Klubben för ägare av Vega

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2016

Märkte nu när jag bytte fläktar att Mitt Strix Vega 64 har PWM utgångar för att kunna fästa fläktar i den. Någon som testat dessa och isf vet hur man ska använda dem? Kan man tex placera dem under kortet för lite mer fläkt kraft?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Nov 2017

@employed: Tanken är att du kan reglera ditt chassis airflow via GPU temp med dessa PWM uttag

ASUS Prime x299-A - 7800X@4.8Ghz + EK-FB ASUS PRIME X299 Nickel Monoblock - 32GB 3200Mhz - Vega 64 + EK-FC Radeon Vega - EKWB-Coolstream SE 240 - EKWB-Coolstream PE 360 - EK-XRES 140 Revo D5 PWM - Samsung Evo 850 500GB - Corsair RMx 850 - Define S

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bålsta
Registrerad
Jan 2004

Börjar bli gråhårig på mitt nya Pulse.

Strul med senaste drivern, avinstallerar och lägger in en tidigare det funkar. Köpte mig ett nytt nätagg idag corsair rm750x v2 och lyckas köra 2 vändor firedtrike. Sen blir skärmen grå, försöker installera om äldre drivrutin men de tar den inte. Blåser om Windows och kommer så långt att man ska fylla i mail m.m. Därefter blir skärmen svart och nu startar inte Windows. Testat med de mesta, ändrat på biosswitchen utan framgång, ibland blir bara skärmen röd.

Körde innan ett RX580 med samma setup och de har funkat klockrent, allt börjar nu med nya kortet. Kanske ska återlämna det och plocka ut ett nytt i hopp om förbättring.
Ska pröva att installera om Windows en sista gång ikväll och testa.

Asus Strix B450, Ryzen 2600, G.skill Flare X 3200, Sapphire Vega 56 Pulse
http://rec.elmor.se/review.php?user=41

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mjölby
Registrerad
Dec 2006
Skrivet av ante_ante:

Börjar bli gråhårig på mitt nya Pulse.

Strul med senaste drivern, avinstallerar och lägger in en tidigare det funkar. Köpte mig ett nytt nätagg idag corsair rm750x v2 och lyckas köra 2 vändor firedtrike. Sen blir skärmen grå, försöker installera om äldre drivrutin men de tar den inte. Blåser om Windows och kommer så långt att man ska fylla i mail m.m. Därefter blir skärmen svart och nu startar inte Windows. Testat med de mesta, ändrat på biosswitchen utan framgång, ibland blir bara skärmen röd.

Körde innan ett RX580 med samma setup och de har funkat klockrent, allt börjar nu med nya kortet. Kanske ska återlämna det och plocka ut ett nytt i hopp om förbättring.
Ska pröva att installera om Windows en sista gång ikväll och testa.

Låter som defekt kort., prova att klocka ner det rejält

Rm 750 hade problem med mitt vega 64. Bytte till gq 640w funkade klockrent, har nu ett gq 850w

Du kan vara tvungen att tvinga flashningen

FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
@5.0/\Vega 64 AIO/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo