Permalänk
Medlem

Söker en svets

Hej

Av nån oförklarlig anledning har jag nyligen börjat känna en stark vilja att svetsa!
Fråga inte varför....kanske en sen 40-års kris

Tänkte kolla om någon här har en svets som hamnat längre o längre in i förrådet/garaget med åren och kan tänka sig sälja den.

Jag har inte svetsat sen jag gick i skolan för sådär 25 år sedan så man kan nog kalla mig rookie på området. En pinnsvets, Tig eller Mig kanske?
Gassvets vågar jag mig inte på....lär elda upp nåt då.

Skicka PM om ni har något till salu och gärna med önskat pris också då jag inte har en susning vad de kostar. Maxgränsen ligger runt 1500-2000kr

Bör finnas inom 10 mil från Uppsala för hämtning

Ha en härlig dag!
/Peter

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

aldrig fel att svetsa nått skit om man är uttråkad

Visa signatur

Stationär: | NZXT H510 Flow | Corsair RM850x | MSI MAG B850 TOMAHAWK | RYZEN 7 9700X | 32GB 6400Mhz CL32 DDR5 | ASUS Radeon RX 9070XT | 1TB Seagate FireCuda 530 + 1TB Kingston KC3000 | LG 27" 165Hz 1440P Nano IPS | Bärbar: MacBook Pro 14"

NAS: Synology DS1815+ 8X 4TB WD RED
Server: Esxi 6.5 | i5 4690K | 32GB DDR3 | 1TB SSD + iSCSI SATA [/B]

Permalänk

Om du inte ska svetsa riktigt grova grejjer ligger ju biltemas mig svetsar under 2kkr

Visa signatur

"If you know the answers beforehand, it isn't research" - J. Allen Hynek
Dator högtidligen döpt till Dame Stephen Mongrella von FrankenPC:
|Asus P5Q PRO(socket 775)|Xeon E5430(socket 771 oh yeah!)|8gb ddr2 800MHz: 2x2gb Corsair XMS2(1066 uc till 800MHz)2x2gb Team Elite||XFX 5850BE(combo av stock & AC Twin Turbo kylare och limmad kondning!)|Define r3|Samsung 830 120gb|1750gb misc WD diskar|

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja tipsa: Se om du kan hitta en svetsåterförsäljare eller reparations/service verkstad i närområdet.
Jag jobbade ett par år med att reparera svetsar(bland annat).

Det var ofta man hade äldre maskiner inne som är 10ggr bättre än biltema/jula-varianter som vi avyttrade för en billig peng. Alternativt konkursauktion på nätet(ex: tovek)

Är själv strax 40 och funderingarna går ofta åt samma håll som dig Det är skoj att gå lös med en svets!

Får hoppas någon här har ett bra erbjudande åt dig. Happy hunting!

Visa signatur

-----

AMD 5600x :: 3080 :: Oculus Rift S + Flygnördsprylar

Permalänk
Medlem

@Zepophan:

Tack för tipset.
Jo, det var lite därför jag tänkte begagnat - att man kunde få nåt lite vassare för budgeten 😁

Permalänk
Medlem

Haha, skrämmande likt en annons jag skulle kunna författa. Vad är det med att närma sig 40 o svetsvilja?

Permalänk
Medlem
Skrivet av smor:

Haha, skrämmande likt en annons jag skulle kunna författa. Vad är det med att närma sig 40 o svetsvilja?

Haha, jag vet inte