Webbläsartillägget Stylish samlar in data om användare i smyg

Permalänk
Melding Plague

Webbläsartillägget Stylish samlar in data om användare i smyg

Stylish är ett webbläsartillägg som används av många på SweClockers för att visa sidan med ett mörkt tema. Nu uppdagas det att tillägget samlar in data om sina användare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Firefox inaktiverar nu stylish automatiskt av säkerhetsskäl.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Tack då rycker de tillägget direkt nu. Hej då Stylish!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Kan ni inte bara göra ett mörkt tema på Sweclockers så vi slipper sånt här då?

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem

Använder TamperMonkey istället, hoppas inte den håller på med samma saker.

Skrivet av Mullvaden83:

Kan ni inte bara göra ett mörkt tema på Sweclockers så vi slipper sånt här då?

Jo men man kanske använder tillägget på andra siter än just Swec

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Är det där ens lagligt?

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk

Stylish verkar vara borta från Chrome Web Store.

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem

Ser att HeatoN har bytt yrke.

Låt mig berätta för er om Open Source.

Permalänk
Medlem

För er som spelar och inte gillar datainsamling så bör ni kolla upp Red Shell. Det har samlat data från spelare och funnits med i ett antal spel, både från Steam och andra källor. Men nu när spelare varit på utvecklare om detta har många tagit bort det, eller sagt att de ska göra det.
https://www.reddit.com/r/Steam/comments/8pud8b/psa_red_shell_...

Permalänk
Medlem

Jag som installera det just idag! Synd för annars var det trevligt med ett mörkt sweclockers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thunderbolt:

Jag som installera det just idag! Synd för annars var det trevligt med ett mörkt sweclockers.

Jag körde ett mörkt tema via tapermonkey. Orkade inte sätta upp det igen efter att jag installerade om datorn

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Thunderbolt:

Jag som installera det just idag! Synd för annars var det trevligt med ett mörkt sweclockers.

Om du installerade det idag så installerade du det nog med Stylus, inte Stylish. Jag bytte nämligen ut den sista länken till Stylish (den till Firefox) igår.

Stylus är en open source klon av Stylish, som kom till just för att Stylish började med underligt beteende.

Här är länkar till Stylus ( Chrome | Firefox | Opera )

Installation av temat är exakt samma som innan, utom om du har Firefox, som nu fungerar lika dant som Chrome och Opera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ejziponken:

Är det där ens lagligt?

Jag misstänker att GDPR gör detta olagligt och man får ju hoppas att någon EU domstol(eller vilka det nu är som hanterar liknande) tar tag i detta ärende. Riktigt jäkla uselt beteende av ägarna till detta tillägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

Kan ni inte bara göra ett mörkt tema på Sweclockers så vi slipper sånt här då?

Tror jag läst trådar om det ämnet, som vart sådär 6 - 10 år gamla.......Fattar inte varför det skall vara så svårt?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

Kan ni inte bara göra ett mörkt tema på Sweclockers så vi slipper sånt här då?

@Alling har ju gjort ett tillägg vid namn Better Sweclockers. Nu var det ett par år sedan jag använde det, men hade det inte ett mörkt tema?

Visa signatur

Moberkort: Asus p8p67 Deluxe. CPU: i7 2600k, 4.5 Ghz. CPU-kylare: Noctua NH-D15. RAM: Corsair Vengenace DDR3 16 GB, 1600 Mhz. Systemdisk: Samsung Evo 850, 256 GB. Lagring: 15,2 TB på snurrdisk. GPU: 2x Saphire tri-x 290x. Ljudkort: Asus Xonar DGX. PSU: EVGA Supernova g2 1000W. Chassi: Cooler Master HAF-X. Hörlurar: Audio Technica ATH M50.

"Eftersom det aldrig är försent att bättra sig, väntar jag ett tag till." - okänd

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xeraton:

@Alling har ju gjort ett tillägg vid namn Better Sweclockers. Nu var det ett par år sedan jag använde det, men hade det inte ett mörkt tema?

Det använder temat @Blargmode skapade. (Men inte via tillägg som Stylish eller Stylus)

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Som har föreslagits innan, Sweclockers borde lägga till ett alternativ för mörkt tema direkt i webbplatsen. Antingen genom att färgsätta ett själva eller få loss rättigheterna till ett av de teman som redan finns. Enda spontana nackdelen är att reklamen inte smälter in lika bra, men det borde gå att lösa i samarbete med annonsörerna eller med lite blackmagicfuckery med borders och liknande.

