Permalänk
Medlem

northbridge kylning

tror ni man kan limma fast denna http://www.komplett.se/k/ki.asp?action=info&p=32284&t=1622&l=... på northbridgen, eller måste jag strajpa fast den oxå?

Permalänk
Medlem

med artic silver adhesive så går det nog.. det sitter som berg

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

jojo men jag köpte någon billig sak, tror den kmr ramla av om jag bara limmar

Permalänk
Medlem

hmm då är det nog bäst du fixar nån fästanordning.. själv använder jag buntband och en hemmagjord bricka över mitt NB block

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jo, typ strajpa + limma , borde funka

Permalänk
Medlem

lite överdrivet biffig kanske.
jag skulle iaf inte limma fast en sån där 400g kloss om jag vore du ^^
ta nått litet å smidigt. lär ju räcka med en zalman fläns å 40mm fläkt på 5v

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem

överdrivet är alltid bäst

Visa signatur

Permalänk
Medlem

tänkte bara , desto fetare den är , desto bättre kyler den?

Permalänk
Medlem

Precis så är det..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

och om jag inte sätter den dära , vet jag inte vad jag ska göra med den, då kmr den bara ligga o skräpa , så jag tänkte jag sätter den på northbridge och northbridge flens+fläkt som redan sitter där sätter jag på southbridge, eftersom jag beställt en SLK-800 som jag ska ha på cpun

Permalänk
Medlem

fast jag kmr ha en liten zalman fläns till övers, vart ska man sätta den då tro? några förslag?, eller ska man kanske försöka få den stora cpu flänsen på mitt gf4 ti4600 istället ?

Permalänk
Inaktiv

den dära stora cpuflänsen kommer inte sitta med lim, så fort du rör datorn så kommer den ändå lossna.. 400gr är inte att leka med.. skulle aldrig sätta det på mitt mobo.. om du inte har riktigt fäste till den.. räcker helt klart med en zalman och 40mm fläkt... eller så skaffar du en lite lättare cpukylfläns

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PoeX
och om jag inte sätter den dära , vet jag inte vad jag ska göra med den, då kmr den bara ligga o skräpa , så jag tänkte jag sätter den på northbridge och northbridge flens+fläkt som redan sitter där sätter jag på southbridge, eftersom jag beställt en SLK-800 som jag ska ha på cpun

Jag har en Zalman och en 40 mm på 5V på min NB och den blir aldrig varmare än 35-36 grader vid botten på flänsen.

Däremot min Ti4200 GPU bli ca 50 grader (på baksidan av kortet) vid 3dMark med en CoolerMaster (alu) CPU-kylfläns på 12V.

Visa signatur

HP Spectre x360 15"
i7-9750H, 16 GB DDR4-2666, GTX 1650 4 GB, 1 TB SSD.

Permalänk

försök att använda vanlig pasta och en fästanordning
det fungerar mkt bättre prestandamässigt plus att du kan ta bort den vid ett senare tillfälle om det behövs.

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PoeX
jojo men jag köpte någon billig sak, tror den kmr ramla av om jag bara limmar

superlim som torkar på 5 sek kanske

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

på mitt EPoX 8K3A+ är min northbridge fläns limmad..jag som hade köpt en zalman fläns och allt *suck*
årkar fan inte lägga den i frysen

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem

En NB32J med 40 mm fläkt duger fint, följer med sån där adhesive klet