Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Räcker 64MB på en MP3-spelare?

Permalänk

Räcker 64MB på en MP3-spelare?

Jag hade tänkt köpa iRivers MP3-spelare med 64MB minne som kostar ungefär 1300:-, men tror ni att det räcker med 64MB på en MP3-spelare?

Permalänk
Medlem

Det beror på vad du ska avända den till. T.ex ska du ut på resa och inte har tillgång till dator för att ladda upp nya låtar är 64mb ruggigt lite. Även 128mb är i minsta laget. Men det är klart, har du inte råd med mer så...

Visa signatur

"If the facts don't fit the theory, change the facts" - Albert Einstein

Permalänk
Hedersmedlem

Har en sådan spelare du nämner med samma minnesmängd och jag tycker det är aningen för lite. Det skall väl dock sägas att iRiver kostar mer än andra liknande MP3-spelare, men det tror jag nästan vägs upp av den fina designen, stabila radion och inställningsmöjligheterna. Nu känner jag förvisso inte riktigt till alla andra spelare.

Just radion är ju behändig att ha ifall man tröttnar på musiken i spelaren. Antar att du vet hur mycket musik man får in på 64MB, och under kortare resor är det ju perfekt mängd, medans det på längre resor är ett perfekt redskap att förstöra utvalda låtar på :/

Skulle jag köpt mp3-spelare idag skulle jag nog kolla på en med mer minnesmängd. Troligtvis hade det även denna gång blivit en iRiver. Den har gjort ett bra intryck helt enkelt

Permalänk

Grillcliff: Jag har ingen aning om hur mycket musik som får plats men jag skulle tro en timme ungefär. Är iRivern med 128MB ett bättre köp enligt dig? iRivern är ju riktigt snygg.

Permalänk
Hedersmedlem

Klart bättre köp, men som sagt är priset på ~2300 spänn rätt saftigt för den lilla minnesmängden. Då börjar man närma sig en nivå där man istället kan få en hårddisksbaserad spelare, om man är ute efter en med mycket minne framför storleken.

Permalänk

Det har du rätt i. 2300:- är lite för mycket för en MP3-spelare med endast 128MB när man kan hitta en Creative Zen med 10GB för ungefär 3000:-. Det får väl bli iRivern med 64MB då för 1300:-. Man kan väl inte utöka minnet med extra minneskort?

Permalänk
Hedersmedlem

Stämmer, det går inte.

Permalänk
Medlem

JOS MP-100 har jag hört ska vara bra annars

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

den enda mp3spelaren i samma klass som iriver spelarna är JOS Mp-100. Funktionerna är nästan identiska och dom är i stort sätt lika små.
JOS spelarna är billigare och man får 256mb för 2200kr samtidigt som man bara får 128mb iriver för samma pris.

Men iriver har klart snyggast design

Permalänk

Finns det radio på JOS?

Permalänk
Medlem
Permalänk

Men om priset inte spelar någon roll, väljer ni då en iRiver eller JOS med samma mängd minne?

Permalänk
Medlem

eftersom iRiver nu har släppt en ny fimware där spelaren kommer upp som en portabel håddisk, så skulle jag nog välja iRiver.

Men jag är itne så rik, så jag ska köpa en JOS nästa månad.

Permalänk

iRiver säljer modellen i sin internetbutik för $99.99 vilket är ungefär 800:- svenska kronor. Vilka avgifter tillkommer förutom frakt om jag skulle beställa därifrån?

Permalänk
Medlem

Sitter med en 15GB ipod och jag kan inte säga mer än att jag är HELNÖJD! Den är så liten men ändå så stor!

Popar upp som en HD utan någon intallation, en 15GB HD då! Det ända jag är lite besviken på är att de har begränsad volymen på alla ipods i EU när det bara är frankrike som har max 100db lagen! Men jag håller på och laddar ner ett mail med den amerikanska installationen just nu och jag kommer att få mina extra db, var så säker!

Kort sagt, den är värd varenda krona! Skulle vara ok om den vara billigare också iofs..

Efter 2 dagars demonstration och användande så vill både min syrra och mamma ha en egen...

Permalänk

Finns det något länk till iRivern?

//Stefan

Visa signatur

Signatur:
Valfri signatur som hamnar underst i alla inlägg du skriver. Tänk på att inte ha allt för många rader då det är störande vid läsning.

Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem

Okej, det är inte en sådan jag har. Denna har jag.

Permalänk

Ingen större skillnad på dem förutom designen? Jag tycker att den nyare modellen är liiite snyggare än den gamla.

Permalänk
Medlem

tror nog 64mb är lite lite.. själv har ja 20gb, de räcker alldeles lagom och funkar även bra som tillfälle lagring av filer och annat

Permalänk

Jag hade mest tänkt använda spelare i skolan och när jag sitter på bussen osv.

Permalänk
Medlem

64 MB är på tok för lite... Att du sen tycker att den iRiver-spelare du länkar till är snygg förstår jag inte heller, men det är ju en smaksak...

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Att fråga om 64 Mb är för lite är ungefär som att fråga om en påse chips räcker till 1 eller 4 personer.

Visa signatur

"A delayed game is eventually good, a bad game is bad forever"- Shigeru Miyamoto