Arbetet med att underhålla flera alternativa teman borde vara marginellt om stil och färg separeras i olika CSS-dokument.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem

Från och med igår inaktiverade Firefox Stylish för mig automatiskt p.g.a. "kompatibilitets eller säkerhetsproblem", jag avinstallerade det och installerade Stylus istället.

Skrivet av Fulci:

För er som spelar och inte gillar datainsamling så bör ni kolla upp Red Shell. Det har samlat data från spelare och funnits med i ett antal spel, både från Steam och andra källor. Men nu när spelare varit på utvecklare om detta har många tagit bort det, eller sagt att de ska göra det.
https://www.reddit.com/r/Steam/comments/8pud8b/psa_red_shell_...

Quake Champions tog bort det från och med 26 Juni iaf!

Skrivet av Thunderbolt:

Jag som installera det just idag! Synd för annars var det trevligt med ett mörkt sweclockers.

Installera Stylus bara istället!

Visa signatur

Chassi: Mission SG GGX 2.0 - PSU: Corsair RM650x - GPU: Palit Geforce GTX1060 6GB Dual - Moderkort: Aorus by Gigabyte Z370 Gaming K3 - CPU: Intel Core i5 8600K@4.5ghz - Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO - TIM: Thermal Grizzly Kryonaut - RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2x8GB (16GB) 3000mhz cl15 - Hårddiskar: KFA2 GAMER SSD L 240GB S11 + Toshiba P300 3TB 7200rpm 64mb cache

Permalänk
Medlem
Skrivet av JamesBanana:

Som har föreslagits innan, Sweclockers borde lägga till ett alternativ för mörkt tema direkt i webbplatsen. Antingen genom att färgsätta ett själva eller få loss rättigheterna till ett av de teman som redan finns. Enda spontana nackdelen är att reklamen inte smälter in lika bra, men det borde gå att lösa i samarbete med annonsörerna eller med lite blackmagicfuckery med borders och liknande.

Arbetet med att underhålla flera alternativa teman borde vara marginellt om stil och färg separeras i olika CSS-dokument.

Amen! De hemmagjorda varianter som finns är tyvärr inte kompatibla med mobilsiten så där finns inga alternativ över huvud taget.

Jag förstår inte heller varför det inte finns ett officiellt tema, det går ju bevisligen att slänga ihop en egen variant på ett par timmar om man har någorlunda koll så det kan inte bero på att det är tekniskt avancerat även om det så klart kräver lite mer jobb för att få det 100% kompatibelt.

Det har som sagt även efterfrågats och varit uppe för diskussion flera gånger tidigare så att det beror på brist på resurser köper jag inte heller då de haft flera år på sig att knåpa ihop någonting och @Blargmode alt. @Alling skulle troligtvis inte ha några problem med att dela med sig av den befintliga koden om det nu handlar om tidsbrist.

Det finns naturligvis massvis med saker på att-göra-listan men det här känns som en relativt enkel sak att fixa som det verkar finnas ett ganska stort stöd för, särskilt om man 'lånar' kod från de befintliga lösningarna.

@Klorixx @Jacob

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Om du installerade det idag så installerade du det nog med Stylus, inte Stylish. Jag bytte nämligen ut den sista länken till Stylish (den till Firefox) igår.

Stylus är en open source klon av Stylish, som kom till just för att Stylish började med underligt beteende.

Här är länkar till Stylus ( Chrome | Firefox | Opera )

Installation av temat är exakt samma som innan, utom om du har Firefox, som nu fungerar lika dant som Chrome och Opera.

Det har du helt rätt i, jag som inte läste så noga!

Permalänk
Medlem

De har tydligen samlat in data sen början på 2017 verkar det som. Så vad är skillnaden nu? Varför börjar det skrivas om det nu och varför börjar Firefox blockera de nu?

Visa signatur

Chassi: Mission SG GGX 2.0 - PSU: Corsair RM650x - GPU: Palit Geforce GTX1060 6GB Dual - Moderkort: Aorus by Gigabyte Z370 Gaming K3 - CPU: Intel Core i5 8600K@4.5ghz - Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO - TIM: Thermal Grizzly Kryonaut - RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2x8GB (16GB) 3000mhz cl15 - Hårddiskar: KFA2 GAMER SSD L 240GB S11 + Toshiba P300 3TB 7200rpm 64mb cache

Permalänk
Medlem

Det en minut att byta till Stylus.
Gå in på Stylish och välj Exportera.
Döp om filen så den har ändelsen .json.
Installera Stylus och välj Importera och välj filen du exporterade tidigare och allt kommer att fungera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flowjah:

De har tydligen samlat in data sen början på 2017 verkar det som. Så vad är skillnaden nu? Varför börjar det skrivas om det nu och varför börjar Firefox blockera de nu?

