Permalänk
Medlem
Skrivet av Nihilas:

Dessa bashningar, Diablo 3 nerdummat för det har ett fåtal skills? Hur många skills hade tex diablo 2? Cooldowns har ju alla spel som man i Diablo 3 kan komma runt med gear. Du kommer väll som så många visa att POE har så stort attribute-träd då blir det svårt! Det är inte så att man bara googlar upp en build och gör därför spelet tråkigare. I Diablo 3 kan man iaf testa alla skills och se vad som passar en (och exakt samma som i poe, för att klättra högst så är det 1 - 2 itembuilds per karaktär).

Berätta vad är det exakt som gör Diablo 3 så enkelt och Diablo 2 så svårt.

Diablo tre var anpassat för konsoll redan när det släpptes, därav anledningen att dom var tvungna att "dumma ner det" så att säga.

För att ta ett exempel så är väl en meteor / Blizz sorc ett bra exempel:

Teleport / Static field / Telekinesis / Storm armor / Ice armor / Meteor / Blizzard / Fireblast / battle orders / War cry.

Jag tror jag fick med det mest frekvent använda i EN av de mest populära buildsen.

Jag skiter väl i POE? Jag ser inte varför jag ska spela nån Diablo 2 klon när jag isåfall kan spela Diablo 2 istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nihilas:

Nej jag har ingen aning om varför aktien sjönk med 6% (Den har iofs ett totalt fall på 18% på cirka 2 veckor, vilket självklart INTE har med diablo Immortals att göra)

Fakta är att det är LÅG utvecklingskostnad med potential till HÖG inkomst, det är enkel matte och det vore dumt att inte ta den chansen.
Ett spel med microtransaktioner kan fortfarande bli succé, att du sätter microtransaktioner som en motsats till succé säger allt om att du enbart argumenterar efter dina egna känslor och inte utifrån ett objektivt perspektiv.

Om du tror att fansen kommer avstå ett helt fantastiskt Diablo 4 för att Blizzard valde att släppa Diablo Immortals så tror du helt enkelt fel.

Diablo 3 är ett hån mot Diablo 2 och ändå längtar folk efter Diablo 4 (inklusive jag).

Permalänk
Medlem

Man hade kunnat sköta detta betydligt bättre dock. Har inget emot att Blizzard försöker tjäna pengar(vilket detta spel bara ämnar till). Men att gå ut på scen inför en väldigt stor hög hardcore-fans och bara annonsera ut ett mobilspel är riktigt illa. Hade dom kört mobilspelet sen visat en trailer för diablo 4 hade ingen brytt sig, men nu valde man att göra en rejält korkad sak, och givetvis får dom smaka på konsekvenserna i form av kaos på nätet.

Min gissning är att man inte betalat den kinesiska studion en krona, utan ger dom en % av framtida intäkter mot att få använda Diablos IP.

Easy money...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MystiX:

Man hade kunnat sköta detta betydligt bättre dock. Har inget emot att Blizzard försöker tjäna pengar(vilket detta spel bara ämnar till). Men att gå ut på scen inför en väldigt stor hög hardcore-fans och bara annonsera ut ett mobilspel är riktigt illa. Hade dom kört mobilspelet sen visat en trailer för diablo 4 hade ingen brytt sig, men nu valde man att göra en rejält korkad sak, och givetvis får dom smaka på konsekvenserna i form av kaos på nätet.

Min gissning är att man inte betalat den kinesiska studion en krona, utan ger dom en % av framtida intäkter mot att få använda Diablos IP.

Easy money...

Skickades från m.sweclockers.com

Är väl snarare studion som fått betala för att licensiera Diablo 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nihilas:

Dessa bashningar, Diablo 3 nerdummat för det har ett fåtal skills? Hur många skills hade tex diablo 2? Cooldowns har ju alla spel som man i Diablo 3 kan komma runt med gear. Du kommer väll som så många visa att POE har så stort attribute-träd då blir det svårt! Det är inte så att man bara googlar upp en build och gör därför spelet tråkigare. I Diablo 3 kan man iaf testa alla skills och se vad som passar en (och exakt samma som i poe, för att klättra högst så är det 1 - 2 itembuilds per karaktär).

