Permalänk
Medlem
Skrivet av archie:

@totten: Jag har det kopplat till mitt konto och använder apple pay, då dras pengarna iaf direkt..

Fast Plogarn efterfrågade ett kort utan avgift för bankomater. Klarna stödjer inte uttag av kontanter från bankomat.

Permalänk
Medlem

@totten: Helt rätt.. Jag som inte är läskunnig. Jag tänkte kreditkort.

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Det var ej frågan.

Söker kort utan avgift för bankomater samt utan växlingsavgift.

Skickades från m.sweclockers.com

Tvivlar på att det finns något kort enligt dina kriterier, i synnerhet om du letar efter utan årsavgift.

Komplett mastercard tycker jag verkar trevligt:

1% bonus på alla köp
2% bonus på nätköp
4% bonus på köp hos komplett.se

Ingen årsavgift (växlingsavgift i sedvanlig ordning). Bonusen går dock bara att ta ut hos komplett, men det kan ju vara av intresse för många av oss.

Permalänk
Medlem

Jag och sambon är ute efter ett kreditkort för att göra våra gemensamma inköp smidigare samt slippa använda appar som Splitwise med överföringar till varandra titt som tätt. Kortet kommer användas främst till matinköp (oftast Hemköp, ibland ICA eller Coop) och onlinehandel. Reser utomlands gör vi en gång per år och bor på hotell ibland, så resa och boende skulle i sådana fall betalas med detta också. Dock eftersom sambon skaffade ett Klarna-kort inför senaste resan är lågt valutapåslag inget måste. En bra app skulle vara trevligt, men det verkar svårfunnet...

Hur som helst, hittills har jag själv tittat på Collector Bank Easyliving och Remember Flex. De verkar hyfsat allround, har låg årsavgift och medan Easyliving har bra försäkringar verkar Flex ha gott om rabatter online. Någon med erfarenhet av dessa? Eller tips om andra bättre lämpade kreditkort?

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Tvivlar på att det finns något kort enligt dina kriterier, i synnerhet om du letar efter utan årsavgift.

Komplett mastercard tycker jag verkar trevligt:

1% bonus på alla köp
2% bonus på nätköp
4% bonus på köp hos komplett.se

Ingen årsavgift (växlingsavgift i sedvanlig ordning). Bonusen går dock bara att ta ut hos komplett, men det kan ju vara av intresse för många av oss.

Man kan även beta av på fakturan enligt deras hemsida vilket jag personligen tycker låter rätt trevligt.

Med Komplett Bank MasterCard tjänar du automatiskt bonuspoäng på dina varuköp. Bonuspoängen kan nyttjas till nya köp eller att nedbetala fakturor.

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zorken:

Man kan även beta av på fakturan enligt deras hemsida vilket jag personligen tycker låter rätt trevligt.

Med Komplett Bank MasterCard tjänar du automatiskt bonuspoäng på dina varuköp. Bonuspoängen kan nyttjas till nya köp eller att nedbetala fakturor.

Kan bekräfta att det stämmer. Har nyligen själv skaffat Komplett Bank:s Mastercard, och jag kan logga in och helt enkelt bara dra mina bonuspoäng mot min fakturaskuld. Informationen på hemsidan är tyvärr rätt otydlig på den punkten.

Det innebär i praktiken en rabatt på alla köp via kortet med noll årsavgift. Så länge man inte använder krediten (som är svindyr) utan betalar av hela räkningen varje månad så verkar ju allt skitbra, och det verkar snarare att vara en sucker deal att inte använda ett sånt här kort. (Förutsätt att man kan få kredit alltså, och kan betala av allt man köper senast nästa månad.)

Google Pay finns till också, så man kan betala med mobilen.

Enda nackdelen jag hittat hittills (förutom den skyhöga räntan, det är ju där de vill "fånga" dig) är att man bara får fakturan på mail. E-faktura finns inte.

Det här är mitt kort som jag använder för typ alla mina köp idag, förutom elektronik. Där använder jag istället SEB Mastercard där jag har lite trevliga försäkringar. Typ 90 dagars prisförsäkring, 30 dagars drulle, och 1 års förlängd garanti. (Å andra sidan kanske det blir Komplett Bank-kortet om jag handlar på komplett, 4% rabatt på allt är ju ändå saftigt...)

Enda frågan är hur länge Komplett Banks bonusvillkor förbli så förmånliga, de känns ju som lite för bra för att vara sanna. Hade inte blivit förvånad om detta ändras efter någon introperiod...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Enda frågan är hur länge Komplett Banks bonusvillkor förbli så förmånliga, de känns ju som lite för bra för att vara sanna. Hade inte blivit förvånad om detta ändras efter någon introperiod...

