Stiligare vattenkylning med akrylrör – Frida visar hur det går till

Permalänk
Medlem

e nja, en av dom mer hmm, tråkiga guider jag sett. för mig framstod hon som lite okunnig, som en som läser från ett papper. förmodar att hon var nervös om hon inte är van att stå framför kameran. Dock kul att det är lite nya ansikten.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Frida fin guide vi vet att du är vass inom vatten byggen så gärna fler filmer om vattenbyggen
Sitter och lurar på att bygga med kromad kopparrör.

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

e nja, en av dom mer hmm, tråkiga guider jag sett. för mig framstod hon som lite okunnig, som en som läser från ett papper. förmodar att hon var nervös om hon inte är van att stå framför kameran. Dock kul att det är lite nya ansikten.

Okunnig är hon verkligen inte. Däremot så kan jag hålla med om att hon upplevs som nervös framför kameran, men vem hade inte varit det första gången man står framför kameran själv på det här sättet? Kommer garanterat att bli bättre med tiden. Kolla bara in Jonas back in the days när han nästan borrade ner huvudet i manuset. Övning ger färdighet

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Okunnig är hon verkligen inte. Däremot så kan jag hålla med om att hon upplevs som nervös framför kameran, men vem hade inte varit det första gången man står framför kameran själv på det här sättet? Kommer garanterat att bli bättre med tiden. Kolla bara in Jonas back in the days när han nästan borrade ner huvudet i manuset. Övning ger färdighet
https://www.youtube.com/watch?v=4iwqurzOQpo

Tänkte precis på det också, Jonas och Emil när dom började göra filmklipp var ganska stela också.
Det var lite extra mycket "eeeh" "uuuh" "eeeh" under den första perioden.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

e nja, en av dom mer hmm, tråkiga guider jag sett. för mig framstod hon som lite okunnig, som en som läser från ett papper. förmodar att hon var nervös om hon inte är van att stå framför kameran. Dock kul att det är lite nya ansikten.

Håller inte med. Anser att hon är det bästa tillägget till redaktionen på många år.

Permalänk
Skrivet av aragon:

e nja, en av dom mer hmm, tråkiga guider jag sett. för mig framstod hon som lite okunnig, som en som läser från ett papper. förmodar att hon var nervös om hon inte är van att stå framför kameran. Dock kul att det är lite nya ansikten.

Behöver inte vara så negativ och snudd på otrevlig. Gillar du det inte så är det ingen som tvingar dig att kolla.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Behöver inte vara så negativ och snudd på otrevlig. Gillar du det inte så är det ingen som tvingar dig att kolla.

Bara positiv kritk tillåten eller?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Den enda på redaktionen som får kröka på jobbet!

Visa signatur

Var snälla mot varandra och snåla inte på nätaggregatet.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av frong:

Bara positiv kritk tillåten eller?

Otrevlig kan man verkligen skita i vara.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av frong:

Bara positiv kritk tillåten eller?

Nej men konstruktiv

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Otrevlig kan man verkligen skita i vara.

Skrivet av NordhNet:

Nej men konstruktiv

Man har väl olika mycket skin på näsan antar jag, tyckte inte det var särskilt otrevligt. Onödig off topic dock.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Skitbra video, jag hade aldrig ens börjat kika på sånt här om det inte vore för er!
Jag skulle gärna se en vidareutveckling med de mer avancerade formerna etc. som du nämner Frida. Tycker det hade varit riktigt coolt att se.

Sen va de ju en jävla massa gnäll på musik och annat såg jag men för mig är den här musiken så jäkla mycket Sweclockers så det finns inget annat att välja på!

Visa signatur

Fractal North, Corsair AX860, ASUS TUF Gaming Z790-Plus WIFI, Intel Core i7-13700K, Noctua NH-U12A, Corsair 64GB DDR5 6000MHz, ASUS 4080 TUF Gaming, Kingston Fury Renegade 4TB M.2, Samsung 850 EVO 500GB M.2 + Corsair Force GT 240GB + 3st Mekaniska tot. 16TB

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd lätt rensad*

Det är såklart tillåtet att komma med kritik, även om vi föredrar konstruktiv kritik (om man vill hjälpa till att förändra något).
Det som inte är tillåtet är personangrepp och andra otrevliga saker mot forumets medlemmar

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Säger bara fortsätt i samma anda!
Inte sett allt så många videos med dig ensam, så klart det är lite nervöst och stelt och läsa innantill i början! just keep going!

Behövs mer såna här guider och videos!

Visa signatur

CPU: Intel Core i7-8700K 4,2GHz (kyls med Noctua NH-D15) MOBO: ASUS ROG MAXIMUS X HERO - ATX / Z370
GPU: EVGA GeForce GTX 1080 FTW2 Gaming, SSD: Samsung SSD 960 EVO 250GB, SSD Samsung 850 PRO 256GB LAGRING: 2 x WD Intern Hårddisk Red 3TB SATA III
PSU: EVGA SuperNOVA G3 650W Gold Rated CHASSI: Fractal Design Define C RAM: 2 x Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHz = totalt 32GB

Permalänk
Medlem

trevlig med en sån här guide oavsett vad forumets kära tangentbordskrigare skriver speciellt för vattenkylnings-noobs som jag själv..
men perfektionisten i mig kan inte släppa detaljen att grafikkortet hänger snett. Även det vertikala röret verkar sitta lite snett...
är det kameravinkeln som ställer till det eller är det bara jag som ser detta??

Visa signatur

intel i7 8700k | Corsair Vengeance LPX DDR4 3000Mhz 16 GB | EVGA GTX1080Ti FTW3 | Asus ROG strix Z370-F | Be Quiet! straight power E9 700W | 2x samsung 850 evo 250GB raid + samsung 850 evo 500 GB + 3tb WD Red | Noctua NH-D15 | Fractal Design define C

Permalänk
Avstängd

Ge henne en chans.
Sluta gnäll.
Det är hennes första gång.

Permalänk
Desk Master

När blir det guide på riktiga kopparrör?:D

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Det nämns att akryl är väldigt känsligt betyder det att läckor uppstår lättare också om de får sig en smäll?

Dessa byggen blir så jävla snygga men jag har en viss kärlek till mina slangklämmor också som aldrig svikit mig

Permalänk
Medlem

Utmärkt jobbat med hela inslaget - 5 av 5! Gör gärna fler videos å inspirera flera att bygga inom hårdvara!

Visa signatur

W.11 PRO--ASUS Z690--13600KF (@5.1GHZ)--NH-D15--GIGABYTE GAMING OC RTX 4090--KINGSTON 32GB DDR5 (5600MHZ)--SAMSUNG 870 2x1TB SSD--SAMSUNG 860 1TBB SSD--GIGABYTE 1000W (GULD)--FRACTAL DESIGN MESHIFY 2--TII SOUNDSYSTEM--SAMSUNG QN90B 50" 'QLED' 4K (@120HZ & G-SYNC )--RAZER ORNATA--LOGITECH MX MASTER 2--THRUSTMASTER JOYSTICK--ADSL 600/50--PC INKÖPT 01-2023

Permalänk
Medlem

Fan vad sugen jag blev på att gå tillbaka till vattenkylning nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khezan:

När blir det guide på riktiga kopparrör?:D

@Zoyadog: Jag hade velat göra en videoguide med er om kopparrör, kanske med lite olika metoder och stilar. Tveksam till om jag fixar det själv, men som ett samarbete med er på Geeks hade ju varit toppen. Låter det som en kul grej så hör av er, så hittar vi på något!

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Okunnig är hon verkligen inte. Däremot så kan jag hålla med om att hon upplevs som nervös framför kameran, men vem hade inte varit det första gången man står framför kameran själv på det här sättet? Kommer garanterat att bli bättre med tiden. Kolla bara in Jonas back in the days när han nästan borrade ner huvudet i manuset. Övning ger färdighet
https://www.youtube.com/watch?v=4iwqurzOQpo

Den där videon med Jonas var helt underbar, underground o väldigt mänsklig!
Det är såna videos som gör att man blir hypad, entusiastisk och kommer tillbaka till sweclockers hungrig efter fler videos.

Jag tycker också samma sak om Fridas DIY video. Det är klockrent att se att det finns en människa bakom presentationen, och att kamera inte är 100% bekvämt, samtidigt som hon ändå gjorde en väldigt bra DIY presentation. Väldigt mänskligt och skapar mer entusiasm för mig iaf

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Hedersmedlem

Varför handlar delar av tråden om hennes kameravana? Har ni åsikter så kan ni väl ventilera dem konstruktivt i feedbackforumet. Personligen har jag ingen erfarenhet av vattenkylning, så jag tyckte att detta var högst intressant. Ser gärna fler liknande videos @Zoyadog.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khezan:

När blir det guide på riktiga kopparrör?:D

Aaa det är sexigt!

Förövrigt var denna guiden bra. Frida du skulle kunna recensera gaming möbler (stolar, bord etc).

Permalänk
Medlem

Grymt jobbat @Zoyadog, hur mycket drag är i det i varmluftspitolen? Jag har en hemma där man kan justera värmen, vad ska jag ställa in den på?
Var får jag tag på den där blåa ormen?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Lazy:

Grymt jobbat @Frida, hur mycket drag är i det i varmluftspitolen? Jag har en hemma där man kan justera värmen, vad ska jag ställa in den på?
Var får jag tag på den där blåa ormen?

Silikoninlägget finns att köpa där du hittar vattenkylningsprodukter. Vill minnas att EKWB hade ett kit med inlägg och såg i sin webbshop, bland svenska återförsäljare så finns det hos Inet exempelvis.

Glöm inte att kolla innerdiametern på röret och matcha med diametern på inlägget.

hittade produkten hos ekwb.com
Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk
Medlem

Jag har alltid hört att man ej skall kyla ner rören efter vämning . Jag gör alldrig det i mina byggen, man kan blåsa på det tills det är svalt men så snabb kylning förklenar rören , Roligt med lite nya typer av videos här med, mer sånt det släpper med nerverna efter tag

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Bra video! Trevligt med lite tjejer i denna hobby också! 🙂

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

En smula nervös- vilket är helt naturligt, jag menar, vem skulle kunna fixa det bättre allra första gången. I hennes sits så lär man tänka på att det är MÅNGA som kommer titta vilket mer eller mindre skulle få mig själv att skita ner mig.

Lät lite andfådd men det är lätt att glömma att fylla upp lungorna innan man pratar, det gör jag själv titt som tätt.

Förövrigt kan jag bara säga att i bild så såg vi @Zoyadog inspirationsgudinnan.
Sjukt bra gjort och jag blev själv taggad på att göra ett första bygge, men måste vänta tills man har lite pengar som brinner i plånboken.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk

Snyggt! Stor "vill ha"-känsla på ett liknande bygge.