Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Nope, kom två. Detta släpptes några månader innan det riktiga. @Roger W: är inne på rätt spår men annan utvecklare

Originalet på arkad är väl capcom tror jag? Då gissar jag på dem den här gången

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Originalet på arkad är väl capcom tror jag? Då gissar jag på dem den här gången

Nej nej, detta släpptes efter arkadspelet men innan den officiella portningen. Företaget drog till med en fuling helt enkelt. Svenskt företag med svengelskt namn med alliteration.

Eller nu blev jag osäker på arkadversionen, men före capcoms variant var det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Nej nej, detta släpptes efter arkadspelet men innan den officiella portningen.

Aha, så det här är fulporten, jag var inte säker baserat på bilden
*edit*
Tydligen inte - se diskussion längre ner

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Lägger in ett till tips, "inte Gremlin men.."

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Bilden måste vara från det "riktiga" 1943 man kunde spela två i som jag inte kommer ihåg undertiteln på men ville ha som liten. Så jag tycker inte detta är fulporten.

Det från Greve Graphics (One year after) var väl det som var helt bedrövligt med svarta fula plan och skott som knappt gick att se på en tv.

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

Bilden måste vara från det "riktiga" 1943 man kunde spela två i som jag inte kommer ihåg undertiteln på men ville ha som liten. Så jag tycker inte detta är fulporten.

Det från Greve Graphics (One year after) var väl det som var helt bedrövligt med svarta fula plan och skott som knappt gick att se på en tv.

Helt rätt, detta är från klassiska Greve Graphics, de gjorde en del spel minns jag. Men det är en fuling detta, 1942 fanns som arkad och de väljer att göra ett väldigt likt spel och döper det till 1943: one year after och släpper det några få månader före Capcoms officiella 1943: Battle of Midway.

Jag minns att det var skoj, brorsan hade det på sin C64

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Just det Greve Graphics hette dem! Jag läste ju om dem rätt nyligen i den där boken om svenska spelutvecklare genom tiderna

Men jag håller med Madmantiz: var inte ful-1943 spelet mer "svartvitt" än den här screenshoten?
*edit*
Det såg väl ut såhär:

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Just det Greve Graphics hette dem! Jag läste ju om dem rätt nyligen i den där boken om svenska spelutvecklare genom tiderna

Men jag håller med Madmantiz: var inte ful-1943 spelet mer "svartvitt" än den här screenshoten?
*edit*
Det såg väl ut såhär:https://s.uvlist.net/l/y2012/05/95513.jpg

Men vad tusan, andra gången jag dabbar mig. Tog bara en screenshot från en video som hette 1943 the year after, måste varit en jämförelsebild jag fick.. Nåväl vi fick lite extra djupdykning då...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Shit happens, och ibland är det kul det med
Men vems tur är det?
(Jag hoppar gärna över för den här gången)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jag kan ta en som tack för minnena kring 1943!

Här är en klassiker, intromusiken lyssnar jag på än idag ibland.

Fanns också en editor inbyggt i detta, hela spelet är lite av en annan plattforms utmanare till Excite Bike på NES. Detta är bra mycket svårare.

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

@MadMantiz:
Kan det vara Kickstart till c64

spelade det rätt mycket när det begav sig.

Permalänk
Medlem

@tomas1976: Rätt, snabbt & bra jobbat!

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

Jag får tyvärr inte forumet att fungera med en bild jag lagt på google drive, får ttyvärr lämna från mig stafettpinnen.
Ber om ursäkt det var inte min mening att döda tråden.

Permalänk
Skrivet av tomas1976:

Jag får tyvärr inte forumet att fungera med en bild jag lagt på google drive, får ttyvärr lämna från mig stafettpinnen.
Ber om ursäkt det var inte min mening att döda tråden.

Ladda upp bilden på imgur.com och länka därifrån

Jag kör en sålänge.

Permalänk

@Irregular Programming: Jag chansar vilt: Kan det vara klassikern "Stugan"?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

@Irregular Programming: Jag chansar vilt: Kan det vara klassikern "Stugan"?

Undrar jag med ,tror inte jag kan namnet på något mer svenskt textäventyr men har hört att det ska ha funnits ett till som spreds.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Skrivet av Guybrush82:

@Irregular Programming: Jag chansar vilt: Kan det vara klassikern "Stugan"?

Självklart, kör på

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag har ingen ny bild på rak arm, så det är fritt fram för den som känner sig manad.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Edit: såg att förra spelet hade varit med tidigare, vi prövar det här i stället.