Berätta vad är det exakt som gör Diablo 3 så enkelt och Diablo 2 så svårt.

Diablo 3 är nerdummat för att passa konsol. I Diablo 2 hade jag 8 skills på 8 tangenter, plus musknapparna på min sork. Jag körde mina skills på qwer-asdf. I Diablo 3 kan jag max ha 4+2, vilket är 4 mindre. Måste passa handkontroller och få knappar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Diablo 3 är nerdummat för att passa konsol. I Diablo 2 hade jag 8 skills på 8 tangenter, plus musknapparna på min sork. Jag körde mina skills på qwer-asdf. I Diablo 3 kan jag max ha 4+2, vilket är 4 mindre. Måste passa handkontroller och få knappar!

Det är dock värt att nämna att spel som t.ex Final Fantasy 14, ett MMORPG har gott om keys även med handkontroll. 16st keys per set som man kan rotera mellan.

Permalänk
Medlem

Kommer nog testa Diablo Immortal men de ser tyvärr väldigt likt ut Diablo 3 vilket aldrig borde sett dagens ljus.. Får nog blir nog Path of Exile ett par år till, tills ATVI kommer med en riktig uppföljare till D2.

Visa signatur

Intel 3550K@4,2GHz, GTX 1060 (I know, old stuff..)

Permalänk
Medlem

Jag kollade på deras QnA video igår igen hela, nån ställde en fråga om hardcore mode kommer komma? ja då svarade dom luddigt med att det kanske inte är det optimala att lägga in ett sånt läge till ett mobilspel pga lagg o annat kanske.. ja no shit spela hardcore på mobiler kan väl inte bli lyckat va ??

tycker dom gjorde helt fel att få alla på helspänn på deras egen förbannade mässa så står den där jäkla cheng med sitt fejk smile och annonserar ett satans mobilspel och enda dom kunde säga är we are very excited.. publiken stod väl där o tappade hakan o tänkte vafan är detta för skit?

sen kom den där killen i röda tröjan som har redan blivit en legend på nätet med sitt is this an out of season april fools joke... spelet kommer helt klart göra stor succe i asien utan tvekan men i resten av världen? nja....

Permalänk

Jag minns en tid när jag inte hade tvekat en sekund på att köpa ett ny släppt Blizzard spel som jag inte vet någonting om.

Men det var en annan tid det och jag har länge trott att en dag kanske den känslan kommer tillbaka.
Men efter helgens Blizzcon så kan man enkelt konstatera att Blizzard är helt ifrån kopplade från sina fans och de gamla goa tiderna kommer nog aldrig tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

reaper of souls släpptes 2014, bara fyra år sedan. Dessutom har det släppts contentpatchar efter det.

Reaper of souls är ett DLC inte ett SPEL. och vadå 4 år sedan? Har du hela livet framför dig eller? Dina argument funkar inte, som du sa tidigare, sätt dig ner och ta det lugnt.

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Helt klart så skiter blizzard fullständigt i sina fans, har man sett deras stream så kan man konstantera:

spelet kommer expandera över tiden med,
1. nya zoner
2. nya karaktärsklasser
och lite andra customization grejer o annat lull.. så detta är bara gjort för att mjölka ur ännu mer pengar från diablo franchisen då vi alla vet hur mycket pengar spel som fortnite till mobiler drar in....

kolla bara hur dom censurerar alla dislikes på youtube helt sjukt...

https://i.imgur.com/19bIJgH.png

Men hörredu, blizzard ( eller oavsett företag ) kan inte styra youtube, det förstår du väll?
Det är ju bottar som dislikear som sedan youtube jämför senare med var disliken kommer ifrån (user-agent & ip) osv som de sedan tar bort. Känns väll ganska logiskt va? Jag menar vilka vill inte botta dislike så blizzard lyssnar? Och ja jag tycker immortal är ett skämt, framförallt när man är ett diablo 2 hardcore fan.

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem

Lirar hellre path of exile på datorn i 144hz än diablo på en fjuttig mobilskärm och få zombienacke

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Lirar hellre path of exile på datorn i 144hz än diablo på en fjuttig mobilskärm och få zombienacke

Du menar gamnacke? Det får man vid datorn med tyvärr...

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av klotim:

Du menar gamnacke? Det får man vid datorn med tyvärr...

vad heter det du får av att titta ner i en mobilskärm istället för att ha huvudet mer upprätt när man tittar i en större skärm, mobilnacke ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Nej jag har ingen aning om varför aktien sjönk med 6% (Den har iofs ett totalt fall på 18% på cirka 2 veckor, vilket självklart INTE har med diablo Immortals att göra)

Fakta är att det är LÅG utvecklingskostnad med potential till HÖG inkomst, det är enkel matte och det vore dumt att inte ta den chansen.
Ett spel med microtransaktioner kan fortfarande bli succé, att du sätter microtransaktioner som en motsats till succé säger allt om att du enbart argumenterar efter dina egna känslor och inte utifrån ett objektivt perspektiv.

Om du tror att fansen kommer avstå ett helt fantastiskt Diablo 4 för att Blizzard valde att släppa Diablo Immortals så tror du helt enkelt fel.

Diablo 3 är ett hån mot Diablo 2 och ändå längtar folk efter Diablo 4 (inklusive jag).

Fortfarande du som sa att aktieägare skulle bli nöjda med Diablo Immortal vilket de inte blev, så det är du som inte ska ta upp det. Vi kan gissa hur mycket som helst som du gör men troligen skulle aktien öka om de hade annonserat Diablo 4 och att det skulle komma om 6 månader.

Varför skulle någon avstå ett fantastiskt Diablo 4? Eftersom du gillar prata hypotetiskt så kan en logisk linje vara att folk inte är lika säker på att Diablo 4 blir fantastiskt och inte köper det dag 1. Får då Diablo 4 liknande problem som Diablo 3 hade vid release så kanske de inte köper det alls = förlorar pengar. En annan logisk linje är att det blir mindre hype då man anser att Diablo är ett mobilspel men den är mindre trolig.

Diablo 3 är inget hån mot Diablo 2, tex har Diablo 3 sålt 20 miljoner kopior på PC. Diablo 2 sålde 4 miljoner.
Att du inte tycker att Diablo 3 är lika bra som Diablo 2 gör det inte till ett hån. Jag har spelat både spelen och uppskattar både spelen mycket vilket många andra också gör.

Skrivet av Fulci:

Diablo 3 är nerdummat för att passa konsol. I Diablo 2 hade jag 8 skills på 8 tangenter, plus musknapparna på min sork. Jag körde mina skills på qwer-asdf. I Diablo 3 kan jag max ha 4+2, vilket är 4 mindre. Måste passa handkontroller och få knappar!

Detta gäller er båda.
Bara för du kan mappa skills till hela tangentbordet gör det inte till ett komplicerat spel. Vet inte heller vilken build du använde för att mappa upp 8 skills.
Eftersom SueCia pratade om skills och meteor build så kan vi ta exakt samma från d2:
https://diablo.gamepedia.com/MeteOrb_Sorceress_by_Lethal_Weap...
Uppenbart att man inte använder många fler än 6 skills här heller. Man kör frozenorb på fire immune och meteor/fireball på ice immune och teleport för att röra sig snabbt. (Ja, BO, warcry och armor, så många!)
Detta gäller nästan alla klasser, kanske necro summonbuild som använder fler.

