Permalänk
Medlem

Övervakningssystem

Hej!

Har börjat blivit intresserad av övervakningskameror och har tänkt införskaffa något bra system. Har fastnat mycket för Arlo pro 2 mest för kvalitén i olika lägen samt att man kunde ställa in zoner för rörelse.

Ska ha en kamera i lilla grabbens rum sen tänkte jag ha någon i huset eller utomhus till att börja med. Arlo verkar som sagt riktigt bra men finns det några andra system som man missar? Priset är ju lite trist på Arlo men det kanske är vad man får betala helt enkelt och det är okej ifall det inte riktigt finns något annat lika bra system.
Om ni har förslag så måste det iaf vara återförsäljare i Sverige .
Tack på förhand!

Permalänk
Skrivet av Eavo:

Hej!

Har börjat blivit intresserad av övervakningskameror och har tänkt införskaffa något bra system. Har fastnat mycket för Arlo pro 2 mest för kvalitén i olika lägen samt att man kunde ställa in zoner för rörelse.

Ska ha en kamera i lilla grabbens rum sen tänkte jag ha någon i huset eller utomhus till att börja med. Arlo verkar som sagt riktigt bra men finns det några andra system som man missar? Priset är ju lite trist på Arlo men det kanske är vad man får betala helt enkelt och det är okej ifall det inte riktigt finns något annat lika bra system.
Om ni har förslag så måste det iaf vara återförsäljare i Sverige .
Tack på förhand!

Jag är också ute efter övervakningskameror men har inte tittat så noga på några ännu.
De jag snabbtittat lite på är Arlo och Ring.
Har tänkt att i första hand ha någon kamera utomhus som bevakar min uppfart samt någon i garaget.
Vill gärna ha de så sladdlöst som möjligt och att de går att styra med mobilen med aviseringar osv och de verkar ju båda dessa märken greja.
Har även annat larmsystem i huset sen tidigare kopplat till larmcentral men börjar tveka på om det är värt pengarna varje månad då jag inte ens får se bilderna dom tar om det skulle hända nåt.
Känns bättre då att jag själv kan kolla vem idioten är som fastnat på bild
Även deras framkörningstid lär ju kunna variera ganska kraftigt.

Har du hittat nåt mer värt att kolla?
Kostnaden på Arlo tar ju emot helt klart.