Amazon Prime Day Deals 2019

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zapa:

Samsung Galaxy S10e för 5000kr. ComputerSalg säljer den annars billigast här för 6400kr, så 22% billigare.
https://www.amazon.de/Samsung-Smartphone-interner-Speicher-De...

Vet inte om att det spelar så stor roll om det är en tysk version som det står på hemsidan eller inte.

€530 är dock runt 5500kr om man ska vara petig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av dartan:

€530 är dock runt 5500kr om man ska vara petig

Skickades från m.sweclockers.com

Den kostade 470€ lite tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jompen:

Nintendo Switch med två handkontroller (en grå, en röd/blå), Kit Labo Multikit samt €35 i värdecheck på Nintendo eShop för €299. Blev ett sådant till mig, men jag är på semester i Frankrike.

https://www.amazon.fr/Nintendo-SwitchTM-Joy-ConTM-t%C3%A9l%C3...

Skickades från m.sweclockers.com

Funkar prime över olika länder? Kan jag t.ex. fixa Amazon prime via .de och sen handla via .co.uk och/eller .fr?

/M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

Funkar prime över olika länder? Kan jag t.ex. fixa Amazon prime via .de och sen handla via .co.uk och/eller .fr?

/M

Jadå

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

Funkar prime över olika länder? Kan jag t.ex. fixa Amazon prime via .de och sen handla via .co.uk och/eller .fr?

/M

Får då skapa ett nytt konto i respektive hemsida.

Permalänk
Medlem

Vad är skillnaden mellan dessa och är de något att ha?

https://www.amazon.de/Sapphire-11265-09-20G-Pulse-Radeon-GDDR...
och
https://www.amazon.de/Sapphire-Nitro-Radeon-Schwarz-11265-07-...

Sitter på gigabyte radeon hd7950, tänkte om det blir en stor skillnad, spelar på ffa 1080p.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jompen:

Nintendo Switch med två handkontroller (en grå, en röd/blå), Kit Labo Multikit samt €35 i värdecheck på Nintendo eShop för €299. Blev ett sådant till mig, men jag är på semester i Frankrike.

https://www.amazon.fr/Nintendo-SwitchTM-Joy-ConTM-t%C3%A9l%C3...

Skickades från m.sweclockers.com

Det där ser ju trevligt ut. Har lite svårt att få klarhet i fraktkostnaderna eller ens om det är möjligt att beställa till Sverige. Någon som har koll?

Permalänk
Medlem

Går inte att beställa billiga echo högtalare till sverige som vanligt eller?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

@Json_81: Nej, samma som vanligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

SanDisk Extreme Pro SDXC Class 10 UHS-I U3 V30 170/90MB/s 128GB finns nu att köpa för Prime-medlemmar för
20 EUR/220 SEK hos Amazon
, med frakt, moms och alla avgifter inräknade.

Billigaste på prisjakt med frakt ligger på 484 SEK. Det handlar alltså om mindre än halva normalpriset!

Är styckpriset ändrat till 37,80 euro tro?

Permalänk
Medlem

Japp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Går inte att beställa billiga echo högtalare till sverige som vanligt eller?

Skrivet av Homie:

@Json_81: Nej, samma som vanligt.

Sorry, this item can't be sent to your selected address. Learn more. You may either change the delivery address or delete the item from your order.
Fasiken när man hittar något: Fire HD 10 Tablet som skulle ersätta min 2 år gamla Samsung Platta som inte håller laddning mer än någon timma i viloläge efter Samsungs senaste uppdatering (jäkla liv om det i deras forumtråd).

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homie:

@Json_81: Nej, samma som vanligt.

Skrivet av yrfhar:

Sorry, this item can't be sent to your selected address. Learn more. You may either change the delivery address or delete the item from your order.
Fasiken när man hittar något: Fire HD 10 Tablet som skulle ersätta min 2 år gamla Samsung Platta som inte håller laddning mer än någon timma i viloläge efter Samsungs senaste uppdatering (jäkla liv om det i deras forumtråd).

Jag klickade runt lite, på amazon.de verkar man kunna beställa internationella echo dot, 30 euro dock istället för 20 men det är ju fortfarande billigt.
70 euro för echo plus.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Jag klickade runt lite, på amazon.de verkar man kunna beställa internationella echo dot, 30 euro dock istället för 20 men det är ju fortfarande billigt.
70 euro för echo plus.

