Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceglow:

Det står följande för mig ... Important: Please keep in mind that the Prime benefits are only available to customers in Germany and Austria.

Jag tror det har att göra med gratis Prime-frakt, dagen efter leverans etc. Lite lullull man kan få i tyskland med andra ord, Prime rabatten fungerar i alla fall. Vill påpeka dock att jag fick gratis frakt i min beställning.

Köpte ett par 200gb micro sd kort som jag ska använda till Nintendo Switch. Typ 150 spänn billigare per kort jämfört med första återförsäljaren på prisjakt och nästan 50% billigare än CDON/NetOnNet etc.

Sandisk Ultra 200gb
€42,99
https://www.amazon.de/gp/product/B073JY5T7T

Visa signatur

ProArt X670E-Creator | Ryzen 7 7700X (NH-12UA Chromax) | 2x16GB G.Skill Trident DDR5 6000Mhz CL30 RGB | 4090 Founders Edition | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Fractal Design North Black TG

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Johnnymann:

Det är normalpris på den.
Var nere på 800 under BF

Skickades från m.sweclockers.com

Ojsan misstag av mig då.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av pinkified:

Jag tror det har att göra med gratis Prime-frakt, dagen efter leverans etc. Lite lullull man kan få i tyskland med andra ord, Prime rabatten fungerar i alla fall. Vill påpeka dock att jag fick gratis frakt i min beställning.

Köpte ett par 200gb micro sd kort som jag ska använda till Nintendo Switch. Typ 150 spänn billigare per kort jämfört med första återförsäljaren på prisjakt och nästan 50% billigare än CDON/NetOnNet etc.

Sandisk Ultra 200gb
€42,99
https://www.amazon.de/gp/product/B073JY5T7T

Jag fick fri frakt från tyska amazon men frakt från spanska.

Skrivet av f@boy:

Hur fick du till det på spanska Amazon? Jag lyckas inte.

Jag skaffade prime genom att ange en slumpmässig spansk adress. La till allting i korgen och betalade. Fick dock betala frakt och prime rabatterna visas inte förrän det är dags att betala.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Det är normalpris på den.
Var nere på 800 under BF

Skickades från m.sweclockers.com

Jag är ganska säker på att 4:an inte legat under 990 kr vilket de hade den för cdon+ kunder en vecka för några månader sedan. Det var inte 3:an du syftar på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av qnorsten:

Jag fick fri frakt från tyska amazon men frakt från spanska.

Jag skaffade prime genom att ange en slumpmässig spansk adress. La till allting i korgen och betalade. Fick dock betala frakt och prime rabatterna visas inte förrän det är dags att betala.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack, klappat och klart, 2 st 8TB för 343 Euro känns som ett bra pris.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur det funkar med garantier för refurbished produkter hos Amazon? (PS4 Pro i tipstråden) snabb googling gav 60 dagar till 3 månader känns lite små osäkert speciellt med refurbished :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

c'est la baguette

Permalänk
Medlem

Varför går det inte att köpa Fire HD tablets från tyska amazon?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mix0r:

Någon som vet hur det funkar med garantier för refurbished produkter hos Amazon? (PS4 Pro i tipstråden) snabb googling gav 60 dagar till 3 månader känns lite små osäkert speciellt med refurbished :/

Skickades från m.sweclockers.com

Såhär svarade en finsk kollega på ett finskt forum att det stod på amazon:
"Herstellergarantie: 12 Monate bei Verkauf und Versand durch Amazon.
Manufacturer Warranty: 12 months for sales and shipping through Amazon"

Visa signatur

ASUS TUF Gaming Z590-Plus WIFI ; ASUS Strix GTX1080 ; Intel i7-11700k ; Scythe Mugen 5 Rev.B ; Kingston HyperX 2x8Gb DDR4, 2666MHz ; Corsiar 850W ; Samsung 850Evo, 500Gb SSD ; 1,5Tb + 2Tb HDD ; Define R5 Black ; någon DVD läsare ; Blackstorm Mus ; Corsair Raptor Gaming K30 Tangentbord

Permalänk

Någon som lyckas beställa Amazon Echo eller Plus från Amazon idag?
Lyckades handla massa annat på Prime rean fraktfritt men Echo verkar inte gå att leverera till Sverige...