Ja, med tanke på det du och @zorken bekräftar känns det snarare som ens tidfråga.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kronwalled:

Ja, med tanke på det du och @zorken bekräftar känns det snarare som ens tidfråga.

Jag antar att de räknar med att många helt enkelt inte loggar in på banken regelbundet och manuellt plockar ut sina bonuspoäng.

Tror det är rätt smart att göra detta regelbundet, för det känns som att de kan ändra hur bonuspoängen plockas ut lite hur som helst.

Jag plockade precis ut 22 poäng därifrån i alla fall. (Plockade senast ett par veckor sedan.)

Permalänk
Medlem

kompletts kort ser intressant ut. men notera dock "Maximal intjäning av bonuspoäng är 500 per månad och 2000 sista 12 månaderna.": https://www.komplettbank.se/kreditkort/

det motsvarar ungefär 16666 kronor i utgifter i månaden, och max 50000 en given månad, som är bonusgrundande (räknat på 1 %).

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av helmet:

kompletts kort ser intressant ut. men notera dock "Maximal intjäning av bonuspoäng är 500 per månad och 2000 sista 12 månaderna.": https://www.komplettbank.se/kreditkort/

det motsvarar ungefär 16666 kronor i utgifter i månaden, och max 50000 en given månad, som är bonusgrundande (räknat på 1 %).

Kan ju vara smart att ha två bonuskort som man byter mellan alltså för att maximera sina bonusar. Kanske har kvar mitt Norwegian-kort en stund till.

Nackdelen är ju att det ser dåligt ut på kreditkontrollen med att ha många krediter, men jag har inga planer på att ta några nya lån inom den närmaste tiden och har en rätt bra ekonomi allmänt, så det känns ju inte som ett problem just för mig, men kanske för någon annan.

Man kan ju vända på det också och få det till att man kan spara upp till 2000 kr per år på att använder kortet till max och alltid betalar av det.

Annars finns ju spärren uppenbart där för att förhindra folk använder kortet som inköpskort för sitt företag och plockar ut feta bonusar.

Permalänk
Medlem

Har använt Everydaycard sedan november förra året och det är enda kortet jag använder till absolut allt.

Med andra ord når jag över de där 20000kr för att få 1% återbäring utan problem.
Ett kort jag kommer behålla fastän jag kommer få betala 200kr per år framöver.

Enda som saknas är stöd för Apple Pay då hade allt varit perfekt.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

@pv2b: Låter ju riktigt smidigt att det funkar så!

Precis det där med e-faktura tycker jag var lite trist men känner att det positiva väger upp för det ändå.

Ditt kort hos SEB är det ett vanligt kontokort eller kreditkort?

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zorken:

@pv2b: Låter ju riktigt smidigt att det funkar så!

Precis det där med e-faktura tycker jag var lite trist men känner att det positiva väger upp för det ändå.

Ditt kort hos SEB är det ett vanligt kontokort eller kreditkort?

Jag har SEB Enkla Vardagen för 25 kr/månad för alla mina banktjänster. Alltså typ internetbank, bolån, sparkonto, lönekonto, sånt där. I detta ingår två kort:

SEB Debit - som är ett betalkort som kopplar direkt mot ett bankkonto
SEB Credit - som är ett kreditkort som man betalar genom e-faktura (eller annan faktura)

SEB Debit använder jag aldrig förutom för kontantuttag. SEB Debit har inte heller någon av dessa trevliga försäkringar som jag nämnde.

SEB Credit är det kort som jag faktiskt använder, och där jag har försäkringarna som jag nämnde.

Jag använder aldrig ett debit-kort för att betala för något. Om mitt debit-kort blir skimmat eller liknande kan ju någon ta pengar från mina riktiga pengar. Med ett kreditkort är det enda som kan hända att jag får en skuld på mitt kort som jag kan bestrida. Därför känner jag att ett kreditkort är säkrare att använda.

Ska jag däremot ta ut kontanter måste jag däremot ha ett debitkort! Det är ju superdumt att ta ut pengar på kreditkort. Kostar massa avgifter och ränta från första dagen bara, så att ta ut kontanter på kredit är för suckers. Egentligen hade det räckt med ett gammalt hederligt bankomatkort för det syftet. Sådana finns tydligen inte längre dock.

Som en ytterligare säkerhetsåtgärd har jag mitt SEB Debit knutet mot ett konto som bara är till för kontantuttag. Jag alltid lämnar kontot tomt, och har sett till att be SEB att strypa åtkomst så det inte går att flytta pengar mellan konton genom bankomaten. (Det här måste man be SEB om explicit att stänga av.)

På det sättet kan jag garantera att ingen som lyckas skimma eller länsa mitt Debit-konto och fått tag på PIN-koden kan ta några "riktiga" pengar från mig. De få gånger jag behöver ta ut kontanter skickar jag över pengar från mitt lönekonto eller sparkonto via SEB-appen. Det går ju på en gång eftersom det är i samma bank.

Parantes om SEB Debit och debitkort i allmänhet
Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Jag har SEB Enkla Vardagen för 25 kr/månad för alla mina banktjänster. Alltså typ internetbank, bolån, sparkonto, lönekonto, sånt där. I detta ingår två kort:

SEB Debit - som är ett betalkort som kopplar direkt mot ett bankkonto
SEB Credit - som är ett kreditkort som man betalar genom e-faktura (eller annan faktura)

SEB Debit använder jag aldrig förutom för kontantuttag. SEB Debit har inte heller någon av dessa trevliga försäkringar som jag nämnde.

SEB Credit är det kort som jag faktiskt använder, och där jag har försäkringarna som jag nämnde.

Jag använder aldrig ett debit-kort för att betala för något. Om mitt debit-kort blir skimmat eller liknande kan ju någon ta pengar från mina riktiga pengar. Med ett kreditkort är det enda som kan hända att jag får en skuld på mitt kort som jag kan bestrida. Därför känner jag att ett kreditkort är säkrare att använda.

Ska jag däremot ta ut kontanter måste jag däremot ha ett debitkort! Det är ju superdumt att ta ut pengar på kreditkort. Kostar massa avgifter och ränta från första dagen bara, så att ta ut kontanter på kredit är för suckers. Egentligen hade det räckt med ett gammalt hederligt bankomatkort för det syftet. Sådana finns tydligen inte längre dock.

Som en ytterligare säkerhetsåtgärd har jag mitt SEB Debit knutet mot ett konto som bara är till för kontantuttag. Jag alltid lämnar kontot tomt, och har sett till att be SEB att strypa åtkomst så det inte går att flytta pengar mellan konton genom bankomaten. (Det här måste man be SEB om explicit att stänga av.)

På det sättet kan jag garantera att ingen som lyckas skimma eller länsa mitt Debit-konto och fått tag på PIN-koden kan ta några "riktiga" pengar från mig. De få gånger jag behöver ta ut kontanter skickar jag över pengar från mitt lönekonto eller sparkonto via SEB-appen. Det går ju på en gång eftersom det är i samma bank.

Parantes om SEB Debit och debitkort i allmänhet

Det låter rätt smidigt att göra på det sättet, gillar speciellt det du säger om säkerheten har inte tänkt på det på de sättet förr.

Jag har idag Swedbank där jag har lönekonto, internetbank, debitkort MasterCard osv (39kr/månad)

Det jag har tittat på är att skippa debitkort helt och istället köra ett kreditkort, t. ex kompletts. Utöver kreditkortet hade jag tänkt ha mitt lönekonto och dylikt hos Handelsbanken/Skandiabanken då de erbjuder gratis internetbank utan påtvingade kort.

Då jag aldrig tar ut kontanter så känner jag att jag klarar mig bra utan ett vanligt debitkort och på så sätt kan använda mig av en bank som erbjuder de tjänster jag behöver gratis.

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zorken:

Det låter rätt smidigt att göra på det sättet, gillar speciellt det du säger om säkerheten har inte tänkt på det på de sättet förr.

Jag har idag Swedbank där jag har lönekonto, internetbank, debitkort MasterCard osv (39kr/månad)

Det jag har tittat på är att skippa debitkort helt och istället köra ett kreditkort, t. ex kompletts. Utöver kreditkortet hade jag tänkt ha mitt lönekonto och dylikt hos Handelsbanken/Skandiabanken då de erbjuder gratis internetbank utan påtvingade kort.

Då jag aldrig tar ut kontanter så känner jag att jag klarar mig bra utan ett vanligt debitkort och på så sätt kan använda mig av en bank som erbjuder de tjänster jag behöver gratis.

Ingen dum idé, men problemet uppstår när man vill åka på utlandsreda. Det är oftast billigast och säkrast att ta ut kontanterna i bankomat när man väl når utlandet. Mne frågan är om det är värt 25 kr/månad hela året...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Ingen dum idé, men problemet uppstår när man vill åka på utlandsreda. Det är oftast billigast och säkrast att ta ut kontanterna i bankomat när man väl når utlandet. Mne frågan är om det är värt 25 kr/månad hela året...

Det har du helt rätt i, vid utlandsresa vill man ju absolut ha möjligheten att kunna ta ut pengar ur en automat så det är en bra poäng! Exakt är det värt det är frågan, det är ju inte så mycket pengar det handlar om men är ju fortfarande onödiga pengar om man inte har behovet förutom de fallen då man åker utomlands.

Ta ut pengar på kreditkortet med 24,90% årlig ränta som börjar ticka från uttagsdatum är ju inte direkt lockande dock

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Ingen dum idé, men problemet uppstår när man vill åka på utlandsreda. Det är oftast billigast och säkrast att ta ut kontanterna i bankomat när man väl når utlandet. Mne frågan är om det är värt 25 kr/månad hela året...

N26 har fria kontantuttag i euro, PFC har upp till 3000 kr/m i fria kontantuttag och Revolut har upp till 2000 kr/m – alla betalkort. Man behöver inte ens ha någon kreditvärdighet för att skippa bankens kort, om det är vad man är ute efter. Du kan även ta ut kontanter på ICAs kundkort (3000 kr per tillfälle) om du gör det i kassan.

Norwegian har fria kontantuttag, både i Sverige och utomlands. Många andra kort har uttagsavgifter eller årsavgift.

Sen kanske man kan tänka på att Danske Bank har erbjudanden för medlemmar i SACO eller TCO-förbund, så att man t.ex. kan få Danske Silver för 14,50 kr/m. Om man nu verkligen vill ha vanligt bank/betalkort, Danske Banks kreditkort ingår dock för de som vill ha det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorken:

Det har du helt rätt i, vid utlandsresa vill man ju absolut ha möjligheten att kunna ta ut pengar ur en automat så det är en bra poäng! Exakt är det värt det är frågan, det är ju inte så mycket pengar det handlar om men är ju fortfarande onödiga pengar om man inte har behovet förutom de fallen då man åker utomlands.

Ta ut pengar på kreditkortet med 24,90% årlig ränta som börjar ticka från uttagsdatum är ju inte direkt lockande dock

Därför man inte kör Komplett Banks kort om man vill göra kontantuttag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Därför man inte kör Komplett Banks kort om man vill göra kontantuttag.

Nej precis är ju inte direkt ett kort för någon som gör mycket uttag. Dock om det är möjligt att betala tillbaka summan man tog ut samma dag så är det ju ingen större fara men antar att det kommer på nästkommande faktura.

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorken:

Nej precis är ju inte direkt ett kort för någon som gör mycket uttag. Dock om det är möjligt att betala tillbaka summan man tog ut samma dag så är det ju ingen större fara men antar att det kommer på nästkommande faktura.

Vet bara att man inte kan sätta in pengar i förväg hos Komplett Bank. Sen är det väl inte så farligt per månad hos Komplett Bank, men det gör det inte till ett bra kort för uttag. De har ju inte heller efaktura eller autogiro, så inte smidigaste kortet överlag.

Permalänk
Medlem

Åker man tåg med SJ någorlunda regelbundet så kan jag rekommendera SJ Prio Mastercard. En fördel jämfört med SAS (sist jag kollade SAS var ett par år sedan) är att man på SJ kan "levla upp" sin förmånsnivå även med hjälp av poängen man får från vardagsköp. Jag har varit på Svart (max) nivå i 5 år snart och får in ca 5000 poäng i månaden (jag pendlar mellan 10000-20000 i utgifter som jag kan använda kreditkortet till varje månad)

En resa till Stockholm kostar mellan 5000-15000 poäng beroende på när man bokar vilket i reda pengar motsvarar 500-1500kr. Dvs ett poäng är ungefär värt 10 öre. För varje 10kr jag handlar för får jag 3 poäng, dvs ca 3% cashback förutsatt att jag kan använda mina poäng på tågresor. Jag kan även betala för min sambos biljetter med poäng när vi reser tillsammans.

Ska jag ta ut kontanter använder jag ett debit kort från SEB som jag får med deras vardagspaket. (det kostar 2% med SJ Prio Mastercard).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Vet bara att man inte kan sätta in pengar i förväg hos Komplett Bank. Sen är det väl inte så farligt per månad hos Komplett Bank, men det gör det inte till ett bra kort för uttag. De har ju inte heller efaktura eller autogiro, så inte smidigaste kortet överlag.

