Permalänk
Cdon.com
Skrivet av MultiMan:

Det är fortfarande samma ordinarie bluffpriser. Är detta inget ni kommer eller kan åtgärda eftersom det är Marketplace? Tillåter ens Marknadsföringslagen att man gör så här?

Hej Multiman!

Jag bad vår marketplace avdelning gå vidare med ärendet när vi diskutera artiklarna i forumet senast, men då inget skett än så länge så måste något gått snett i vår kommunikation. Beklagar detta.

Jag har nu tagit action på ärendet direkt till min kollega som sitter och kontrollerar våra merchants. Återkommer till dig här så fort jag fått mer information om hur det går!

Bästa hälsningar,
Fredrik - CDON

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Om ni återkommer till mig i PM med ert ordernummer så ska jag kontrollera händelsen med företaget.

Bästa hälsningar,
Fredrik - CDON

Jag följer denna tråd och vill bara ge "Fredrik" på CDON.COM en eloge för ditt arbete och för att gör ditt bästa för att lösa situationen för alla och försöka upprätthålla cdons rykte!
För mig är detta god publicitet och ger kudos!

Hoppas dina chefer/överordnade uppskattar arbetet du lägger ner på att försöka vara behjälplig i alla lägen då er kundtjänst inte alltid fungera optimalt....

Permalänk
Medlem

Håller helt med @elp här. Dock tycker jag det är tråkigt att det skall behövas en "Fredrik" för detta. Hade varit bättre om kundtjänsten skulle fungera som Fredrik gör alltid.

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk

@CDON.COM: Nu har jag skickat PM.

Visa signatur

Hög standard ;)

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av elp:

Jag följer denna tråd och vill bara ge "Fredrik" på CDON.COM en eloge för ditt arbete och för att gör ditt bästa för att lösa situationen för alla och försöka upprätthålla cdons rykte!
För mig är detta god publicitet och ger kudos!

Hoppas dina chefer/överordnade uppskattar arbetet du lägger ner på att försöka vara behjälplig i alla lägen då er kundtjänst inte alltid fungera optimalt....

Skrivet av Akerhage:

Håller helt med @elp här. Dock tycker jag det är tråkigt att det skall behövas en "Fredrik" för detta. Hade varit bättre om kundtjänsten skulle fungera som Fredrik gör alltid.

Stort tack, det värmer!

Precis som ni säger så fungerar inte vår kundservice optimalt för tillfället men vi finns synliga och har "skyddsnät" för att fånga upp ärenden där våra kunder ej får den service de förtjänar.

Vi jobbar hårt för att förbättra vår kundservice och er feedback är guld värd för CDON, de som har tid får jättegärna lämna er feedback till CDON här .

Länken är kopplade till mig personligen och de ärenden jag hanterar men den gäller även för att ge övrig feedback till hela CDON.

Vänliga hälsningar,
Fredrik - CDON

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej!

Jag har skickat ett meddelande angående en retur på måndag men fick inget svar hittills. Hur långt tid kan det ta till er att svara? När ni dra av pengarna från mitt konto var det inte mer en en dag! Usel kundservice som vanligt. Vet inte varför gör jag samma misstag varje gång och handlar saker från er.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av nDre:

Hej!

Jag har skickat ett meddelande angående en retur på måndag men fick inget svar hittills. Hur långt tid kan det ta till er att svara? När ni dra av pengarna från mitt konto var det inte mer en en dag! Usel kundservice som vanligt. Vet inte varför gör jag samma misstag varje gång och handlar saker från er.

Hej nDre,

Tack för ditt inlägg!

Beklagar att ni inte fått något svar gällande er retur ännu, då ni mailat till oss för 4 dagar sen bör ni fått svar vilket gör mig lite fundersam om något har gått fel i utskicket. Vänligen återkom till mig i PM med ert ärendenummer / ordernummer så ska jag hjälpa er vidare direkt.

Vänliga hälsningar,
Fredrik - CDON

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej CDON jag undrar om man vågar beställa en skärm från er senaste gången var det helkass support ang mitt PS4 men jag fick tillslut löst det via Sony. Erbjuder ni någon support ifall jag skulle få den levererad med en död pixel osv??