Permalänk
Medlem

Nästan inget som går att beställa till ett annat land än det som är huvudland för varje amazon? Amazon echo, Fire TV stick, knappar, går att få skickade inom Tyskland från amazon.de, inom Frankrike från amazon.fr, inom spanien för Amazon.es, o.s.v. Eller gör man något fel? (Kindle utan reklam är vad som fungerar att beställa till Sverige.) Är väl främst en echo som är intressant för min del...

Kanske måste man använda någon remailer?

Permalänk

Nu lyckades jag beställa en Echo plus. Det är bara att välja en internationell modell på den tyska Amazon och då går det bra att få den skickad till Sverige. Blev 10 euro dyrare än vad tyskarna fick så betalade 99 euro istället för 89.
https://www.amazon.de/gp/product/B076833WSV

Permalänk

För er som har problem att beställa på amazon.de så rekommenderar jag denna sidan:
https://www.mailboxde.com/

Permalänk
Medlem

Jag beställde just en Garmin Vivoactive 3 för 1800kr med fri frakt. Tusen tack för tipsen om Prime-rean.

https://www.amazon.de/Garmin-V%C3%ADvoactive-GPS-Fitness-Smar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av p.lindblom:

Jag beställde just en Garmin Vivoactive 3 för 1800kr med fri frakt. Tusen tack för tipsen om Prime-rean.

https://www.amazon.de/Garmin-V%C3%ADvoactive-GPS-Fitness-Smar...

Nice! Jag var förvånad när jag såg inget snack om det här. Amazon brukar ha bra priser även utanför Prime Day och med fri frakt över en viss gräns.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det finns någon bra deal på sonos play one?

Permalänk
Medlem
Skrivet av j0mppie:

Någon som vet om det finns någon bra deal på sonos play one?

För den typen av frågor lämpar sig prisjakt bättre än denna tråd

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av pinkified:

Ser ut att kosta €64 eller är det för man inte är inloggad som prime member?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Ser ut att kosta €64 eller är det för man inte är inloggad som prime member?

Erbjudandet är avslutat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av j0mppie:

Någon som vet om det finns någon bra deal på sonos play one?

Amazon.de hade ett 2-pack som de skyltade med när jag var inne och kollade förut.
Ingen aning om det var bra deal dock.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Amazon.de hade ett 2-pack som de skyltade med när jag var inne och kollade förut.
Ingen aning om det var bra deal dock.

okej tack! jag ska ta en kik

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zipparn:

Köpte direkt, sen insåg jag att det inte var något fynd.

Tack för tipset, sparade 2kr. Blir nog till att unna mig en plastpåse på COOP imorgon.

Sorry, menar inte att vara dryg, får skylla mig själv.

Permalänk
Medlem

Mycket som serveras som fynd här, är inte ens nära fyndstatus

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Mycket som serveras som fynd här, är inte ens nära fyndstatus

Det är väldigt individuellt vad som anses vara ett 'fynd'. Vi talar trots allt om hemelektronik med väldigt små marginaler överlag så det är sällan något är ett helgalet pangpris utan snarare några hundralappar i rabatt på något man ändå tänkt köpa.

Jag förstår ärligt talat inte vitsen med att klaga bara för att tipsen inte passar just dig. Du är helt fri att dela med dig av sanslösa fynd med 70% rabatt och du är även fri att välja att följa andra trådar om tipsen inte faller dig i smaken. Uppenbarligen uppskattas tipsen av en hel del medlemmar då det delas ut gillamarkeringar till höger och vänster.

