Huawei Mate 20 Pro vs. P20 Pro

Permalänk

Huawei Mate 20 Pro vs. P20 Pro

Tjenare.

Dags för en ny lur i veckan tänkte jag, Huawei talar ganska mycket till mig, de verkar riktigt bra.

Har klämt och känt på bägge dessa men tänkte kolla med er om det är värt att betala 2500kr mer för Mate 20 eller om man ska köra på P20 pro?

Som jag uppfattat det så är Maten lite bättre på processorn, den har IP68 ist för IP67, 4200Mah ist för 4000.

Vad tycker ni?

Trevlig helg.

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem

Hade lätt kört Mate idag, nyare och fräschare. Men 2500kr mer är tvek om den är värd i dagsläget

Beror ju givetvis på ens ekonomiska situation

Fick min P20 pro för 4800kr hos Comviq i somras. Nu får man den för cirka 4100kr (den här månaden). Helt solklart värd varenda krona.

Tror nästa års mobiler kommer va ganska intressanta. Var ju någon "fake konceptbild" på Galaxy S10 för nästa år som är 100% skärm utan notch och istället ett litet hål i glaset/skärmen för kameran. hahah Men Galaxy kostar ju satans mycket idag.

Mate är ju 1440P mot 1080P på p20 pro. Haft 1440P på Galaxy flera år och inte märkt av någon skillnad mot att gå tillbaka till 1080P då skärmen håller tillräckligt hög kvalité iaf

Oavsett vilken du väljer så är det en sjukt bra telefon.

Permalänk
Skrivet av eucalyptus:

Hade lätt kört Mate idag, nyare och fräschare. Men 2500kr mer är tvek om den är värd i dagsläget

Beror ju givetvis på ens ekonomiska situation

Fick min P20 pro för 4800kr hos Comviq i somras. Nu får man den för cirka 4100kr (den här månaden). Helt solklart värd varenda krona.

Tror nästa års mobiler kommer va ganska intressanta. Var ju någon "fake konceptbild" på Galaxy S10 för nästa år som är 100% skärm utan notch och istället ett litet hål i glaset/skärmen för kameran. hahah Men Galaxy kostar ju satans mycket idag.

Mate är ju 1440P mot 1080P på p20 pro. Haft 1440P på Galaxy flera år och inte märkt av någon skillnad mot att gå tillbaka till 1080P då skärmen håller tillräckligt hög kvalité iaf

Oavsett vilken du väljer så är det en sjukt bra telefon.

Var hittar du P20 Pro för 4100kr? 6900kr är billigaste enligt prisjakt.

Och tanken är att ta den på abonnemang så blir att betala varje månad, har riktigt svårt att bestämma mig

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av drakelito:

Var hittar du P20 Pro för 4100kr? 6900kr är billigaste enligt prisjakt.

Och tanken är att ta den på abonnemang så blir att betala varje månad, har riktigt svårt att bestämma mig

https://webbutik.comviq.se/huawei-p20-pro.html

Är du student får du 16GB istället för 10GB surf varje månad Oavsett om du är student eller inte så brukar de va schyssta o fixa det iaf.