FZ recenserar World War Z – tillfredsställande zombieslakt i Left 4 Dead-anda

Trädvy Permalänk
Dalek
Registrerad
Dec 1999

FZ recenserar World War Z – tillfredsställande zombieslakt i Left 4 Dead-anda

Den nyligen släppta zombieskjutaren World War Z testas av SweClockers syskonsajt FZ, som delar ut högt betyg på grund av underhållande gameplay och bra vapenkänsla.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2018

Jag antar att det inte finns någon SP story också? Det är lite av en dealbreaker för egen del.

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II | Logitech G403 | SteelSeries QcK - XXL Musmatta | Mitt skrivbord Windows 2019 x64 Enterprise LTSC | ASUS MG279Q | Behöver du hjälp? Egna skriverier

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Maj 2013

" i stort sett är Left 4 Dead - fast bra -"
Sen när var left 4 dead dåligt? Ska man göra en objektiv bedömning måste man absolut säga att både left 4 dead 1 och 2 var ruskigt bra spel med 89/100 i genomsnittsbetyg. Knappast "dåligt."

Asus X99-S | 5820k (4.3Ghz) | 32GB RAM | Gigabyte AORUS GTX 1080 Ti WaterForce Xtreme 11GB (2050Mhz/12Ghz) | Sound Blaster Creative Z | XFX Black 1250W | Obsidian 750D | Corsair Hydro H110 | Samsung 840 EVO | Dell U3415W | Windows 10 Home

Trädvy Permalänk
BAAA BAAAP 🍞
Kenneth Lindqvist
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av iBurningMan:

Jag antar att det inte finns någon SP story också? Det är lite av en dealbreaker för egen del.

Ja och nej. Du kan spela offline så du inte hamnar med andra, men det är ingen specifik story för SP.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2018
Skrivet av Kenneth:

Ja och nej. Du kan spela offline så du inte hamnar med andra, men det är ingen specifik story för SP.

Hur skalar spelet med att spela själv då? Vissa av oss har ju barnfamilj så att spela på sentimmarna är enda möjligheten, och då vill man inte gärna planera in något större organiserat för det kan ändå "bara"bli någon timma eller två

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II | Logitech G403 | SteelSeries QcK - XXL Musmatta | Mitt skrivbord Windows 2019 x64 Enterprise LTSC | ASUS MG279Q | Behöver du hjälp? Egna skriverier

Trädvy Permalänk
BAAA BAAAP 🍞
Kenneth Lindqvist
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av iBurningMan:

Hur skalar spelet med att spela själv då? Vissa av oss har ju barnfamilj så att spela på sentimmarna är enda möjligheten, och då vill man inte gärna planera in något större organiserat för det kan ändå "bara"bli någon timma eller två

Det finns olika svårighetsgrader man kan ställa in så det går att spela själv. Har inte provat så värst mycket själv än så vet inte hur graderna står sig, men borde finnas en som funkar för alla.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tullinge
Registrerad
Jun 2005
Skrivet av WoG:

Sen när var left 4 dead dåligt? Ska man göra en objektiv bedömning måste man absolut säga att både left 4 dead 1 och 2 var ruskigt bra spel med 89/100 i genomsnittsbetyg. Knappast "dåligt."

Reagerade också på detta. Var rätt poppis när det begav sig och skapade otaliga cloner eller loknande spel.

Hoppas man kan spela själv om man vill och välja ai med hjälpare istället...om det finns någon story? Online brukar det oftast handla om att hinna först.

Ryzen 1700 @ 3.9ghz, Palit GTX 1080 GR Premium

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lappland
Registrerad
Feb 2008
Skrivet av WoG:

Måste vara ett syftiningsfel och men kort fast bra antar jag

"Trots att det känns aningen kort och i stort sett är Left 4 Dead - fast bra - kan jag inte slita mig"

både l4d och l4d2 har fått 4/5 på FZ

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av Chibariku:

Måste vara ett syftiningsfel och men kort fast bra antar jag

"Trots att det känns aningen kort och i stort sett är Left 4 Dead - fast bra - kan jag inte slita mig"

både l4d och l4d2 har fått 4/5 på FZ

Så lär det vara
Kanske menade "kort fast bra"

Asus X99-S | 5820k (4.3Ghz) | 32GB RAM | Gigabyte AORUS GTX 1080 Ti WaterForce Xtreme 11GB (2050Mhz/12Ghz) | Sound Blaster Creative Z | XFX Black 1250W | Obsidian 750D | Corsair Hydro H110 | Samsung 840 EVO | Dell U3415W | Windows 10 Home

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Maj 2013

Hmm, detta kan ju vara intressant att ev lira med polarna i framtiden. Tex bud på att skaffa runt halloween eller ngt sånt. Extra passande då liksom.

