Steam Link (äntligen) Släppt till iOS

Permalänk
Moderator
Forumledare

Steam Link (äntligen) Släppt till iOS

Sent ska Appl....syndaren vakna. Typ

Ser ut att fungera hyfsat, har inte hunnit testa mer än några minuter än så länge. Som väntat har man tagit bort en del i jämförelse med övriga versioner(?)

Frågan är nu vart man kan få tag på en mobillhållare till xbox1/ps4 kontroller? 🤔

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att testa när man kommer hem. Ser det finns ett par olika typer av handkontroller med hållare på Teknik Magasinet.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX6 |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

Vad har de tagit bort i jämförelse med Android-versionen? Edit: Vad som har tagits bort verkar vara funktionen att köpa spel i Steam Link interfacet

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Taft:

Ska bli intressant att testa när man kommer hem. Ser det finns ett par olika typer av handkontroller med hållare på Teknik Magasinet.

Japp, jag hade dock gärna sett en lös hållare till befintliga kontroller som det finns på diverse asiensidor (aliexpress, Wish etc). Man vill ju ha den ”direkt”

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Inaktiv

Inget stöd för Apple TV?

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@anon193054: Jodå, Apple TV stöds också, samma sak med MFI-kompatibla kontroller gäller där. Lade till den informationen i nyheten.
https://itunes.apple.com/us/app/steam-link/id1246969117

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Japp, jag hade dock gärna sett en lös hållare till befintliga kontroller som det finns på diverse asiensidor (aliexpress, Wish etc). Man vill ju ha den ”direkt”

Menar du där man kan ta lös hållare för mobilen? Sett på Tradera en variant som man kan ha till vilken apparat som tar emot bluetooth. Där följer det med en hållare för mobil. Ta man bort hållare så är den som vilken kontroll som helst.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX6 |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

Så istället för att smidigt köpa spelet i soffan från mobilen så får jag resa mig och gå 5 meter till datorn. Vad uppnår Apple med detta utom möjligen minimal motion från min sida?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Taft:

Menar du där man kan ta lös hållare för mobilen? Sett på Tradera en variant som man kan ha till vilken apparat som tar emot bluetooth. Där följer det med en hållare för mobil. Ta man bort hållare så är den som vilken kontroll som helst.

Typ en sån här, exkl de löjliga kostnaderna dårå

Skrivet av FreddeY2K:

Så istället för att smidigt köpa spelet i soffan från mobilen så får jag resa mig och gå 5 meter till datorn. Vad uppnår Apple med detta utom möjligen minimal motion från min sida?

Skickades från m.sweclockers.com

Man vill väl skydda Apple arcade från ”onödig” konkurrens?
Någon regel de har att Apple ska ha full kontroll över apparnas kostnad etc, inkl in-app köp

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddeY2K:

Så istället för att smidigt köpa spelet i soffan från mobilen så får jag resa mig och gå 5 meter till datorn. Vad uppnår Apple med detta utom möjligen minimal motion från min sida?

Skickades från m.sweclockers.com

Apple uppnår inget, men Steam slipper betala 30% av kostnaden för spelet till Apple.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem

Laddade hem Steam Link till min Apple TV 4K och testade detta via wifi (datorn är trådad). Helvete vad bra det fungerade, resulterade i att jag köpte Ace Combat 7 direkt för att spela det på tvn.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoldenGoose:

Laddade hem Steam Link till min Apple TV 4K och testade detta via wifi (datorn är trådad). Helvete vad bra det fungerade, resulterade i att jag köpte Ace Combat 7 direkt för att spela det på tvn.

Skickades från m.sweclockers.com

Spännande! Måste testa detta på min Apple TV 4K hemma också, hur gjorde du med handkontrollen? Går det koppla in Xbox-dosa (eller dualshock?) till ATV, eller körde du detta direkt mot datorn?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GoldenGoose:

Laddade hem Steam Link till min Apple TV 4K och testade detta via wifi (datorn är trådad). Helvete vad bra det fungerade, resulterade i att jag köpte Ace Combat 7 direkt för att spela det på tvn.

Hehe, jag har helt tvärtom upplevelse Fungerar så jävla dåligt. Svart bild på Apple TVn och datorn hänger sig när Steam bootar upp i Big Picture. I övrigt funkar Steam bra och det går köra big picture för sig självt, men inte genom att starta appen på Apple TV.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av anon193054:

Hehe, jag har helt tvärtom upplevelse Fungerar så jävla dåligt. Svart bild på Apple TVn och datorn hänger sig när Steam bootar upp i Big Picture. I övrigt funkar Steam bra och det går köra big picture för sig självt, men inte genom att starta appen på Apple TV.

VM i självklarheter kanske, men kolla så du kör på 5ghz och att en av enheterna är trådade.
Kolla även så att routern släpper genom trafiken rätt

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NordhNet:

VM i självklarheter kanske, men kolla så du kör på 5ghz och att en av enheterna är trådade.
Kolla även så att routern släpper genom trafiken rätt

Nja, hastigheten verkar funka bra enligt testet. Det är snarare min PC som är problemet tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Typ en sån här, exkl de löjliga kostnaderna dårå

Man vill väl skydda Apple arcade från ”onödig” konkurrens?
Någon regel de har att Apple ska ha full kontroll över apparnas kostnad etc, inkl in-app köp

Ebay har den från England för ca 316kr, brukar typ ta 3-5 dagar? Sist jag beställde från England så gick det på 3 dagar

https://www.ebay.com/itm/Xbox-One-Controller-Clip-Foldable-Mo...

https://www.ebay.com/itm/Xbox-One-Controller-Foldable-Mobile-...

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX6 |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Taft: Ah snyggt!

Dock får jag inte min xbox1 dosa att funka till ajfånen så det får bli någon annan lösning.
Kunde svära på att jag läst att den skulle fungera 🤔

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

@Taft: Ah snyggt!

Dock får jag inte min xbox1 dosa att funka till ajfånen så det får bli någon annan lösning.
Kunde svära på att jag läst att den skulle fungera 🤔

Det kan kanske bero på vilken version av Xbox One kontroll du har, de första versionerna av kontrollen har inte bluetooth medans senare versioner har det.
Har inte testat själv så vet inte hur bra det stämmer eller inte.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av abbe-san:

Det kan kanske bero på vilken version av Xbox One kontroll du har, de första versionerna av kontrollen har inte bluetooth medans senare versioner har det.
Har inte testat själv så vet inte hur bra det stämmer eller inte.

Jo, det stämmer. Dock har jag den senaste. Jag antar att Apple har ändrat något i någon uppdatering då det fungerar för vissa som har samma version av kontrollen

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Moderator
Forumledare

Sedär, iOS 13 inkluderar support för ps4/xbone s kontroller

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord