Hjälp med programering [AUtohotscript]

Permalänk

Hjälp med programering [AUtohotscript]

Har under lång tid velat testa om det går att programmera ett tangentbord samt mus för till exempel. Det jag helt enkelt vill göra är att till exempel trycker på f12 så ska scriptet aktiveras och musen ska klicka en gång men efter tjugo klick så vill jag att den trycka en gång så att den ska stänga ner websidan, då används alt+f4. Och sen ska det börjar om igen, men musen ska även vila lite efter ett klick i ungefär 35 sekunder. Har kommit en bit på vägen men alt+f4 har jag inte fått ihop hur går jag tillväga? Än vänder programmet Autohotscript för denna sak.

Det jag gjort än så länge:
F12::
loop, 1000
{
MouseClick, left,
sleep 35000
}
return

Permalänk

@AmatörArduino:
Nu har jag aldrig skrivit AutoHotKey men jag kan (efter en snabb googling) tänka mig att något liknande bör fungera;

F12::
loop, 20
{
MouseClick, left,
sleep 35000
}
Send !{f4}
return

För att detta ska repeteras om och om igen skulle du nog kunna wrappa det första i while true{} typ, men i så fall bör du binda så att en annan tangent kan bryta loopen. Lycka till!

Permalänk

@Knightogus: Men loop betyder hur många gånger detta scriptet ska repeteras innan det stängs av.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Hjälp med autohotscript

Har under lång tid velat testa om det går att programmera ett tangentbord samt mus för till exempel. Det jag helt enkelt vill göra är att till exempel trycker på f12 så ska scriptet aktiveras och musen ska klicka en gång men efter tjugo klick så vill jag att den trycka en gång så att den ska stänga ner websidan, då används alt+f4. Och sen ska det börjar om igen, men musen ska även vila lite efter ett klick i ungefär 35 sekunder. Har kommit en bit på vägen men alt+f4 har jag inte fått ihop hur går jag tillväga? Än vänder programmet Autohotscript för denna sak.

Det jag gjort än så länge:
F12::
loop, 1000
{
MouseClick, left,
sleep 35000
}
return

Permalänk
Medlem

Alt f4 blir
Send {alt down}{F4}{alt up}

Eller om man måste speca det som lalt (left alt)
Sitter ej vid dator så kan ej testa tyvärr 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Forumledare

@AmatörArduino: *trådar sammanfogade*

Observera att det är förbjudet att skapa mer än en tråd om samma sak. Det beror på att vi tycker att det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade. Om någon skapar mer än en tråd, trycks andras trådar undan snabbare, vilket blir orättvist.

Den här gången har jag sammanfogat dina trådar åt dig, men kom i fortsättningen ihåg att regeln finns

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

@carlen: Men vart i denna kod ska jag sätta in alt+f4? 😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmatörArduino:

Har under lång tid velat testa om det går att programmera ett tangentbord samt mus för till exempel. Det jag helt enkelt vill göra är att till exempel trycker på f12 så ska scriptet aktiveras och musen ska klicka en gång men efter tjugo klick så vill jag att den trycka en gång så att den ska stänga ner websidan, då används alt+f4. Och sen ska det börjar om igen, men musen ska även vila lite efter ett klick i ungefär 35 sekunder. Har kommit en bit på vägen men alt+f4 har jag inte fått ihop hur går jag tillväga? Än vänder programmet Autohotscript för denna sak.

Det jag gjort än så länge:
F12::
loop, 1000
{
MouseClick, left,
sleep 35000
}
return

Vild gissning utefter det @carlen skrev tidigare. Aldrig hållt på med detta själv, men det borde fungera rent logiskt iallafall.

F12:: loop, 1000 { loop, 20 { MouseClick, left } Send {alt down}{F4}{alt up} sleep 35000 } return

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk

@Pamudas: Testade men funkade tyvärr inte.😥

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmatörArduino:

@Pamudas: Testade men funkade tyvärr inte.😥

Denna är nog ungefär vad du är ute efter. Jag la till F11 också (endast reload) om man vill stoppa (reloada) scriptet. Finns snyggare sätt för detta också men kom inte ihåg vad det hette riktigt.

F12::
Loop 20
{
Mouseclick, left
sleep 35000
}
Send {alt down}{F4}{alt up}
return

F11::
Reload
Return

Obs. Just som det är skrivet just nu så kräver det att din mus är helt still på den positionen som den hade när du klickade på F12. Bättre o använda skärmkordinater.
Använd Window Spy (finns i autohotkey mappen) så kan du sen använda mouseclick (musen rör sig) eller controlclick (klick utan att man ser musen röra sig)

Permalänk

@carlen: Kan jag ta bort f11 och bara köra return? Och om jag vill att hela scriptet ska köra av sig själv om och om igen 100 gånger. Alltså musklick 20 gånger alt+f4 en gång. Hur går jag då till väga?

Permalänk
Medlem

Prova nått sånt här typ, skriver på telefonen så kan vara nått typo här och där
F12::
#ifwinactive namnpådetfönsterduvillattdetskaklickai

Loop{

i := a_index

Loop, 20
{
Click
}
Sleep 35000
Send alt f4
}

Until (i = 100)
Return

Pause::pause ; pausar scriptet på pausknappen på tangentbordet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@carlen: Jag vet iallafall att det här är rätt men jag vill att detta script ska repetera 100 gånger automatisk igen och igen.
F12::
Loop 20
{
Mouseclick, left
sleep 35000
}
Send {alt down}{F4}{alt up}
return

Permalänk
Medlem

Har inte läst detta språk, dock verkar det som att du får du göra en loop runt loopen. Typ något sånt här, tänk på att indentera korrekt

F12::
Loop 100
{
Loop 20
{
Mouseclick, left
sleep 35000
}
Send {alt down}{F4}{alt up}
}
return

Visa signatur

MSI Leopard GP66 liquid metal | 11800H @4.5GHz all-c | 3070m @1470MHz/0.7v | 32GB DDR4 3200MHz cl19
Bild: LG C2 42"
Ljud: Beyerdynamic DT1990 Pro