Visa signatur

𝕊𝕡𝕖𝕔𝕚𝕗𝕚𝕜𝕒𝕥𝕚𝕠𝕟𝕖𝕣
Fractal Vector RS Dark TG | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 9 3900X | Kraken X62 | 4x8GB G.Skill Trident Z Neo @3600 C16 | ASUS Geforce RTX 2080 Ti ROG Strix Gaming OC 11G | Corsair HX1000i | Corsair MP510 480GB | Seagate Barracuda 1TB

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Philip320:

Hej CDON jag undrar om man vågar beställa en skärm från er senaste gången var det helkass support ang mitt PS4 men jag fick tillslut löst det via Sony. Erbjuder ni någon support ifall jag skulle få den levererad med en död pixel osv??

Hej Phillip320,

Det ska ni givetvis våga och jag beklagar att vår service inte var bra nog gällande ert tidigare ärende.

När det gäller just konsoler från sony / microsoft så sköter gärna dessa företag garantiärenden mot slutkund direkt och jag gissar på att vår kundservice har hänvisat er till sony-support för snabbare hantering / felsökning. Detta är inget tvång att ni som slutkund ska behöva kontakta tillverkaren själv utan vi hjälper självklart våra kunder om så önskas.

Pixelfel kan förekomma på skärmar och mer eller mindre alla erkända företag har någon form av pixelgaranti. Ni har även som konsument rätt att nyttja er ångerrätt upp till 14 dagar efter mottagande av varan.

Som svar på din fråga så kommer vi givetvis hjälpa er vidare vid eventuella fel på er framtida skärm!

Bästa hälsningar,
Fredrik - CDON

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag gjorde en beställning från er på 3 DVD-filmer som skickades från er och ett klockarmband till en Samsung Gear S3 som skulle ha skickats från en av era leverantörer. Armbandet postades enligt erat mail till mig den 30e (en lördag), detta har ännu inte dykt upp. Filmerna dök dock upp som dom skulle i tisdags. Har mailat kundservice angående en utebliven leverans men har inte fått svar.

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Creutz:

Jag gjorde en beställning från er på 3 DVD-filmer som skickades från er och ett klockarmband till en Samsung Gear S3 som skulle ha skickats från en av era leverantörer. Armbandet postades enligt erat mail till mig den 30e (en lördag), detta har ännu inte dykt upp. Filmerna dök dock upp som dom skulle i tisdags. Har mailat kundservice angående en utebliven leverans men har inte fått svar.

Hej Creutz,

Tack för ert inlägg i forumet!

Vad tråkigt att ni ännu inte mottagit ert klockarmband och givetvis ska vi hjälpa er vidare med detta ärende.

Återkom gärna till mig i PM med ert ordernummer / ärendenummer så ska jag leta rätt på er sista vara!

Vänliga hälsningar,
Fredrik

Visa signatur
Permalänk

Hej CDON.
Jag beställde några varor för ca 2 veckor sen. Har nu fått brev från postnord angående momsavgift då varorna var skickade från Kina...
Det fanns ingen indikation att varorna skulle skickas från Kina och om jag vetat detta hade jag aldrig lagt min beställning.
Hur ska jag gå tillväga?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av snailmagic:

Hej CDON.
Jag beställde några varor för ca 2 veckor sen. Har nu fått brev från postnord angående momsavgift då varorna var skickade från Kina...
Det fanns ingen indikation att varorna skulle skickas från Kina och om jag vetat detta hade jag aldrig lagt min beställning.
Hur ska jag gå tillväga?

Hej Snailmagic,

Tack för inlägget!

Detta känns minst sagt inte bra och vi ska ta tag i detta ärendet direkt mot säljaren men även hjälpa er vidare. Ni ska inte behöva stå för denna kostnaden.

Vänligen återkom till mig i det PM jag skickat till er!

Bästa hälsningar,
Fredrik - CDON

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej!

Verkar som att min leverans från er har försvunnit. Skulle levererats i Onsdags men har fått info om att ni inte vet vart det tagit vägen.
Jag åker bort imorgon och kommer inte kunna ta emot något paket.
Hur löser vi detta?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av NiclasLj:

Hej!

Verkar som att min leverans från er har försvunnit. Skulle levererats i Onsdags men har fått info om att ni inte vet vart det tagit vägen.
Jag åker bort imorgon och kommer inte kunna ta emot något paket.
Hur löser vi detta?

Hej Nicklas,

Tack för inlägget!

Vad tråkigt att det verkar som ert paket försvunnit i postgången och om ni ännu inte mottagit ert paket så kommer vi reklamera paketet mot transportören.

Återkom till mig i PM med ert ordernummer / ärendenummer så hjälper jag er hjärtligen vidare!

Bästa hälsningar,
Fredrik - CDON

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej!
När kommer ni lägga till Postnords kostnadsfria tjänst "valfritt serviceställe" så man kan välja vart man vill hämta ut paketen?
Länk: https://www.postnord.se/foretag/skicka/inrikes/tillaggstjanst...

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Blixa_Bargeld:

Hej!
När kommer ni lägga till Postnords kostnadsfria tjänst "valfritt serviceställe" så man kan välja vart man vill hämta ut paketen?
Länk: https://www.postnord.se/foretag/skicka/inrikes/tillaggstjanst...

Hej Blixa_Bargeld!

Tack för inlägget!

Jag vet att våran logisitkavdelning ser över denna tilläggstjänst och det är inte omöjligt om denna tjänst kommer finnas tillgänglig för våra kunder i framtiden.

Vänliga hälsningar,
Fredrik - CDON

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej CDON!

Jag köpte nyligen en för mig relativt dyr vara av er, varan såldes i sin tur av en underleverantör till er.
När jag klickar på länken i orderbekräftelsen och fyller i min email så händer dock ingenting, hur kan jag få reda på status för min order? Den påverkar i sin tur övriga inköp av möbler och dylikt.

Tack på förhand.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X | Asus B550-F | Sapphire 6700 XT | Lian-Li PC-O11 Dynamic | Lian-Li Galahad AIO | Intel 520 240GB, Intel 530 240GB SSD, Kingston A2000 M.2 1TB | Corsair Vengeance RGB PRO 16GB 3200MHz| Corsair RM 750X |Windows 10|

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Erathial:

Hej CDON!

Jag köpte nyligen en för mig relativt dyr vara av er, varan såldes i sin tur av en underleverantör till er.
När jag klickar på länken i orderbekräftelsen och fyller i min email så händer dock ingenting, hur kan jag få reda på status för min order? Den påverkar i sin tur övriga inköp av möbler och dylikt.

Tack på förhand.

Hej Erathial,

Tack för ditt inlägg!

Tråkigt att höra att du har problem med att se statusen på din beställning. Vänligen återkom till oss i PM med ditt ärendenummer / ordernummer så ska jag hjälpa dig vidare direkt.

Med vänliga hälsningar,
Alfred, CDON

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Beställde Diablo 3-expansionen i maj men ser nu att det inte finns nån produktnyckel?
Ordernr 62122803

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av anon42512:

Beställde Diablo 3-expansionen i maj men ser nu att det inte finns nån produktnyckel?
Ordernr 62122803

Hej Loxus,

Tack för ditt inlägg!

Jag har nu kikat på detta med en kollega som normalt sätt hanterar digitala produkter och vi kan dessvärre se att din kod aldrig blev tillgänglig till dig på grund av ett systemfel hos oss. Tyvärr har vi inte heller några fler koder att skicka ut till dig och jag har nu därför hävt ditt köp och påbörjat en återbetalning till ditt konto.

Vi beklagar verkligen det inträffade. Önskar dig en fin dag!

Med vänliga hälsningar,
Alfred, CDON

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej CDON,
Gjorde en felanmälan att jag ville ha en PS4-kontroll utbytt på garanti den 2018-06-24, fick svar 2018-07-03 att de kan jag få om jag godkänner att de skickar en faktura som jag inte behöver betala om jag returnerar den felaktiga, godkände det direkt.
Kan ni kontrollera varför det inte skickas ut någon ny PS4-kontroll?

Ordernr: 61916678
Ärendenummer: 0001HaDJDUGR3HYQ

/Stefan

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Ramis71:

Hej CDON,
Gjorde en felanmälan att jag ville ha en PS4-kontroll utbytt på garanti den 2018-06-24, fick svar 2018-07-03 att de kan jag få om jag godkänner att de skickar en faktura som jag inte behöver betala om jag returnerar den felaktiga, godkände det direkt.
Kan ni kontrollera varför det inte skickas ut någon ny PS4-kontroll?

Ordernr: 61916678
Ärendenummer: 0001HaDJDUGR3HYQ

/Stefan

Hej Stefan,

Tack för inlägget!

Jag har nu svarat dig på ditt ärende hos oss. Vi hoppas att den nya kontrollen fungerar tillfredsställande!

