Trädvy Permalänk
Cdon.com
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av MultiMan:

Det är fortfarande samma ordinarie bluffpriser. Är detta inget ni kommer eller kan åtgärda eftersom det är Marketplace? Tillåter ens Marknadsföringslagen att man gör så här?

Hej Multiman!

Jag bad vår marketplace avdelning gå vidare med ärendet när vi diskutera artiklarna i forumet senast, men då inget skett än så länge så måste något gått snett i vår kommunikation. Beklagar detta.

Jag har nu tagit action på ärendet direkt till min kollega som sitter och kontrollerar våra merchants. Återkommer till dig här så fort jag fått mer information om hur det går!

Bästa hälsningar,
Fredrik - CDON

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Markaryd
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av CDON.COM:

Om ni återkommer till mig i PM med ert ordernummer så ska jag kontrollera händelsen med företaget.

Bästa hälsningar,
Fredrik - CDON

Jag följer denna tråd och vill bara ge "Fredrik" på CDON.COM en eloge för ditt arbete och för att gör ditt bästa för att lösa situationen för alla och försöka upprätthålla cdons rykte!
För mig är detta god publicitet och ger kudos!

Hoppas dina chefer/överordnade uppskattar arbetet du lägger ner på att försöka vara behjälplig i alla lägen då er kundtjänst inte alltid fungera optimalt....

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2008

Håller helt med @elp här. Dock tycker jag det är tråkigt att det skall behövas en "Fredrik" för detta. Hade varit bättre om kundtjänsten skulle fungera som Fredrik gör alltid.

Intel NUC :(

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finspång
Registrerad
Feb 2011

@CDON.COM: Nu har jag skickat PM.

Hög standard ;)

Trädvy Permalänk
Cdon.com
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av elp:

Jag följer denna tråd och vill bara ge "Fredrik" på CDON.COM en eloge för ditt arbete och för att gör ditt bästa för att lösa situationen för alla och försöka upprätthålla cdons rykte!
För mig är detta god publicitet och ger kudos!

Hoppas dina chefer/överordnade uppskattar arbetet du lägger ner på att försöka vara behjälplig i alla lägen då er kundtjänst inte alltid fungera optimalt....

Skrivet av Akerhage:

Håller helt med @elp här. Dock tycker jag det är tråkigt att det skall behövas en "Fredrik" för detta. Hade varit bättre om kundtjänsten skulle fungera som Fredrik gör alltid.

Stort tack, det värmer!

Precis som ni säger så fungerar inte vår kundservice optimalt för tillfället men vi finns synliga och har "skyddsnät" för att fånga upp ärenden där våra kunder ej får den service de förtjänar.

Vi jobbar hårt för att förbättra vår kundservice och er feedback är guld värd för CDON, de som har tid får jättegärna lämna er feedback till CDON här .

Länken är kopplade till mig personligen och de ärenden jag hanterar men den gäller även för att ge övrig feedback till hela CDON.

Vänliga hälsningar,
Fredrik - CDON

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2015

Hej!

Jag har skickat ett meddelande angående en retur på måndag men fick inget svar hittills. Hur långt tid kan det ta till er att svara? När ni dra av pengarna från mitt konto var det inte mer en en dag! Usel kundservice som vanligt. Vet inte varför gör jag samma misstag varje gång och handlar saker från er.

Trädvy Permalänk
Cdon.com
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av nDre:

Hej!

Jag har skickat ett meddelande angående en retur på måndag men fick inget svar hittills. Hur långt tid kan det ta till er att svara? När ni dra av pengarna från mitt konto var det inte mer en en dag! Usel kundservice som vanligt. Vet inte varför gör jag samma misstag varje gång och handlar saker från er.

Hej nDre,

Tack för ditt inlägg!

Beklagar att ni inte fått något svar gällande er retur ännu, då ni mailat till oss för 4 dagar sen bör ni fått svar vilket gör mig lite fundersam om något har gått fel i utskicket. Vänligen återkom till mig i PM med ert ärendenummer / ordernummer så ska jag hjälpa er vidare direkt.

Vänliga hälsningar,
Fredrik - CDON

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2016

Hej CDON jag undrar om man vågar beställa en skärm från er senaste gången var det helkass support ang mitt PS4 men jag fick tillslut löst det via Sony. Erbjuder ni någon support ifall jag skulle få den levererad med en död pixel osv??

i7-8700k | Corsair Vengeance LPX 16GB 2666Mhz DDR4 | ASUS Z370-F Strix | Asus Geforce GTX 1080 Ti Turbo | Nzxt Kraken X61 | Nzxt Noctis 450 | Intenso 128GB SSD | 1TB Storage

Trädvy Permalänk
Cdon.com
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av Philip320:

Hej CDON jag undrar om man vågar beställa en skärm från er senaste gången var det helkass support ang mitt PS4 men jag fick tillslut löst det via Sony. Erbjuder ni någon support ifall jag skulle få den levererad med en död pixel osv??