Ska man även prata svårighetsgrad så är det enklare att köra normal på Diablo 3 än Diablo 2 men svåraste svårighetsgraden på Diablo 3 (eftersom det är oändligt) är mycket svårare än Diablo 2, i Diablo 2 man kan tex köra naken necro och klara Hell.
Olika spel helt enkelt men Diablo 2 är inte på något sätt svårare till och med enklare.

Permalänk
Skrivet av Igelkott:

Den biten förstod jag, att du hade förväntningar som inte införlivades. Det var hur det förhindrar dem att göra pc-spel i franchisen jag inte förstod. Är det inte bara att inte lägga så stor vikt vid mobilspelets existens och gå vidare?

I och med att spelet bygger på D2:s story blir det omöjligt att göra ett nytt på datorn.

Permalänk
Medlem

Tycker ändå att D3 var rätt OK förutom RMAH, spelade lite därefter och fick boost av en kompis till para 600+ eller nåt sånt jag minns inte. Det var rätt OK men blev tråkigt snabbt, vet inte om D2 är särskilt mycket bättre egentligen då man var mindre då och allt var magiskt. Man har en förmåga att komma ihåg saker som bättre än vad de var.
Att blizzard bara slänger ut ett mobil-diablo som de inte ens gör själva är en grov förolämpning, att de sedan kommer och frågar om vi fattiglappar inte har telefoner att spela på....

Jag kommer aldrig, aldrig att köpa någonting från Activision igen. Nu var det jättelängesen jag gjorde det ändå, tror senaste gången var när jag testade WoW-Cata..

Blizzard har dött, de dog när activision köpte upp dem, jag sade det direkt då och fick tyvärr rätt till slut. Nu kan vi blicka frammåt mot nästa dumpsterfire. Det ska bli riktigt skoj att se hur de lyckas förstöra WC3.

Permalänk
Avstängd

Diablo dog redan när trean släpptes.
så jag har inga förhoppningar på den spelserien längre.
tvåan är och förblir det bästa diablot i hela serien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Travhäst:

I och med att spelet bygger på D2:s story blir det omöjligt att göra ett nytt på datorn.

Citerar mig själv. Jag är inte säker på att jag håller med om slutsatsen dock.

Skrivet av Igelkott:

Om jag ska försöka tolka detta.. Menar du att de bygger på storyn från D2 vilket gör det omöjligt för dem att skapa ett nytt "riktigt" Diablo?

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcalibur:

vad heter det du får av att titta ner i en mobilskärm istället för att ha huvudet mer upprätt när man tittar i en större skärm, mobilnacke ?

innebörden är densamma!

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av klotim:

Reaper of souls är ett DLC inte ett SPEL. och vadå 4 år sedan? Har du hela livet framför dig eller? Dina argument funkar inte, som du sa tidigare, sätt dig ner och ta det lugnt.

Reaper of souls är en expansion precis som lord of destruction. Och 4 år är knappast lång tid att vänta från senaste diablo releasen till nästa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nihilas:

Fortfarande du som sa att aktieägare skulle bli nöjda med Diablo Immortal vilket de inte blev, så det är du som inte ska ta upp det. Vi kan gissa hur mycket som helst som du gör men troligen skulle aktien öka om de hade annonserat Diablo 4 och att det skulle komma om 6 månader.

Hörru aktiegurun, förklara för mig varför Blizzard steg 3% idag, med din logik så finns det bara en förklaring och det är att nu VILL alla se ett diablo mobile!

Permalänk
Avstängd

Aprilskämtet som kom till liv

Blizzard har gått ner sig och kommer dö ut eventuellt gissar jag på när man totalt skiter i sina kunder.
Tydligen har de ingen aning om varför de tappar enorma mängder användare i sina spel heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Varför tycker du det?
Om spelet hade visats som "gameplay" och man inte visste att det var mobil (bort med mobilinterfacet) så hade jag trott att det var Diablo 3. Det är ju samma sak, ett extremt fåtal skills och nerdummat med cooldowns.

