Permalänk
Medlem

WoW actionbar problem

Jag har konstigt problem i wow, dom två nedersta actionbars (använder standard) efter en stund slutar fungera, tangenttryckning fungerar, men inte att klicka på dom. Om man tar reload, så fungerar det igen, en stund, sen blir det samma, sido actionbar fungerar hela tiden. När dom slutat fungera, så går det inte heller shift-click för att flytta dom, den känner nog inte alls att där finns någon actionbar. Någon som har någon aning? Det blir likadant på min stationära som min bärbara dator.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

@zosma: Detta låter lite som ett overlay problem, du har inte något program med nån hotkey som slår igång overlay typ Discord

Permalänk
Medlem

Discord har jag inte, men det känns som det skulle vara nåt över. Fast om jag klickar på knapparna där, och flyter musen så ändrar jag kameravinkeln på wow, så wow är aktiv där, fast reagerar inte på knapparna.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

Har du några addons? Om ja, vilka? Provat stänga av dom? En i taget så du hittar boven?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Har du några addons? Om ja, vilka? Provat stänga av dom? En i taget så du hittar boven?

Addons har jag, problemet är att när man kommer in i spelet, så fungerar det, men efter ett tag slutar det att fungera, sen efter /reload så fungerar det en stund igen. Sen är det samma problem med min bärbara, dock så har den nog samma addons. Men får prova det.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk

@zosma: Hejsan!

Har nästan samma problem, det slutar fungera när jag har styrt något annat t.ex köra skölpadda wq:n. Actionbars fungerar igen efter reload, känns som det är något addon som spökar, har dock inte orkat felsöka

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser_01:

@zosma: Hejsan!

Har nästan samma problem, det slutar fungera när jag har styrt något annat t.ex köra skölpadda wq:n. Actionbars fungerar igen efter reload, känns som det är något addon som spökar, har dock inte orkat felsöka

Jag tror det kommer i några sådana situationer. Har inte heller felsökt mer än.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

Skulle testa att göra en backup på Interface-foldern, ta bort den och sedan se om problemet återstår. Ibland räcker det inte att disabla i spelet. Om problemet försvinner får man utesluta addon efter addon vilken som verkar vara boven.

Permalänk
Medlem

Jag avmarkerade en del addons som jag inte har behov just nu, och verkar som att jag inte fick felet igår kväll i alla fall. Men avmarkerade flera, så vet inte i så fall vilken det var, om inte felet återkommer, så får jag testa att aktivera en åt gången.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

Fast idag när jag gjorde vissa quest så hände det igen, när man t ex skulle in på en kanon så blev det annan interface, efter det så fungerade inte actionbar.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

@zosma: Som sagt rekomenderar jag att du kopierar och sedan tar bort addon-foldern helt och hållet för att utesluta om addons är problemet. Om det är fallet blir utmaningen att utesluta vilken/vilka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

Addons har jag, problemet är att när man kommer in i spelet, så fungerar det, men efter ett tag slutar det att fungera, sen efter /reload så fungerar det en stund igen. Sen är det samma problem med min bärbara, dock så har den nog samma addons. Men får prova det.

Skrivet av keyser_01:

@zosma: Hejsan!

Har nästan samma problem, det slutar fungera när jag har styrt något annat t.ex köra skölpadda wq:n. Actionbars fungerar igen efter reload, känns som det är något addon som spökar, har dock inte orkat felsöka

Titan Panel?

Senaste uppdateringen av den åstadkom den effekten att vid t.ex att guida sköldpaddan genom labyrinten så försvinner siffror, bokstäver och CDtimern på spells i barsen längst ner.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Håll alla addons uppdaterade med Twitch-programmet. Om inte det hjälper, inaktivera allihop och slå igång en åt gången (ta de som du känner är viktigast för dig först) tills du får samma fel.

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk
Medlem

Titanpanel har jag, och den har jag inte avaktiverad än, får testa på det.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk

@Beginner: Hejsan!

Har inte orkat felsöka men när du kom med ett sådant tipps så var jag ju tvungen att börja felsöka.

Var Titan Panel som var boven

Tack för hjälpen

Permalänk

Har för mig att jag hade samma problem förut och då var det omencc som bråkade med bartender..

Skickades från m.sweclockers.com