Chassi: Fractal Design Define R4 | MB: ASRock Z77 Extreme 4 | CPU: Intel Core i7 3770K@4.2Ghz | Kylare: Noctua NH-U9B | RAM: 8GB Team Elite DDR3 1600Mhz | GPU: Palit GTX 1080 Ti Super Jetstream | PSU: EVGA Supernova G2 750W | TGB: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Sony MDR-1A+Antlion Modmic 4.0

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2013

Kliar lite i plånboken, såg väldigt roligt ut

Specs: kretskort, koppar, plast, flaskhalsar & spindelnät (yuck!)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2017

Vilken launcher/digital download store är det som gäller för det här spelet?

Trädvy Permalänk
Skribent
André Granroth
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2011

@Boggus Epic Games Store, såklart.

Är lite sugen på spelet, var länge sen det släpptes ett bra zombiespel. Gäller bara att få polarna att köpa det också.

Phanteks Eclipse P400S || MSI Z270 Tomahawk || Intel Core i7-7700K || Corsair Vengeance LPX 16 GB || Asus GTX 1070 Strix 8GB || Corsair RM750i || Asus PB278Q

Nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sölvesborg
Registrerad
Nov 2009

Jag vet inte vad man skall tro.
Worth A Buy sågade spelet: https://www.youtube.com/watch?v=z1kcFDrP_-s
Blev orolig över vissa saker han sa, "klonky" grafik, repetetivt och det verkar som att det är få som spelar.
Jag spelar L4D2 då och då, inga problem att hitta spel utan botar.
Jag avvaktar

Trädvy Permalänk
Moderator, Testpilot
f.d. Dinoman 🦖
Plats
Älmhult
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av André:

@Boggus Epic Games Store, såklart.

Är lite sugen på spelet, var länge sen det släpptes ett bra zombiespel. Gäller bara att få polarna att köpa det också.

Köp det till dom!

Asus Maximus VII Hero - Intel Core i7 4770K @ 4,6Ghz - Corsair H110i - 16GB RAM - ASUS ROG STRIX 1080 Ti @ 2000/12 000MHz - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Framför datorn
Registrerad
Nov 2013

Har kollat klipp på youtube men är inte ens imponerad. Gillar inte tredjepersonsperspektivet. Siktet verkar för snabbt. L4D är fortfarande bättre

Coca Cola missbrukare
AMD älskare
Katt älskare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Jun 2009

Ser ok ut. Fungerar spelet bra i multiplayer så kanske det är värt att köpa. De bör ändra närstriden så att karaktären kan hugga neråt och uppåt beroende på hur man siktar då det såg något grymt stelt ut. De bör också ändra så att man kan placera försvarsställningar som taggtråd, sentries m.m vart man vill när man vill.

Citera för svar

Asus Prime X370-Pro | AMD Ryzen 7 1800X | G.Skill Flare X AMD Series
16GB 3200MHz DDR4 | Asus GeForce GTX 1060 Dual OC | Samsung 840 Pro 256GB | Samsung 850 EVO 500GB | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012
Skrivet av iBurningMan:

Bara dialogerna i multiplayer co-op är 0.5/10 känns inte som att dom försökte alls. men annars är det rätt skoj även som solo spelare i ensamt co-op med bottar

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2002
Skrivet av AMD-FX:

Har kollat klipp på youtube men är inte ens imponerad. Gillar inte tredjepersonsperspektivet. Siktet verkar för snabbt. L4D är fortfarande bättre

Skönt när man vet redan innan man spelat spelet om det är bra eller ej. Önskar att jag hade den förmågan.

Råd tas på eget ansvar.