Gå in på italienska, spanska och franska. En av dem har Echo Dot för 20 euro och skickas till Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gotomas:

Gå in på italienska, spanska och franska. En av dem har Echo Dot för 20 euro och skickas till Sverige.

Italienska testad. Nekar Amazon Prime om man inte har italiensk faktura adress. 2 kvar
Franska testad. Skickar inte till Sverige. 1 Kvar, men Spanien tog 30E så känns mindre värt.

Permalänk
Medlem

Får en sån här...

Important: Please keep in mind that the Prime benefits are only available to customers in Germany and Austria.

Hur får ni det att funka för er?

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Får en sån här...

Important: Please keep in mind that the Prime benefits are only available to customers in Germany and Austria.

Hur får ni det att funka för er?

Om jag kommer ihåg rätt så är det vissa funktioner ock tjänster som det gäller. Att beställa hem dessa produkter är det inget fel på.

Permalänk
Medlem

@mrvision: Apropå det finns det två primetips till;

Prime video: Har sett Good Omens, The man in the high castle, och snart kommer Expanse
Var dock lite klent senast jag testade i Sverige utan knep.

Twitch Prime: Yooka Laylee just nu gratis

Permalänk

Tänkte köpa headset men 50$ shipping/tax fee känns extremt ovärt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Långfilm om att söka efter PC-deals under Prime Day

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Långfilm om att söka efter PC-deals under Prime Day

https://youtu.be/ipX-mss9L_o?t=181

Slutsats: Handla på https://www.newegg.com/ istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Ah, antar att A-chassi är originalet?

Kanske blir ett refurbished B-chassi, priset är ju onekligen bra. Någon som köpt PS4 refurbished från Amazon och kan kommentera om skicket modellet de fick hade?

Köpte ett på senaste prime-day för 279€ Och det funkar utmärkt. Såg inte ens ut att vara öppnat, otroligt bra skick. Vet dock ej vilket chassi jag fick, ibland rampar fläkten upp rejält.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Tur att man haft Amazon Prime i drygt tio år.

Permalänk
Medlem

Amazn tar ju 5,99 EUR i "Postage & Packing" så frifrakt över 39 EUR är det inte.
samtliga varor jag har i kassan säljs av Amazon EU och är över 75 EUR, men dessa 5,99 är kanske mellanskillnaden till svensk moms ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ziltharon:

Tänkte köpa headset men 50$ shipping/tax fee känns extremt ovärt

Skickades från m.sweclockers.com

Ja köpa från amerikanska amazon är inte speciellt värt.
Tyska eller UK däremot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdAm25:

Amazn tar ju 5,99 EUR i "Postage & Packing" så frifrakt över 39 EUR är det inte.
samtliga varor jag har i kassan säljs av Amazon EU och är över 75 EUR, men dessa 5,99 är kanske mellanskillnaden till svensk moms ?

Dom listar frakt i summeringen, men sen även en rabatt på motsvarande 5,99

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ziltharon:

Tänkte köpa headset men 50$ shipping/tax fee känns extremt ovärt

Skickades från m.sweclockers.com

Du får nog titta på europeiska amazon (EU) $ indikerar amerikanska amazon.com
Då tillkommer tull, moms etc

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem

Tycker som vanligt att det är svårt att hitta på Amazon. Lite saker kanske det blir dock:

Astra Razor Blades för "traditionell rakning" som någon nämnde tidigare.
Panasonic Germany LV65 Edition Dry/Wet Razor ES LV65 Edition
OSRAM Smart+ Plug som är lite stor och inte har energimätning men brukar ligga på 13-15€ annars. Bör fortfarande fungera med hue då den dyker upp som en lampa. Finns även lite osram och innr lampor.

Mer tips uppskattas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdAm25:

Amazn tar ju 5,99 EUR i "Postage & Packing" så frifrakt över 39 EUR är det inte.
samtliga varor jag har i kassan säljs av Amazon EU och är över 75 EUR, men dessa 5,99 är kanske mellanskillnaden till svensk moms ?

Sista raden i summeringen innan du trycker BUY är -€5.99 om du har mer än €39 i korgen dvs FRI FRAKT hos amazon.de (gäller bara där)

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem

https://www.amazon.de/gp/product/B076Q3KS6M/ €39.99 men med "cuopon" för Prime members som jag bara behövde kryssade i fick jag den för €19.99

Schysst med USB-C PD och QC 3.0 i samma adapter.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466