Glapp eller liknande på en samsung tv
Hej!
Jag har en samsung UE65F9005 som jag köpte för kanske 4 år sedan. Har aldrig haft problem med den innan men senaste tiden så blir skärmen helt svart när man sätter igång den, power-lampan som visar at tvn är på lyser men den reagerar inte på några knapptryckningar. Alltså varken från fjärrkontroll eller on/off på själva tvn.
Jag har googlat lite på det och hittar massor av trådar med problemet på just samsung att tvn är svart men ljudet är igång - men det fungerar inte på mitt exemplar heller. Det enda sättet att få igång tvn är att man drar ut strömkontakten, antingen på tvns baksida eller själva strömkontakten i väggen. Ibland fungerar inte det heller och då får man göra om det några gånger men sen går den igång och visar inga andra problem. Den stänger aldrig av sig själv eller liknande utan problemet uppstår bara efter tvn varit avstängd och jag sätter igång den.
Någon som har erfarenhet eller en aning om av vad detta kan bero på? Känns ju inte som panelen är sönder eftersom tvn fungerar felfritt när man väl fått igång den.. kan det vara något ”glapp” på kretskortet där strömmen går in tro?
Eftersom den är 4 år gammal och var dyr när jag köpte den så känns det tråkigt att behöva köpa ny pga ett sånt här problem. Garantin gäller ju inte heller efter de här åren och värdeminskningen försäkringsbolaget kommer gå efter kommer ju resultera i att man kanske får ett par tusenlappar över efter självrisk.