Nominera "Årets datorbutik" till SweClockers Awards 2019!

Permalänk
Medlem

Jag föredrar Webhallen framför allt. Jag uppskattar fysiska butiker i kombination med en riktigt bra webbutik. Bra kundservice och så tycker jag att medlemssystemet är väldigt engagerande!

Permalänk
Medlem

Webhallen

Deras Fyndvaror är superbra! Hur skicket på grejerna är framgår tydligt. Sortimentet är jättebra. Som student har jag sparat tusen på grejer utan att bli det minsta besviken. Ekonomiskt och miljövänligt!

Visa signatur

Specs: kretskort, koppar, plast, flaskhalsar & spindelnät (yuck!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Hade gärna nominerat Webhallen, men pga deras värdelösa retursystem där man måste skicka tillbaka produkter som dyra företagspaket så känns det som att de medvetet försöker motverka ångerrätten. Det är det enda företaget som jag är medveten om som gör så här. Alla andra har avtal med Postnord där en retursedel skickas med i försändelsen eller mailas över.

Därför blir det Inet för mig.

Jag håller med. Jag har full förståelse för att inte alla kan erbjuda gratis retur men nog fan skulle man kunna ordna ett avtal med PostNord där kostnaden blir mer human. Jag returnerade ett paket på ett par kilo och fick betala 200kr, ska man skicka tillbaka en monitor eller något annat tyngre lär det nästan vara enklare och billigare att försöka kränga grejerna på Blocket än att returnera dem till Webhallen.

Med det sagt så gick returen ändå smidigt och de var väldigt trevliga och tillmötesgående under processen. Men med tanke på att de både tar betalt för frakt och returer och främst har sina butiker koncentrerade till Stockholm så känns det lite som att Webhallen är butiksgrenen av företagsstrukturen och Komplett är deras onlinedito.

Inet tycker jag har gått ner sig på sistone, kanske för att man blivit för stora för sitt eget bästa? Kunnig personal men ganska långa väntetider på retur och garantiärenden nu för tiden. Jag vill nog faktiskt nominera @komplett som är en av få aktörer som kör vettiga kampanjer med ordentliga prissänkningar, har ett stort utbud, gratis och snabb frakt, fria returer och är väldigt konkurrenskraftiga i sin prissättning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Inaktiv

Inet

Because Pingvinstång

För att kommentera tidigare diskussion så ja, både returer (och kundtjänst i allmänhet) är Webhallens akilleshäl. Bra butik när det funkar, mindre bra butik när det krånglar...

Permalänk
Medlem

Sen jag slutade jobba på Webbis(Webhallen) så har Inet varit det självklara valet samt att det ligger rakt övergatan där jag bor. (Det gör Webbis med typ men jag går ändå till Inet.)

Dem är ett gäng sköna människor i barkarby butiken helt enkelt.

Visa signatur

Awsomness

Permalänk
Medlem

Får väl säga Webhallen i år med trots att de la ner på Väla. Schysst personal, bra utbud, oftast bra priser, najs medlemssystem, ofta generösa med utbyten sånt.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Inet röstar jag på.

Aldrig haft problem med butikerna i Göteborg. 👊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Komplett,för deras ofta återkommande super-reor.Det enda jag saknar är en datorbyggare,där är Inet`s föredömlig.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

Webhallen
Bra sortiment

Visa signatur

no0n3

Permalänk
Medlem

Inet!
Grym service och bra utbud.

Visa signatur

L-ARV: Ryzen R9 5950X, 32Gb@3600, 500Gb + 1Tb nvme, RX 6800XT, CSFG The Crow, OS: Arch
LAN-Burken: Ryzen R7 5600G, 16Gb@3200, RX 6600XT, OS: Windows 10
Kotten: PineBook Pro, OS: Manjaro_ARM
Macbook PRO 13 (2015) OS: Manjaro SWAY

Permalänk

Netonnet pga lysande hantering vid reklamering återköp och fyndavdelning. Här i linköping slår de webhallen med hästlängder. Inet finns ju inte här fysiskt och jag lägger stor vikt vid just det !

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

@JöhanE @tEan @no0n3 @Nozze666 @Kockis_Kalle hörni, nomineringen är slut sedan länge. Det är hit ni går för att rösta: https://www.sweclockers.com/artikel/28322-utse-arets-datorbut...

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Inet..bra service

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Webhallen hade fått min röst om det inte vore för att jag är rank 15 utan att ha samlat på mig XP på annat än köp. Jag får ändå betala frakt för chassin t.ex. Inet får min röst i år.

Visa signatur

Var trevliga mot varandra! Det handlar inte om att vinna argument, det är en kulmätartävling där man enbart vill vara den som vinner. Been there done that - lets make Sweclockers great again!
https://imgur.com/U6S3Zkk

Permalänk

Jag nominerar netonnet. Bra priser.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Då vi har nästan monopol på allt datorrelaterat i Sverige så är det svårt att rösta på någonting, speciellt när butikerna går ihop = samma distributör.

Redan när Komplett fick ensamrätt på vissa Nvidia/AMD serier så har priserna varit 10-20% högre än något annat EU-land, sen när vi lägger på scalping och annat så kostar komponenter plötsligt 50-100% mer.

Utan att veta vem som lägger på priset så kan man bara skylla på nästa steg vilket är ÅF, oavsett hur många rubriker om hur de ska stoppa scalpers.

Sanningen är att alla har valt att tjäna så mycket som möjligt på enstaka varor, för att de kan.

Och med alla prisrobotar och annat så betyder det att alla ligger på en förhöjd nivå på priset, även när det finns hundratals komponenter i lager, alla väntar på att någon ska sänka priset först = maximal vinst.

Får varje dag 5-10 mail om hur någon sänkte priset på en vara med 1-3 kr, som tur är har vi lite bättre och snabbare prisförändringar inom EU så får väl fortsätta handla där istället.

Så tummen ner för hela Sveriges datorbransch, har varit fulspel från dem även innan mining och och komponentbrist.