Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

inte fått min vara efter över en månad- vad gör jag?

Permalänk
Medlem

inte fått min vara efter över en månad- vad gör jag?

hej!

börjar med att be om ursäkt om jag lagt detta i fel forum, visste inte riktigt vart jag skulle lägga det i.

anyways, den 6 juni 2018 beställde jag en vara från cigoteket.se, jag betalade frakt och det sades på deras hemsida att leveransen skulle ska ta mellan 3-5 dagar.

efter ca 2 veckor kontaktade jag dom, eftersom jag fortfarande inte fått min produkt, som jag betalat för, och som jag även betalat frakt för. det jag fick som svar då, var att dom har haft problem med att Postnord varit långsamma(no surprise there) och att dom rekommenderar att jag väntar 3 veckor så ska dom(!) kolla vad som händer.

nu har det gått över en månad utan att jag fått min vara som jag beställt och betalat för, jag har inte hört något från varken cigoteket.se eller Postnord. vad ska jag göra nu? fortsätta maila, vad isåfall ska jag skriva? eller hur går jag tillväga?

det handlar om 250kr så det är kanske inte livsfarligt, men ändå, känns sådär att betala och sedan inte få mina saker.

tacksam för svar.

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem

Ja maila/ring och säg precis det. Att nu har det gått mer än 3 veckor så kan ni kolla upp vad för fel det blivit. Och skicka ordern igen. Har du fått kollinummer eller nått?
Lycka till 😊

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Besök dom och fråga vad det är frågan om, eller ring.
Besöksadress
Linnégatan 63
413 08 Göteborg

Gustaf Dalénsgatan 30
417 24 Göteborg

Permalänk
Medlem

08-82 22 22

Upp med telefon och ring istället för att spekulera och skicka mail.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Står att du bor i gbg, så bara o traska dit o prata med dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

hej!

börjar med att be om ursäkt om jag lagt detta i fel forum, visste inte riktigt vart jag skulle lägga det i.

anyways, den 6 juni 2018 beställde jag en vara från cigoteket.se, jag betalade frakt och det sades på deras hemsida att leveransen skulle ska ta mellan 3-5 dagar.

efter ca 2 veckor kontaktade jag dom, eftersom jag fortfarande inte fått min produkt, som jag betalat för, och som jag även betalat frakt för. det jag fick som svar då, var att dom har haft problem med att Postnord varit långsamma(no surprise there) och att dom rekommenderar att jag väntar 3 veckor så ska dom(!) kolla vad som händer.

nu har det gått över en månad utan att jag fått min vara som jag beställt och betalat för, jag har inte hört något från varken cigoteket.se eller Postnord. vad ska jag göra nu? fortsätta maila, vad isåfall ska jag skriva? eller hur går jag tillväga?

det handlar om 250kr så det är kanske inte livsfarligt, men ändå, känns sådär att betala och sedan inte få mina saker.

tacksam för svar.

Om du inte fick något kollinummer så att du kan kolla om försändelsen är på väg så tror jag att de inte skickat något. Det är så lätt att skylla på Postnord för alla "vet" ju hur det är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

Ja maila/ring och säg precis det. Att nu har det gått mer än 3 veckor så kan ni kolla upp vad för fel det blivit. Och skicka ordern igen. Har du fått kollinummer eller nått?
Lycka till 😊

har mailat dom förut men känner mig tjatig haha.
men jag får göra det, börjar tröttna på att vänta. värt att tillägga är att postnord har ju tracking och där har det stått att "its on its way" i 3 veckor. så jag antar att dom slarvat bort paketet.

tack!

Visa signatur

Lea här ^-^/

Permalänk
Medlem

Då låter det som det är postnord du får prata med, ring och gnäll är mitt tips.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pierre72:

Då låter det som det är postnord du får prata med, ring och gnäll är mitt tips.

borde det inte vara det företaget jag köpt av som har ansvaret för att varan kommer fram? jag har betalat allt redan, inklusive frakten.
dom har ju anlitat postnord, då borde det väl vara deras ansvar att det funkar med den leverantören?

Visa signatur

Lea här ^-^/

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

borde det inte vara det företaget jag köpt av som har ansvaret för att varan kommer fram? jag har betalat allt redan, inklusive frakten.
dom har ju anlitat postnord, då borde det väl vara deras ansvar att det funkar med den leverantören?

Stämmer bra, det är företaget du har köpt det av som PostNord kommer kunna ersätta. Företaget du köpte de av äger även paktet fram tills du kvitterar ut det. Alltså är det företaget du bör kontakta så dem får ta det med PostNord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Widana:

Stämmer bra, det är företaget du har köpt det av som PostNord kommer kunna ersätta. Företaget du köpte de av äger även paktet fram tills du kvitterar ut det. Alltså är det företaget du bör kontakta så dem får ta det med PostNord

tack! tänkte väl att det borde vara deras ansvar.
får ta kontakt med dom.

Visa signatur

Lea här ^-^/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hubertus:

Om du inte fick något kollinummer så att du kan kolla om försändelsen är på väg så tror jag att de inte skickat något. Det är så lätt att skylla på Postnord för alla "vet" ju hur det är.

Troligtvis så skickas det ut via brev utan kolli.

Ring till företaget. Begär att de skickar ut en ny vara eller häver köpet.