Det upptäcktes nu? Det var så jag uppfattade det.

Permalänk
Hedersmedlem

Det korta och väldigt enkla svaret till varför vi inte har ett mörkt tema: Tid.

Det lite längre svaret:
Ja, det tar tid att utveckla ett tema. Det pratas ganska friskt om att det "bara" är att göra och inte tar mer än ett par timmar, så jag tänker att jag förklarar varför det inte gör det.

Temat (estetiskt):
Det finns script som kan hjälpa dig en bit på vägen, in med lite css som inverterar alla färger. Detta är dock långt ifrån snyggt och färdigt och man vill gärna jobba lite med kontraster och få saker att inte helt sticka ut (för att inte tala om hur alla övertoningar i element skulle upplevas). Sen har vi en grafisk profil att efterfölja (logotyp med typsnitt, form och färg). Inte min starkaste sida det här med färgprat men jag hoppas poängen i alla fall framgår.
Utöver det kan det bli en fråga (som togs upp tidigare i tråden) hur annonserna passar in i temat, antingen måste annonsörerna leverera flera varianter (eller en variant som ser bra ut i båda) vilket lägger på mer komplexitet för annonsörer, säljare och utvecklare.

Temat (tekniskt):
Som nyss nämnt behövs det lite tekniskt stöd. Någonstans behöver du kunna ställa in vilket tema du vill använda och detta behöver följas upp och förklaras för våra annonsörer. Utöver det skulle vi behöva en bättre teknisk plattform (allt på baksidan) för att kunna ha stöd för att ha två teman paralellt och underhålla dessa.
Sist men inte minst så har webbläsare lite olika stöd (eller olika implementation) av olika funktioner, t.ex. övertoningar som måste ses över vilket leder oss in på

Test:
Test i olika webbläsare. Vi har inte (än) en tydlig uppstyrd testsuite och exakt hur vår bred vår tabell över kompatibla enheter och webbläsare är inte fördigställd (ligger på mitt bord att göra, men ja.. tid..) så i dagsläget testas det "bara" med 4 webbläsare för desktop, och två för mobil.
Chrome, Firefox, Edge och Safari på desktop, chrome/safari på mobil (android/iphone).
Här har jag önskemål om att testa flera enheter och webbläsare, på båda plattformar men på grund av tidsbrist håller vi det här för stunden.

Väv in i allt detta att denna procedur upprepas för VARJE sak som utvecklas eller VARJE befintlig grej som justeras där layout/design påverkas (vilket är ganska ofta) så tar det, i mitt tycke, onödigt mycket tid som jag hellre lägger på nya funktioner.

Mvh // Kodfejs

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Stylish är ett webbläsartillägg som används av många på SweClockers för att visa sidan med ett mörkt tema. Nu uppdagas det att tillägget samlar in data om sina användare.

Läs hela artikeln här

Det går inte att lita på något nuförtiden, herregud.

/bitter

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klorixx:

Det korta och väldigt enkla svaret till varför vi inte har ett mörkt tema: Tid.

Det lite längre svaret:
Ja, det tar tid att utveckla ett tema. Det pratas ganska friskt om att det "bara" är att göra och inte tar mer än ett par timmar, så jag tänker att jag förklarar varför det inte gör det.

Temat (estetiskt):
Det finns script som kan hjälpa dig en bit på vägen, in med lite css som inverterar alla färger. Detta är dock långt ifrån snyggt och färdigt och man vill gärna jobba lite med kontraster och få saker att inte helt sticka ut (för att inte tala om hur alla övertoningar i element skulle upplevas). Sen har vi en grafisk profil att efterfölja (logotyp med typsnitt, form och färg). Inte min starkaste sida det här med färgprat men jag hoppas poängen i alla fall framgår.
Utöver det kan det bli en fråga (som togs upp tidigare i tråden) hur annonserna passar in i temat, antingen måste annonsörerna leverera flera varianter (eller en variant som ser bra ut i båda) vilket lägger på mer komplexitet för annonsörer, säljare och utvecklare.

Temat (tekniskt):
Som nyss nämnt behövs det lite tekniskt stöd. Någonstans behöver du kunna ställa in vilket tema du vill använda och detta behöver följas upp och förklaras för våra annonsörer. Utöver det skulle vi behöva en bättre teknisk plattform (allt på baksidan) för att kunna ha stöd för att ha två teman paralellt och underhålla dessa.
Sist men inte minst så har webbläsare lite olika stöd (eller olika implementation) av olika funktioner, t.ex. övertoningar som måste ses över vilket leder oss in på

Test:
Test i olika webbläsare. Vi har inte (än) en tydlig uppstyrd testsuite och exakt hur vår bred vår tabell över kompatibla enheter och webbläsare är inte fördigställd (ligger på mitt bord att göra, men ja.. tid..) så i dagsläget testas det "bara" med 4 webbläsare för desktop, och två för mobil.
Chrome, Firefox, Edge och Safari på desktop, chrome/safari på mobil (android/iphone).
Här har jag önskemål om att testa flera enheter och webbläsare, på båda plattformar men på grund av tidsbrist håller vi det här för stunden.

Väv in i allt detta att denna procedur upprepas för VARJE sak som utvecklas eller VARJE befintlig grej som justeras där layout/design påverkas (vilket är ganska ofta) så tar det, i mitt tycke, onödigt mycket tid som jag hellre lägger på nya funktioner.

Mvh // Kodfejs

Tack så mycket för ett utförligt svar. Jag ber om ursäkt om du uppfattade mitt inlägg som kritiskt mot just dig, det var mer av en allmän frågeställning baserad på min mycket begränsade erfarenhet av custom stylesheets som var och varannan person skapar. Att jag taggade dig och Jacob var för att ni verkar vara de enda som aktivt besvarar frågor och funderingar i forumet.

Jag tolkar ditt svar som att ett mörkt tema aldrig kommer att bli aktuell så vi får förlita oss på de glada amatörer som gör ett försök.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klorixx:

.....

Test:
Test i olika webbläsare. Vi har inte (än) en tydlig uppstyrd testsuite och exakt hur vår bred vår tabell över kompatibla enheter och webbläsare är inte fördigställd (ligger på mitt bord att göra, men ja.. tid..) så i dagsläget testas det "bara" med 4 webbläsare för desktop, och två för mobil.
Chrome, Firefox, Edge och Safari på desktop, chrome/safari på mobil (android/iphone).
Här har jag önskemål om att testa flera enheter och webbläsare, på båda plattformar men på grund av tidsbrist håller vi det här för stunden.
....

Mvh // Kodfejs

Först vill jag säga att jag förstår din situation då mitt team på jobbet just jobbar med webutveckling av företagets webbaserade interface. Mångas uppfattning är att webutveckling är något vem som helst enkelt och snabbt bara kan hacka ihop vilket ofta tyvärr är långt ifrån sanning.

Men däremot så tycker jag ni kan skippa aktivt support för Edge, om ni kör google analytics eller något annat liknande så bör det visa att max 1% av Sweclockers användare använder Edge.

Mvh Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klorixx:

Det korta och väldigt enkla svaret till varför vi inte har ett mörkt tema: Tid.

Det lite längre svaret:
Ja, det tar tid att utveckla ett tema. Det pratas ganska friskt om att det "bara" är att göra och inte tar mer än ett par timmar, så jag tänker att jag förklarar varför det inte gör det.

Temat (estetiskt):
Det finns script som kan hjälpa dig en bit på vägen, in med lite css som inverterar alla färger. Detta är dock långt ifrån snyggt och färdigt och man vill gärna jobba lite med kontraster och få saker att inte helt sticka ut (för att inte tala om hur alla övertoningar i element skulle upplevas). Sen har vi en grafisk profil att efterfölja (logotyp med typsnitt, form och färg). Inte min starkaste sida det här med färgprat men jag hoppas poängen i alla fall framgår.
Utöver det kan det bli en fråga (som togs upp tidigare i tråden) hur annonserna passar in i temat, antingen måste annonsörerna leverera flera varianter (eller en variant som ser bra ut i båda) vilket lägger på mer komplexitet för annonsörer, säljare och utvecklare.

Temat (tekniskt):
Som nyss nämnt behövs det lite tekniskt stöd. Någonstans behöver du kunna ställa in vilket tema du vill använda och detta behöver följas upp och förklaras för våra annonsörer. Utöver det skulle vi behöva en bättre teknisk plattform (allt på baksidan) för att kunna ha stöd för att ha två teman paralellt och underhålla dessa.
Sist men inte minst så har webbläsare lite olika stöd (eller olika implementation) av olika funktioner, t.ex. övertoningar som måste ses över vilket leder oss in på

Test:
Test i olika webbläsare. Vi har inte (än) en tydlig uppstyrd testsuite och exakt hur vår bred vår tabell över kompatibla enheter och webbläsare är inte fördigställd (ligger på mitt bord att göra, men ja.. tid..) så i dagsläget testas det "bara" med 4 webbläsare för desktop, och två för mobil.
Chrome, Firefox, Edge och Safari på desktop, chrome/safari på mobil (android/iphone).
Här har jag önskemål om att testa flera enheter och webbläsare, på båda plattformar men på grund av tidsbrist håller vi det här för stunden.

Väv in i allt detta att denna procedur upprepas för VARJE sak som utvecklas eller VARJE befintlig grej som justeras där layout/design påverkas (vilket är ganska ofta) så tar det, i mitt tycke, onödigt mycket tid som jag hellre lägger på nya funktioner.

Mvh // Kodfejs

Köper det till viss del men har du prövat Better Swec?
Det mörka temat funkar perfekt och har gjort det sedan start, har kört med det sedan det släpptes.
Annonserna och liknande ser lika bra ut som det vita temat.

Så nja köper inte detta helt om jag ska vara ärlig.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Det upptäcktes nu? Det var så jag uppfattade det.

Ägaren gick ju tydligen själv ut och berättade om sammarbetet med SimilarWeb och insamlingen av data redan i Januari 2017 och om man googlar på det kommer det upp artiklar från då också så att det upptäcktes nu tror jag inte, tydligen har det hela tiden funnits ett "opt out" alternativ i inställningarna i tillägget också så ja jag vet inte riktigt vad allt handlar om och varför det tas upp över 1 år senare, konstigt att Firefox börjar blockera det nu också, känns som det då borde ha varit något annat som förändrats nu som inte bara har med insamlingen av data att göra. EDIT: Kanske har med GDPR att göra?

Från Januari 2017:

"Stylish, an add-on for browsers such as Chrome, Firefox, Opera, and Safari, announced this week through the voice of its new owner a new data collection partnership with SimilarWeb, a digital market intelligence company.
According to Justin Hindman, Stylish's new owner as of October 2016, the add-on will share anonymized user data with SimilarWeb, a company that provides data analytics and market insight for various online services.
Hindman says that he needed to partner with SimilarWeb due to a lack of resources and need to improve suggestions for the type of "styles" users could apply to a web page."

"When I first started working on Stylish, I understood that this product is incredible, but in order to bring it to its full potential, it would require a tremendous amount of resources I just don’t have," Hindman explained. "Realizing this made me start looking for a partner that would be a natural fit with Stylish, adding value and helping me achieve my vision for this amazing Product."

"In his announcement, Hindman didn't specify what type of data Stylish will share with SimilarWeb. A diff of the Privacy Policy doesn't offer any insight either.
Hindman didn't respond to questions from Stylish users asking him to explain what type of data Stylish collects.
The good news is that Hindman provided an opt-out option in the extension's settings panel. The anonymous data collection system comes turned on by default in all new installations."

Finns ett community announcement om det på userstyles hemsida med så att något skett i smyg är bara bullshit.

EDIT: Måste ändå säga att det är väl bra att det tas upp, jag visste inte om det t.ex men sen installerade jag iofs Stylish för första gången för typ två-tre dagar sen också. Men informationen har funnits sedan Januari 2017 och ägaren själv har gått ut och berättat om det och det har funnits ett opt out alternativ, så inget som skett i smyg som Sweclockers skriver.

Dessutom om ni inte visste det så samlar i stort sett allt och alla in anonym data om hur deras tjänster/appar/program/spel osv funkar och används för att kunna förbättra sina tjänster.

Visa signatur

Chassi: Mission SG GGX 2.0 - PSU: Corsair RM650x - GPU: Palit Geforce GTX1060 6GB Dual - Moderkort: Aorus by Gigabyte Z370 Gaming K3 - CPU: Intel Core i5 8600K@4.5ghz - Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO - TIM: Thermal Grizzly Kryonaut - RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2x8GB (16GB) 3000mhz cl15 - Hårddiskar: KFA2 GAMER SSD L 240GB S11 + Toshiba P300 3TB 7200rpm 64mb cache

Permalänk
Medlem

Förvänta dig Aldrig integritet eller privat liv online, utgå ifrån att alla vill sno all din information. https://youtu.be/tabVaoeNtdk

Rätt rolig video, ett av citaten är typ såhär 'jag vill få dig att vakna kallsvettig i panik varje morgon'.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian