldrig om skotten man skjuter hamnar där man siktar eller registreras överhuvudtaget.
Fuskare stöter man på varje kväll. Det har varit lugnt ett tag men nu är det mer kineser som spelar och, givetvis utan någon som helst koppling till detta, fler fuskare. Jag rapporterade två igår som var helt uppenbara och en som jag inte vet vad han höll på med men skumt var det så han fick en rapport ändå. I just detta märker jag ingen större skillnad på EU och NA men jag spelar faktiskt hellre NA då folk är pratigare och de spelar lite roligare. Ropar man nåt i voip ingame så är det faktiskt ibland nån som svarar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fler som upplever att spelet blivit sämre de senaste veckorna (vet inte exakt vid vilken update det skedde, men någon gång de senaste 14 dagarna)?

Det är totalt ospelbart numera. Det laggar/buggar så pass illa, att jag snart har ett knytnävsstort hål genom min monitor.

Skjuter på folk som inte tar någon skada, skott som aldrig avfyras "på riktigt" (endast för mig) med mera. Totalt lönlöst att spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Urken:

Fler som upplever att spelet blivit sämre de senaste veckorna (vet inte exakt vid vilken update det skedde, men någon gång de senaste 14 dagarna)?

Det är totalt ospelbart numera. Det laggar/buggar så pass illa, att jag snart har ett knytnävsstort hål genom min monitor.

Skjuter på folk som inte tar någon skada, skott som aldrig avfyras "på riktigt" (endast för mig) med mera. Totalt lönlöst att spela.

Har inte märkt av något konstigt alls. Kan det vara lokalt hos dig som det är problem?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Urken:

Det händer nån gång ibland, för alla tror jag. Om det är oftare eller inte vetefan, märker ingen stor skillnad. Men det kan ju variera från serverinstans till serverinstans.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Monster Battle Station(tm)#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB RAM >-< RTX 4070S >-< Crucial 2TB SSD |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Har inte märkt av något konstigt alls. Kan det vara lokalt hos dig som det är problem?

Svårt att tro att det skulle vara något lokalt. Två av mina vänner (1.5 mils radie från mig) har samma problem. Det är totalt ospelbart. Har märkt av mycket bs senaste tiden, men till slut var jag tvungen att spela in och granska i efterhand. Det visade sig att känslan var mer än rätt.

Det ligger på denna nivå (se video:

https://www.youtube.com/watch?v=6KtOfsYpbJg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Urken:

Svårt att tro att det skulle vara något lokalt. Två av mina vänner (1.5 mils radie från mig) har samma problem. Det är totalt ospelbart. Har märkt av mycket bs senaste tiden, men till slut var jag tvungen att spela in och granska i efterhand. Det visade sig att känslan var mer än rätt.

Vad är det man ser i videon som är konstigt? Lade inte märket till något speciellt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Vad är det man ser i videon som är konstigt? Lade inte märket till något speciellt.

I och med att spelet är så laggigt/buggigt som det är, så är det svårt att veta huruvida du bara spelar med eller faktiskt inte noterade att jag avfyrade två skott med hagelbrakaren. Varvid det ena avlossas först efter någon sekund. Hade jag haft tur hade motståndaren sprungit rakt in i det, trots att situationen var över sedan länge.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Urken:

Det inbyggda reprissystemet (spectate/replay/death cam) är inget man kan lita på.
Allt är helt osynkat, speciellt i början av rundan och om det är många i närheten.
Det visar inte i närheten av vad som hände live, brukar själv endast använda det för att se var alla gömde sig, inte för att analysera skottregistrering eller något mer detaljerat.

Har du någon direktinspelning istället?

Själv tycker jag att det blivit betydligt bättre efter senaste patchen när de ökade tick raten för ett par veckor sedan.

Visa signatur

• 9800X3D • Astral 5090 @ 4K 240Hz OLED •

Permalänk
Medlem
Skrivet av D-ryd:

Det inbyggda reprissystemet (spectate/replay/death cam) är inget man kan lita på.
Allt är helt osynkat, speciellt i början av rundan och om det är många i närheten.
Det visar inte i närheten av vad som hände live, brukar själv endast använda det för att se var alla gömde sig, inte för att analysera skottregistrering eller något mer detaljerat.

Har du någon direktinspelning istället?

Själv tycker jag att det blivit betydligt bättre efter senaste patchen när de ökade tick raten för ett par veckor sedan.

Ingen direktinspelning. Dock träffade ena skottet i ryggen på motståndaren utan någon som helst effekt. Vidare så hörde min lagkamrat inget av de två skott jag avfyrade, trots att han var bara 25 meter längre bort. Kan spela några matcher med inspelningen på, så kan jag visa dessa sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D-ryd:

Den patchen ligger tyvärr fortfarande bara på testservern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Urken:

Ingen direktinspelning. Dock träffade ena skottet i ryggen på motståndaren utan någon som helst effekt. Vidare så hörde min lagkamrat inget av de två skott jag avfyrade, trots att han var bara 25 meter längre bort. Kan spela några matcher med inspelningen på, så kan jag visa dessa sedan.

Be alla dina kompisar hitta en Kar98, utan ljuddämpare, låter som en kanon inom 400 meters radie.
Hörs det inget ljud då så är det nåt allvarligt fel...

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Monster Battle Station(tm)#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB RAM >-< RTX 4070S >-< Crucial 2TB SSD |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

@hyperbol:

Patch 14 (senaste) har ju varit uppe på liveservern i snart 2 veckor nu, testservern är stängd.
Det enda de valde att inte flytta med från testservern var väl den nya "anti cheat launchern".

http://www.newsweek.com/pubg-patch-14-live-increase-tick-rate...

Visa signatur

• 9800X3D • Astral 5090 @ 4K 240Hz OLED •

Permalänk
Medlem

Snöbana bekräftad!!

Visa signatur