Som du säger så är det nog inte så farligt, drog dock iväg ett mail till dem angående uttagen för att höra hur det funkar. När det gäller betalningsmetod så hade jag ju absolut föredragit efaktura/autogiro så ska spana in lite andra kort med.

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorken:

Som du säger så är det nog inte så farligt, drog dock iväg ett mail till dem angående uttagen för att höra hur det funkar. När det gäller betalningsmetod så hade jag ju absolut föredragit efaktura/autogiro så ska spana in lite andra kort med.

1,75 % valutaväxlingspåslag plus löpande ränta blir nog lite saftigt, men det gäller ju utlandsuttag.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Petterk:

Vet bara att man inte kan sätta in pengar i förväg hos Komplett Bank. Sen är det väl inte så farligt per månad hos Komplett Bank, men det gör det inte till ett bra kort för uttag. De har ju inte heller efaktura eller autogiro, så inte smidigaste kortet överlag.

En sak som dock är rätt smidigt är att Komplett Bank är en av få banker som kör Google Pay. Att betala med telefonen är faktiskt sjukt smidigt och funkar nästan överallt idag. Det tror jag väger upp att det tar någon minut extra att manuellt betala fakturan varje månad.

Permalänk
Medlem

@Petterk: Helt klart! Men är väl rätt standard med valutapåslag på de nivåerna om man inte har ett kort som är extra fokuserat på utlandsresor t. Ex Forex kort tror jag har låg eller inget valutapåslag alls. Mitt debitkort hos Swedbank som jag har idag har 1,65% så blir inte så stor skillnad för mig där.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

En sak som dock är rätt smidigt är att Komplett Bank är en av få banker som kör Google Pay. Att betala med telefonen är faktiskt sjukt smidigt och funkar nästan överallt idag. Det tror jag väger upp att det tar någon minut extra att manuellt betala fakturan varje månad.

Betalar dock med mobilen utan att använda Google Pay, jättesmidigt att bara öppna appen från banken och trycka betala. Förstår vad du menar, kort med den funktionen är smidiga om man ska använda de i vardagen. Vill du bara ha gratis Google Pay så kan du typ öppna konto hos Handelsbanken eller Skandia (utan kort) och köra med Klarnakortet dock. Allt beror ju på vad man vill få ut av det hela.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Petterk:

Vet bara att man inte kan sätta in pengar i förväg hos Komplett Bank. Sen är det väl inte så farligt per månad hos Komplett Bank, men det gör det inte till ett bra kort för uttag. De har ju inte heller efaktura eller autogiro, så inte smidigaste kortet överlag.

Vad händer om man försöker?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Vad händer om man försöker?

Tror inte du har något OCR-nummer som skulle fungera fören du får en räkning. Verkar inte mycket lönt att betala för mycket när den kommer hur som helst hur som helst. Det verkar inte säkert att det skulle räknas av från räkningen.

"Betalkortet är avsett att användas till kreditfinansierade inköp och kontantuttag. Kortkontot får inte användas som insättningskonto. Om Kortinnehavaren trots detta har ett positivt saldo på Kortkontot utgår ingen ränta och Kortutfärdaren kan kräva att det positiva saldobeloppet ska återbetalas till kunden." – Villkoren.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Petterk:

Tror inte du har något OCR-nummer som skulle fungera fören du får en räkning. Verkar inte mycket lönt att betala för mycket när den kommer hur som helst hur som helst. Det verkar inte säkert att det skulle räknas av från räkningen.

"Betalkortet är avsett att användas till kreditfinansierade inköp och kontantuttag. Kortkontot får inte användas som insättningskonto. Om Kortinnehavaren trots detta har ett positivt saldo på Kortkontot utgår ingen ränta och Kortutfärdaren kan kräva att det positiva saldobeloppet ska återbetalas till kunden." – Villkoren.

Fast OCR är samma på varje räkning och jag brukar göra så hos santander för att få gratis uttag i hela världen, trots att de har uttryckt samma åsikt i sin frågelåda eller vad det är. Så frågan är om de kan/kommer göra så mycket åt det i praktiken.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Fast OCR är samma på varje räkning och jag brukar göra så hos santander för att få gratis uttag i hela världen, trots att de har uttryckt samma åsikt i sin frågelåda eller vad det är. Så frågan är om de kan/kommer göra så mycket åt det i praktiken.

Har du Komplett Bank får du väl pröva, de kan ju inte göra mer än att säga upp dig

Vill man sätta in pengar i förväg finns det kort som uttryckligen tillåter det.