Good Will biten är en delvis anledning att jag "nedgraderar" från 3900X till 3700X. Vill inte riktigt lägga så mycket pengar på något som verkar halvbakat. Att man inte kan leverera är en annan anledning. Men känslan av "rätt" har börjat vackla, då har man Good Will problem.
En 3700X är mycket pengar det med, men en mildare smäll och i alla fall en uppgradering mot min nuvarande 2700X. Jag gillar att tweaka och trimma och har inget emot att betala för det, annars skulle jag inte ha uppgraderat alls. 2700X är absolut helt ok för mina behov. Ett riktigt bra chip enligt mig.
Det självklara köpet borde ha varit 3600, för att få känna på plattformen. Ändå, av naturliga skäl vill jag uppgradera totalprestandan om jag ska köpa något alls. 3600 tappar i antal cores. Så 3700X it is.
Förhoppningsvis lyckas AMD styra upp plattformen, och helst omedelbart. En 3950X kan vara något att hålla utkik efter på lämplig Black Friday
Ska jag vara helt ärlig så har det fungerat relativt smärtfritt för mig. Mitt moderkort dog, men det är inte AMDs fel nödvändigtvis.
I övrigt fungerade det lika bra som vilket annat bygge. Värt att notera är att de missnöjdas röst är den som hörs högst.
Jag förstår dock frustrationen med lagersaldot och brist på processorer, men det verkar som om alla vill ha en ryzen just nu. Såg nån statistik på reddit som sa att drygt 3.5 amd processorer säljs för varje i tel.
Skickades från m.sweclockers.com