Visa signatur
Permalänk

@Pettson88: Ingen aning om vad detta kan vara. Ledtråd?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

@Guybrush82: Har livsmedelskoppling på många sätt.
Vi tar en screenshot till från det, den var kanske lite intetsägande.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Pettson88:

https://i.ytimg.com/vi/8UFp5lPw540/maxresdefault.jpg

Edit: såg att förra spelet hade varit med tidigare, vi prövar det här i stället.

Myulk - Kampen om det öppna landskapet. Tyckte spelet var mycket läskigt när jag spelade det.

Låter någon annan fortsätta, har inget spel i åtanke.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@waegogin: Snyggt! Jag håller med - år ett och två var väl okej, men när man skulle börja kämpa mot Slymmer på riktigt blev det läskigt för en 10-åring.

Jag hoppar att lägga upp ett till, grävde mest igenom tråden efter obskyra spel och såg att detta inte varit med innan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Då tråden varit stilla så länge så vågar jag bryta mot en av trådens regler med denna bild (jag säger inte vilken regel, då blir det för lätt).

Vi söker som vanligt vilket spel det är. Bonuspoäng till den som sett motivet någon annanstans och kan berätta var...

Visa signatur

Här hade jag en historik sen 1990-talet, men den blev tillslut för lång. Aktiva maskiner 2022-framåt:
Work/Play/Everythingstation: AMD Epyc 7443p, Pop OS host, Win10 + Linux guests (KVM/Qemu)
Work/Play nr 2: AMD Phenom II 1090t, Debian + Win 10 (dual boot)
Server x3: Epyc 7252 (TrueNAS Core), Atom 2550 (FreeBSD, backup), Opteron 6140 (Ubuntu, off prem backup)
Retrohörna under uppbyggnad: Dual Pentium Pro 200MHz, Pentium P54C 90MHz, Gravis Ultrasound MAX

Permalänk

@Oegat: Bra! På tiden att någon väckte denna tråd till liv igen.

Jag känner dock inte igen bilden eller spelet, men följer detta med spänning.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oegat:

Då tråden varit stilla så länge så vågar jag bryta mot en av trådens regler med denna bild (jag säger inte vilken regel, då blir det för lätt).

https://i.imgur.com/QosdoDP.png

Vi söker som vanligt vilket spel det är. Bonuspoäng till den som sett motivet någon annanstans och kan berätta var...

Känns som någon variant av Pirates! men i rymden. Elite franchise eller kanske Privateer?

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Känns som någon variant av Pirates! men i rymden. Elite franchise eller kanske Privateer?

Inget av dessa, men du är på helt rätt spår! Det spåret har fortfarande många kandidater dock...

Visa signatur

Här hade jag en historik sen 1990-talet, men den blev tillslut för lång. Aktiva maskiner 2022-framåt:
Work/Play/Everythingstation: AMD Epyc 7443p, Pop OS host, Win10 + Linux guests (KVM/Qemu)
Work/Play nr 2: AMD Phenom II 1090t, Debian + Win 10 (dual boot)
Server x3: Epyc 7252 (TrueNAS Core), Atom 2550 (FreeBSD, backup), Opteron 6140 (Ubuntu, off prem backup)
Retrohörna under uppbyggnad: Dual Pentium Pro 200MHz, Pentium P54C 90MHz, Gravis Ultrasound MAX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oegat:

Då tråden varit stilla så länge så vågar jag bryta mot en av trådens regler med denna bild (jag säger inte vilken regel, då blir det för lätt).

Hmm, det finns väl egentligen bara en regel du kan bryta mot med den här bilden: Att spelet inte är 10 år gammalt än?

Jag har inte en aning heller vad det är... Men kan ju gissa på nån Elite-klon jag inte spelat
Kinetic Void?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hmm, det finns väl egentligen bara en regel du kan bryta mot med den här bilden: Att spelet inte är 10 år gammalt än?

Jag har inte en aning heller vad det är... Men kan ju gissa på nån Elite-klon jag inte spelat
Kinetic Void?

Jo, det var svårt att inte skriva vilken regel som är bruten Inte Kinetic Void.

Visa signatur

Här hade jag en historik sen 1990-talet, men den blev tillslut för lång. Aktiva maskiner 2022-framåt:
Work/Play/Everythingstation: AMD Epyc 7443p, Pop OS host, Win10 + Linux guests (KVM/Qemu)
Work/Play nr 2: AMD Phenom II 1090t, Debian + Win 10 (dual boot)
Server x3: Epyc 7252 (TrueNAS Core), Atom 2550 (FreeBSD, backup), Opteron 6140 (Ubuntu, off prem backup)
Retrohörna under uppbyggnad: Dual Pentium Pro 200MHz, Pentium P54C 90MHz, Gravis Ultrasound MAX

Permalänk
Medlem

@Oegat: Kan regeln vara åldern och att spelet inte riktigt är färdigt?

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W