(iOS) Hör ej om någon ringer mig medan jag är i ett samtal

Permalänk

(iOS) Hör ej om någon ringer mig medan jag är i ett samtal

Hej!

Som titeln lyder får jag ingen hörbar eller visuell notis/pip när jag blir uppringd medan jag redan är i ett samtal. Detta brukade jag få innan. Då pep det till om någon annan försökte ringa upp mig medan jag var i ett samtal. Men sedan en tid tillbaka får jag inte ens en notis, inte ens ett meddelande "du har blivit uppringd av X", ingenting. Vad är galet?

Telefonen är en iPhone 7+

Jag har testat att:

  • Kolla igenom inställningarna men hittar inget konstigt

  • Uppdatera alla appar och iOS till det senaste (12.4)

Vad nu?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Finns det ingen tjänst typ "samtal väntar" hos din operatör du måste aktivera?

Edit: Har halebop och där kan jag välja att aktivera eller avaktivera den tjänsten under fliken "Tjänster" när man är inloggad på hemsidan

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: i5 4690K @3,5GHz CPU-kylare: SilverStone Argon AR01 RAM: VENGEANCE LP 4x4GB GPU: Sapphire Radeon R9 290 TRI-X OC 4GB PSU: EVGA Supernova G2 750W SSD: Samsung EVO 840 250GB HDD: Seagate Desktop HDD 7200rpm 2TB Skärm: ASUS MG279Q @2560x1440

Permalänk
Skrivet av Microapple:

Finns det ingen tjänst typ "samtal väntar" hos din operatör du måste aktivera?

Hur kollar jag detta? Jag har Telenor om det påverkar något

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mufasa133:

Hur kollar jag detta? Jag har Telenor om det påverkar något

Testa att logga in på deras hemsida och titta

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: i5 4690K @3,5GHz CPU-kylare: SilverStone Argon AR01 RAM: VENGEANCE LP 4x4GB GPU: Sapphire Radeon R9 290 TRI-X OC 4GB PSU: EVGA Supernova G2 750W SSD: Samsung EVO 840 250GB HDD: Seagate Desktop HDD 7200rpm 2TB Skärm: ASUS MG279Q @2560x1440

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mufasa133:

Hej!

Som titeln lyder får jag ingen hörbar eller visuell notis/pip när jag blir uppringd medan jag redan är i ett samtal. Detta brukade jag få innan. Då pep det till om någon annan försökte ringa upp mig medan jag var i ett samtal. Men sedan en tid tillbaka får jag inte ens en notis, inte ens ett meddelande "du har blivit uppringd av X", ingenting. Vad är galet?

Telefonen är en iPhone 7+

Jag har testat att:

  • Kolla igenom inställningarna men hittar inget konstigt

  • Uppdatera alla appar och iOS till det senaste (12.4)

Vad nu?

Tack på förhand!

Har samma fel samt att min inte vibrerar med ljudet av, iPhone 7 +.
Läste på google att senaste uppdsteringen ger en del buggar och problem.

Permalänk
Skrivet av Microapple:

Testa att logga in på deras hemsida och titta

Verkar ha löst problemet via Telenors hemsida, dock ringer det inte upptaget för den som ringer medan ett samtal redan pågår, däremot kan jag parkera, avsluta o.s.v. som jag borde, men det får väl vara såhär, tack!

Skrivet av ExcZist:

Har samma fel samt att min inte vibrerar med ljudet av, iPhone 7 +.
Läste på google att senaste uppdsteringen ger en del buggar och problem.

LÄS OVAN!
Hade samma problem innan jag uppdaterade till iOS 12.4 (uppdaterade idag för att se om det skulle lösa problemet)

Problemet är 95% löst, tack