Vad anser du själv behövs för att kvala in i tråden? En viss procentsats? En viss summa i rabatt? Jag kan hålla med om att trådtiteln är missvisande på det traditionellt sensationella kvällstidningssättet men du/ni är i så fall lika illa som faller för det så att säga. Denna diskussion dyker upp med jämna mellanrum och lustigt nog är det dessutom de som klagar mest som sällan eller aldrig delar med sig av några tips.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Det är väldigt individuellt vad som anses vara ett 'fynd'. Vi talar trots allt om hemelektronik med väldigt små marginaler överlag så det är sällan något är ett helgalet pangpris utan snarare några hundralappar i rabatt på något man ändå tänkt köpa.

Jag förstår ärligt talat inte vitsen med att klaga bara för att tipsen inte passar just dig. Du är helt fri att dela med dig av sanslösa fynd med 70% rabatt och du är även fri att välja att följa andra trådar om tipsen inte faller dig i smaken. Uppenbarligen uppskattas tipsen av en hel del medlemmar då det delas ut gillamarkeringar till höger och vänster.

Vad anser du själv behövs för att kvala in i tråden? En viss procentsats? En viss summa i rabatt? Jag kan hålla med om att trådtiteln är missvisande på det traditionellt sensationella kvällstidningssättet men du/ni är i så fall lika illa som faller för det så att säga. Denna diskussion dyker upp med jämna mellanrum och lustigt nog är det dessutom de som klagar mest som sällan eller aldrig delar med sig av några tips.
Skickades från m.sweclockers.com

Han svarade nog bara på personen ovanför, tror inte han var ute efter att gnälla generellt...

Permalänk
Medlem

Prime deals håller väll på till midnatt?

Känns ganska billigt, dock verkar de inte vara lätt att hitta HZ.
https://www.amazon.co.uk/LG-25UM58-inch-Ultrawide-Monitor/dp/...

Ends in 02h 52m 07s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matezon:

Prime deals håller väll på till midnatt?

Känns ganska billigt, dock verkar de inte vara lätt att hitta HZ.
https://www.amazon.co.uk/LG-25UM58-inch-Ultrawide-Monitor/dp/...

Ends in 02h 52m 07s

Det ska vara 60Hz, samma modell som också finns i Prisjakt, LG 25UM58-P.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3511026

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zapa:

Det ska vara 60Hz, samma modell som också finns i Prisjakt, LG 25UM58-P.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3511026

Jo jag såg det där också, sen kliade jag mig i huvudet över vad Amazons Frequency: 90KHz stod för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matezon:

Jo jag såg det där också, sen kliade jag mig i huvudet över vad Amazons Frequency: 90KHz stod för.

Skulle inte lita på det. Kollade upp modellnumret och ser inga resultat på 90Hz förutom folk som har överklockat dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av manaspok:

Han svarade nog bara på personen ovanför, tror inte han var ute efter att gnälla generellt...

Det är möjligt och i så fall ber jag om ursäkt för att jag överreagerade men det är svårt att tolka det som annat än ett generellt uttalande när det inte innehåller något citat. Jag kikar in i tråden dagligen och ibland är det toppentips och ibland helt ointressanta tips (för min del) men med jämna mellanrum brukar det dyka upp gnällspikar som bara vill klaga över att besparingarna är för små och det är väldigt tråkigt att se när folk tar sig tid att dela med sig av vad de själva tycker är ett bra erbjudande och som uppenbarligen uppskattas av andra medlemmar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matezon:

Jo jag såg det där också, sen kliade jag mig i huvudet över vad Amazons Frequency: 90KHz stod för.

90 Khz är antagligen horisontella frekvensen, inte vertikala. (dvs hur snabbt skärmen sveper från sida till sida iställer för upp/ner)
Tipset är att vara uppmärksam på det där Kilo-prefixet

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.