Jag ifrågasätter inte dig nu, jag undrar vad det är du tycker ser fattigt ut då jag inte ser ngn skillnad på detta och diablo 3.

Jag tror faktiskt det absolut går att göra ett bra "mobil" diablo. Men det som visades i klippet kändes väldigt krystat med Deckard Cain. Jag menar repliken och titta det kommer skelett. Kan man inte hitta på något bättre än så vad är då resterande story?

Jag ska inte säga något förrän det riktiga spelet är släppt. Blev nästan lite sugen på att testa de kinesiska spelen som tipsades om tidigare i tråden

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Man hade väl inga stora förväntningar efter Diablo 3 som var ett skämt emot sina föregångare.

Även fast att de arbetar på ett Diablo 4, hur mycket bättre tror ni det blir egentligen? Kolla bara på utvecklingen av WoW de blir värre och värre för varje expansion.

Blizzard är inte va de en gång var, de har helt fel folk arbetande hos sig.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

https://us.battle.net/forums/en/d3/topic/20769589194

Tencent is (in)famous for mindlessly ripping off popular IPs (yes your hearthstone is one of their numberless victims) and Netease is (in)famous for ripping off Tencent's works, how good would you expect your co-op with them ?? Yes they may be the biggest game companies you can find in China but can't you develop a mobile game alone?

nu tycker även spelare från kina att blizzards samarbete med kinesiska utvecklare inte är en bra ide..

Permalänk
Avstängd

Kommer säkerligen vara apkasst optimerat till Android och iOS får all uppmärksamhet, typ som vanligt.

Blir inget köp från mitt håll ialf.

Blizzard tror att de kommer att ta spelare från spelbasen Candy Crush och de andra ''plipp-plopp'' spelen som tonårsflickorna spelar på bussen eller mammorna när de vaggar ungen till sömns spelar..

Kan säga att den spelgruppen har 0 i intresse för dessa våldsamma och sexistiska fantasispelen.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Jag har nyligen påbörjat spela poe, spelade det medans jag lyssnade och väntade på diablo eventet i hopp om nyheter om ett nytt pc diablo spel,förhoppningsvis ett diablo 2 remake då jag lessnat på att det inte kommer fixar och nya items. Det känns som om det varit damma builds i evigheter och då kom jag på poe och blev nyfiken för sist jag testade dethade dem just släppt act 3 och nu finns det 10 acter och en vool end game med nya ladder leagues som pågår i tre månader sen blire nytt med någonting nytt samt ändrat för ny utmaning och jag är helt fast. Till blizzard säger jag bara let diablo immortal come! Så får ni se hur de kommer gå förhoppningsvis hör dem de vi alla hoppats på efter det alternativt någon helt ny spel serie med samma stil som diablo / poe , alltså ett grind spel med bra endgame.
Likt diablo har poe en ladder "league" och just nu äre delve league och den slutar på fredag den 9e nov ochjag kan rekommendera att ta en titt dit om ni är öppensinnade för andra spel än diablo men endå gillar spel stilen. Samt finns de också lost ark som är ett koreanskt spel likt diablo , ser en stream om de nu vet inte om de kommer till väst eller om de endast kommer vara i asien men vaf ja hört är de ganska hypat i korea.

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

Så sjukt jobbigt att spela på mobil med stora händer, har en Samsung 8+ men att spela med tummarna täcker ju 30% av skärmen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Hörru aktiegurun, förklara för mig varför Blizzard steg 3% idag, med din logik så finns det bara en förklaring och det är att nu VILL alla se ett diablo mobile!

Haha ja så måste det vara. Om 10 år kommer du citera dig själv och skriva @Nihilas titta nu har aktien gått upp sammanlagt 30%! Allt tack vare Diablo Immortal, precis som jag sa! (även om Diablo Immortal blev så stor flopp att det inte släpptes).