Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Apr 2003

Har en Anet A8 som jag har moddat ganska mycket, lagt många många timmar på det. Lite utskrivna delar och gängstänger har gjort den mycket stabilare, bland annat. Och så säkerheten, en mosfet, fastlödda kablar till heatbed (kontakten har tydligen en tendens att kunna börja glappa, inte något man vill). Fläktkylning till nätdelen och lite annat småfix. Flashat in en bättre firmware, minns inte namnet på rak arm men kan kolla upp om någon är nyfiken. Även bytt till bättre linjärlager, de medföljande var ingen höjdare.

Givetvis är den kopplad till mitt smarta hem, så den kan slås av och på när jag inte är i närheten. Styr den med en Raspberry Pi med OctoPi och en billig kamera för runt 80 spänn från wish kopplat till den, så ser man printen utan att behöva gå och kika till den. En led-list lyser upp heatbedden, printar på glasskiva som jag sprayar med hårspray. Fäster bra och är smidigt.

Ingen vacker skapelse, men jag har fått den att printa väldigt bra. Tyvärr har jag inte använt den på några månader nu och mina filament-rullar från Classe har börjat torka, så tråden spricker och går av... Dags att köpa nya till hösten och ta igång några roliga projekt!

Är du också lite less?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Over the rainbow
Registrerad
Sep 2006

Hur länge kan man lagra filament?

Daisy, Daisy...
On a bicycle built for two!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Apr 2003
Skrivet av Mizzarrogh:

Generellt finns det inget bra svar på din fråga. Det beror helt på typen av filament och hur omgivningen som du lagrar den i ser ut (luftfuktighet och solljus).

| 4 Wheels Move Your Body, 2 Wheels Move Your Soul |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Apr 2003

Här är en bra guide till felsökning om man har problem med sina prints:
Print Quality Troubleshooting Guide

Är du också lite less?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2005
Skrivet av Mizzarrogh:

Här är en video där olika åldrande filament testas. Kan vara intressant att kika på.
https://youtu.be/CTrG7OAlsEA

Skickades från m.sweclockers.com