Tips på molnlagring av bilder och gif?

Permalänk
Medlem

Tips på molnlagring av bilder och gif?

Tar otroliga mangder bilder och videosnuttar på kidsen som jag sen gor gifs av, because det ar kul. Men, det tar ju en del plats på telefonen och tycker inte att ssd'n på datorn ar ratt lagringsmedium utan funderar istallet på molntjanster.

Det jag garna vill se ar:

- Rimlig kostnad
- Android-app
- Appen ska kunna forhandsvisa bilder och gifs
- Ej okand ryss-app utan garna en mainstream

Forslag?

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem

@TotalF:
Google One
Inkluderat i det finns Google Photos, som du bör ha installerat på din Android telefon redan, och man har 15GB gratis utrymme för alla saker som ingår i Google One.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

@TotalF:
Google One
Inkluderat i det finns Google Photos, som du bör ha installerat på din Android telefon redan, och man har 15GB gratis utrymme för alla saker som ingår i Google One.

Tack for tipset men det ska tillaggas att jag ar lite allergisk mot Google så tar garna flere tips om någon har

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem

Onedrive har en rätt trevlig deal där du får 50GB för $2 i månaden. Finns även androidapp osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Tack for tipset men det ska tillaggas att jag ar lite allergisk mot Google så tar garna flere tips om någon har

Gillar inte Google heller, och använder bara typ bara Google Games & Google Play, eftersom man är så illa tvungen om man har en Android telefon...

Shoebox eller ASUS WebStorage - Cloud Drive är kanske något.
Annars är det bara att se om du hittar någon online photo storage här

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Upp till 1000 bilder kan du ha gratis på flickr..

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av archie:

Upp till 1000 bilder kan du ha gratis på flickr..

Ska inte flickr stangas ner. typ snart??

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Avstängd

Köper du Office 365 så får du 1TB i OneDrive. Och bra app för telefonen med autouppladdning och så. Hittar du Office 365 på någon rea är det riktigt billigt, likaså om du slår dig ihop med några andra likasinnade då Office för fem personer inte är så mycket dyrare än för en person. Jag har köpt femanvändarlicensen för typ 400 på Black Friday och liknande, så 80 per användare och år. Du får också 5GB gratis med ditt MS-konto som du sannolikt redan har, så det är bara att testa och se hur det verkar.

Permalänk
Medlem

@TotalF: Hmm det har jag missat isf, vadj ag vet är ju att de har gått från 1tb i utrymme till att man får ha max 1000 bilder/filmer. Vilket tyvärr begränsar lite..

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb