Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Borde få bättre fps

Tja!
Sonen har ingen värsting dator , men tycker får lite väl låg fps i windows 10 med dvr avslagen i xbox..
Är en intel 3570
R9 290X kort
8GB i ram
agg 600W
1920x1080 60hz

ligger runt 100 bara ? haft sämre saker och det har gett mer .

förslag ?

Permalänk
Avstängd

Varför ska du ha 100FPS på en 60hz skärm?

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Varför ska du ha 100FPS på en 60hz skärm?

?

så du märker inte att när man kör 60fps med en 60hz skärm så känns det ändå inte fullt så mjukt å kvickt jämfört med när man kör säg 75 fps å uppåt på en 60hz skärm i säg bf spelen?

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Varför ska du ha 100FPS på en 60hz skärm?

Om vi bortser från spel där fps påverkar spelmotorn på vissa sätt (q3 motorn tex) så garderar man ju mot dropp under 60, sänker även inputlagg (låter dock det vara osagt om de få ms i skillnad är märkbara)

De som gnäller på 200 istället för 300 har nog dock inte mycket mer än placebo att hämta.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av VadSaDu:

Varför ska du ha 100FPS på en 60hz skärm?

Jag ärligt vet jag inte , men borde man inte få ut mer eller visa mer , grabben är inne i ett fps krig nu..och försöker motivera att inte köpa nytt ännu

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Om vi bortser från spel där fps påverkar spelmotorn på vissa sätt (q3 motorn tex) så garderar man ju mot dropp under 60, sänker även inputlagg (låter dock det vara osagt om de få ms i skillnad är märkbara)

De som gnäller på 200 istället för 300 har nog dock inte mycket mer än placebo att hämta.
Skickades från m.sweclockers.com

Även i CSGO så verkar fpsen påverka spelmotorn. 300 fps är the way to go i spelet.
https://www.youtube.com/watch?v=hjWSRTYV8e0

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Skrivet av Asssor:

Även i CSGO så verkar fpsen påverka spelmotorn. 300 fps är the way to go i spelet.
https://www.youtube.com/watch?v=hjWSRTYV8e0

Du som verkar haj på detta, vad tror du ? borde inte grabbens komponenter säga mer där?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr.knasen:

Du som verkar haj på detta, vad tror du ? borde inte grabbens komponenter säga mer där?

Jora, det borde han. Min förra dator var väldigt lik prestandamässigt(3570k, GTX 680, 16GB ram) och jag låg på runt 180-250 fps.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk

Kollat så ni har energi på high performance , nvidia på performance osv? Ladda ner senaste drivrutiner
lillebrorsan har en dator med amd phenom II 965 3,2 ghz och gtx 550 ti vilket ger ca 120-150fps så nått skumt äre

Permalänk
Medlem

Är "Multicore rendering" eller vad det heter "enableat" eller "disableat"? Det ska vara ENABLE för att få ut allt ur processorn.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

Är "Multicore rendering" eller vad det heter "enableat" eller "disableat"? Det ska vara ENABLE för att få ut allt ur processorn.

Gör jag detta i i spelets inställningar ?

Permalänk
Skrivet av kebabhazzan:

Kollat så ni har energi på high performance , nvidia på performance osv? Ladda ner senaste drivrutiner
lillebrorsan har en dator med amd phenom II 965 3,2 ghz och gtx 550 ti vilket ger ca 120-150fps så nått skumt äre

Här menar du i spelets inställningar va High performance ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Även i CSGO så verkar fpsen påverka spelmotorn. 300 fps är the way to go i spelet.
https://www.youtube.com/watch?v=hjWSRTYV8e0

Kollade du på ditt eget klipp? Det han pratar om är exakt vad jag skrev, att det leder till lägre inputlagg att köra högre fps. Har inget med hur fps påverkar tex fysik eller annat i vissa spelmoterer, som det tex gör i tech3 spel.

Edit.

Förövrigt så visar den enda objektiva data i klippet att skillnaden på inputlagg mellan att köra 144fps och 300fps limit i csgo inte är något märkvärdigt. Rent matematiskt så kan den teorin han nämner sänka inputlagget som max med 3.5ms mellan 144 och 300 (vilket jag tippar är skillanden på max å min värderna man ser mellan 144 och 300 även om Avg är rätt lika) Vilket gör (som jag skrev) det rätt ovesentligt om man jämför 200 med 300 (1,5ms) men eventuellt märkbart mellan 60 och 200 (11,66ms)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr.knasen:

Gör jag detta i i spelets inställningar ?

Ja.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av mr.knasen:

Här menar du i spelets inställningar va High performance ?

Menar i windows , sök på energialternativ i sökrutan längst ner till vänster så kommer det upp olika alternativ ,
Det ska vara på high performance annars så mixar den mellan performance och energianvändning

** sök på energialternativ sen klickar du på "fler energiinställningar" så kommer det upp**

Permalänk
Skrivet av kebabhazzan:

Menar i windows , sök på energialternativ i sökrutan längst ner till vänster så kommer det upp olika alternativ ,
Det ska vara på high performance annars så mixar den mellan performance och energianvändning

** sök på energialternativ sen klickar du på "fler energiinställningar" så kommer det upp**

Ok ska testa det , men kan det göra så mkt

Permalänk
Skrivet av mr.knasen:

Ok ska testa det , men kan det göra så mkt

Det ger fps boost eller gör fpsen mer stabila.

Permalänk
Medlem

Jag höll på mycket o ändra med upplösning framåttillbaka. Jag tycker att spelet verkar gå bättre om man väljer en upplösning och sen inte byter. Stäng av hyperthreading i bios, ger cirka 30 fps. Sen tycker jag att spelet går bättre på 500hz på musen än 1000hz.

Permalänk
Medlem

Testa denna guiden, fick bättre flyt efter
https://m.youtube.com/watch?v=5Wmpgux8wT0