Hej Phillip320,

Det ska ni givetvis våga och jag beklagar att vår service inte var bra nog gällande ert tidigare ärende.

När det gäller just konsoler från sony / microsoft så sköter gärna dessa företag garantiärenden mot slutkund direkt och jag gissar på att vår kundservice har hänvisat er till sony-support för snabbare hantering / felsökning. Detta är inget tvång att ni som slutkund ska behöva kontakta tillverkaren själv utan vi hjälper självklart våra kunder om så önskas.

Pixelfel kan förekomma på skärmar och mer eller mindre alla erkända företag har någon form av pixelgaranti. Ni har även som konsument rätt att nyttja er ångerrätt upp till 14 dagar efter mottagande av varan.

Som svar på din fråga så kommer vi givetvis hjälpa er vidare vid eventuella fel på er framtida skärm!

Bästa hälsningar,
Fredrik - CDON

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Nov 2005

Jag gjorde en beställning från er på 3 DVD-filmer som skickades från er och ett klockarmband till en Samsung Gear S3 som skulle ha skickats från en av era leverantörer. Armbandet postades enligt erat mail till mig den 30e (en lördag), detta har ännu inte dykt upp. Filmerna dök dock upp som dom skulle i tisdags. Har mailat kundservice angående en utebliven leverans men har inte fått svar.

Fractal Design Core 500, ASUS H170i D3 Plus, i5 6400, 2x8Gb Crucial Ballistics, ASUS Strix GTX 1060, Fractal Design Integra M 450W

Trädvy Permalänk
Cdon.com
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av Creutz:

Jag gjorde en beställning från er på 3 DVD-filmer som skickades från er och ett klockarmband till en Samsung Gear S3 som skulle ha skickats från en av era leverantörer. Armbandet postades enligt erat mail till mig den 30e (en lördag), detta har ännu inte dykt upp. Filmerna dök dock upp som dom skulle i tisdags. Har mailat kundservice angående en utebliven leverans men har inte fått svar.

Hej Creutz,

Tack för ert inlägg i forumet!

Vad tråkigt att ni ännu inte mottagit ert klockarmband och givetvis ska vi hjälpa er vidare med detta ärende.

Återkom gärna till mig i PM med ert ordernummer / ärendenummer så ska jag leta rätt på er sista vara!

Vänliga hälsningar,
Fredrik

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

Hej CDON.
Jag beställde några varor för ca 2 veckor sen. Har nu fått brev från postnord angående momsavgift då varorna var skickade från Kina...
Det fanns ingen indikation att varorna skulle skickas från Kina och om jag vetat detta hade jag aldrig lagt min beställning.
Hur ska jag gå tillväga?

Trädvy Permalänk
Cdon.com
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av snailmagic:

Hej CDON.
Jag beställde några varor för ca 2 veckor sen. Har nu fått brev från postnord angående momsavgift då varorna var skickade från Kina...
Det fanns ingen indikation att varorna skulle skickas från Kina och om jag vetat detta hade jag aldrig lagt min beställning.
Hur ska jag gå tillväga?

Hej Snailmagic,

Tack för inlägget!

Detta känns minst sagt inte bra och vi ska ta tag i detta ärendet direkt mot säljaren men även hjälpa er vidare. Ni ska inte behöva stå för denna kostnaden.

Vänligen återkom till mig i det PM jag skickat till er!

Bästa hälsningar,
Fredrik - CDON

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2007

Hej!

Verkar som att min leverans från er har försvunnit. Skulle levererats i Onsdags men har fått info om att ni inte vet vart det tagit vägen.
Jag åker bort imorgon och kommer inte kunna ta emot något paket.
Hur löser vi detta?

Trädvy Permalänk
Cdon.com
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av NiclasLj:

Hej!

Verkar som att min leverans från er har försvunnit. Skulle levererats i Onsdags men har fått info om att ni inte vet vart det tagit vägen.
Jag åker bort imorgon och kommer inte kunna ta emot något paket.
Hur löser vi detta?

Hej Nicklas,

Tack för inlägget!

Vad tråkigt att det verkar som ert paket försvunnit i postgången och om ni ännu inte mottagit ert paket så kommer vi reklamera paketet mot transportören.

Återkom till mig i PM med ert ordernummer / ärendenummer så hjälper jag er hjärtligen vidare!

Bästa hälsningar,
Fredrik - CDON

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2003

Hej!
När kommer ni lägga till Postnords kostnadsfria tjänst "valfritt serviceställe" så man kan välja vart man vill hämta ut paketen?
Länk: https://www.postnord.se/foretag/skicka/inrikes/tillaggstjanst...