Match Making tar år & dar för att få Game

Permalänk
Medlem

Match Making tar år & dar för att få Game

Detta hände efter en uppdatering för ett par månader sen, minns inte vilken.
Förr kunde det ta upp till 2 minuter, men nu är det bara löjligt.

Någon som vet mera om detta ???

Permalänk
Medlem

Det kan ha att göra med standing, har du någon gång gjort något dumt så hamnar du bara med andra som är i samma sits och många av dem köper nya konton just pga det, de bannar inte alltid rakt av utan låter low standing konton spela med andra low standing och tvärtom, även om de listar ut att du har andra konton som åkt fast eller liknande.

Kan vara annat med men vet att de startat med sådant och att vissa då har problem att få matcher.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
CS-mästare

Har du ändrat vanor för vilka dagar och tid på dygnet du brukar spela?

Brukar du alltid köa för enbart en karta?

Har du testat båda alternativen, "Use Trust Factor Matchmaking to find matches" samt "Exclusively search for prime matches"?

Trustfactor är ett helt värdelöst system eftersom "folk" inte accepterar att det finns spelare som är bättre än de själva. Därmed haglar fuskrapporterna mot oskyldiga och deras trustfactor sänks. Med det sagt är jag ändå tveksam till att det har med ditt problem att göra. Jag vet att min trustfactor är låg och jag får inte speciellt långa kötider. Dock skiljer sig kötider helt klart mellan olika tidpunkter på dygnet, samt vilka och hur många kartor man har valt.

Visa signatur

Asus P7P55D-E Pro | i5 750 2,66ghz (3,80ghz) | Corsair H50 | XFX ATI Radeon 5870 | Corsair Dominator 2x 2gb | Corsair HX 750w | Obsidian 800d

Permalänk
Medlem

Själv sitter jag i que 30-40 min för que i global.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk

Vad har du för "Max Acceptable Matchmaking Ping"?

Visa signatur

"I don't play the odds, I play the man".

Permalänk

Nuförtiden brukar det ta runt 5-10 min om man ska solo-queuea