Datorn ansluter inte till Wi-Fi, men telefonen gör

Permalänk

Datorn ansluter inte till Wi-Fi, men telefonen gör

Nu har datorn fuckat ur totalt lagom till skolstart. Jag har en bärbar Lenovo G50 som inte längre vill ansluta till wifi. Telefonen är dock uppkopplad utan problem och alla lampor lyser som dem ska på routern. Kopplar jag Ethernet-kabeln direkt i datorn så funkar det.

Jag har fan testat allt känns det som. Installerat om drivrutinerna för nätverkskortet, bytt nätverkskabel, ipconfig i kommandotolken, pingat, felsökt, startat om både dator och router flera gånger och fan och hans moster.

Datorn har inga problem att hitta tillgängliga nätverk men likt förbannat vill den inte ansluta. Felsöker jag så kommer det upp bland annat:
"Det finns inga prioriterade trådlösa nätverk"
"En nätverkskabel är inte korrekt ansluten eller så är den skadad"

I kommandotolken har jag testat:

Ping google.com = could not find host

ipconfig = media disconnected på alla

192.168.1.1 = transmit failed. General failure.
Packets: sent = 4, received = 0, lost = 4 (100% loss)

127.0.0.1 = bytes=32 time<1ms TTL=128
Statistics: packets: sent = 4, received = 4, lost = 0 (0% loss)
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 0 ms, maximum = 0ms, average = 0 ms

Är inte jättekunnig, så jag har förmodligen missat någon viktig information. Säg till isåfall!

Tacksam för all hjälp!

Permalänk
Medlem

inte så du bara kommit åt knappen/knapp kombon för o stänga wifi ?

Permalänk
Skrivet av Lauge:

inte så du bara kommit åt knappen/knapp kombon för o stänga wifi ?

Enligt inställningar osv är wifi igång. Vad menar du med knappkombo?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Många datorer har en fysik knapp/skjutreglage eller en tangent/kombination av flera tangenter som stönger av och sätter på WiFi i datorn.

Min ena dator har ett skjutreglage mitt fram på, en av de andra får jag trycka på F11 eller F12 eller nåt sånt på för att slå av/på WiFi t.ex.

Permalänk
Skrivet av Alliz89:

Många datorer har en fysik knapp/skjutreglage eller en tangent/kombination av flera tangenter som stönger av och sätter på WiFi i datorn.

Min ena dator har ett skjutreglage mitt fram på, en av de andra får jag trycka på F11 eller F12 eller nåt sånt på för att slå av/på WiFi t.ex.

Det verkar inte som att min dator har en sån knapp.

Permalänk

Testa med att ansluta till ett annat wifi. Du kan skapa ett genom internetdelning på telefonen, t.ex.

Visa signatur

Ny burk: 7600x, X670E-plus, RTX3080, 32GB DDR5, 2 TB NVMe, 8TB 3.5"
Pensionerad burk: x5650@3.5 GHz, GTX 670, 12 GB DDR3

Permalänk
Medlem

@BlackNelly:

på vissa datorer skall man trycka den knppen som det står Fn på o sedan wn knapp med wifi symbolen

Permalänk
Medlem

Testa med fn och F7

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 7 5700X3D - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Samsung 990 PRO 1TB M.2 - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - Asus Radeon RX7800 XT DUAL OC 16 GB - OS Debian Sid

Permalänk

Vetifan vad som hände när jag tryckte Fn+F7, men nu funkar det igen! TACK