Med vänliga hälsningar,
Alfred, CDON

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej CDON!

Varför har ni tagit bort chatten? För ett tag sen stod det att chatten vara tillfälligt var nere på grund av hög belastning? Kommer den höga belastningen aldrig lösas?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk

Hejsan!

Förbeställt PC titeln Monster Hunter World hos er. Börjar bli lite skeptisk till om den kommer levereras imorgon 9 augusti, då spelet släpps. På er sida står preliminärt releasedatum 2018-09-03 vilket är felaktigt på ca en månad. Under orderstatus står det att den fortfarande behandlas. Ska den hinna hit fysiskt borde den vara på väg, annars kanske den kommer digitalt i form av en steam kod? Lite fattigt på information.

Öppnade ett supportärende via ert system för två dagar sedan, inget svar än så länge. Lite klarhet och förhoppningsvis en kvick lösning efterfrågas vänligen! Ordernummer: 62812986

Mvh,
Martin

Edit:

Fått svar från kundtjänst nu. Det kommer alltså till CDON i september, så jag har avbeställt.

Mvh

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Cenorida:

Hej CDON!

Varför har ni tagit bort chatten? För ett tag sen stod det att chatten vara tillfälligt var nere på grund av hög belastning? Kommer den höga belastningen aldrig lösas?

Hej Cenorida,

Tack för inlägget!

Chatten är för tillfället nere på obestämd tid då vi i nuläget jobbar på att förbättra den och dess funktioner. Tyvärr kan jag inte ge mer information om detta i nuläget. Om du vill ha kontakt med oss går det hur bra som helst att skicka in ett mejl till oss via vår hemsida så återkommer vi till dig så snabbt som möjligt!

Med vänliga hälsningar,
Alfred, CDON

Visa signatur
Permalänk

Undrar om CDON kommer att ändra sin slogan när Amazon öppnar upp i Sverige?!

Den kommer ju inte riktigt att stämma längre om man säger så......

Visa signatur

Fatal1ty FXM 200 Gaming Headset // Corsair Crystal 460X ATX RGB // ASUS B450 TUF Gaming Plus Motherboard // AMD Ryzen 5 2600X //ASUS Geforce GTX 1060 6GB Strix Gaming // Corsair Vengeance 16GB DDR4 RAM // Kingston SSD Now UV400 120GB // CoolerMaster B500 V2 // Zowie XL2411P 144Hz Gaming Monitor // Samsung 27" LCD Monitor // Zowie EC2-A Gaming Mouse // Corsair K65 LUX RGB Mechanical Keyboard // 100/10 Bahnhof Internet Fiber Connection.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Med vänliga hälsningar,
Alfred, CDON

ett STORT tack till CDON.COM som hjälpte mig med mitt ärende som andrahandskund här på Sweclockers... Nu är min reklamation godkänd och det känns väldigt skönt att man kan vända sig till er här på forumet. Tack igen.

Mvh

Samuel

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 - Corsair Vengeance LPX 32GB 3200MHz DDR4 - Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB EAGLE - 1 st Samsung 870 QVO 1TB - 1 st Samsung 850 EVO 500GB - 2 st Samsung 850 EVO 256GB - Arctic Liquid Freezer II 360 - Corsair RM850 Watt - Phanteks Enthoo PRO M Window - Skärm 1 : Asus MG278Q - Skärm 2 : Benq Zowie XL2546

Permalänk

@cdon.com
Hej beställde en usb-c kabel och ett Copter exoglass till min Moto G6+ men fick igår hem usb-c kabeln och ett Copterglas till Moto G6. Ska jag bara returnera det och vänta på rätt glas eller kan ni skicka iväg ett Coptetglas till Moto g6+? Mvh Pierre

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Pierre232:

@cdon.com
Hej beställde en usb-c kabel och ett Copter exoglass till min Moto G6+ men fick igår hem usb-c kabeln och ett Copterglas till Moto G6. Ska jag bara returnera det och vänta på rätt glas eller kan ni skicka iväg ett Coptetglas till Moto g6+? Mvh Pierre

Skickades från m.sweclockers.com

Hej Pierre,

Tack för inlägget.

Vänligen återkom med ditt ordernummer, alternativt ärendenummer hos oss i PM så ska jag kika på det direkt!

Med vänliga hälsningar,
Alfred, CDON

Visa signatur