Nominera "Årets datorbutik" till SweClockers Awards 2019!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Jag föredrar Webhallen framför allt. Jag uppskattar fysiska butiker i kombination med en riktigt bra webbutik. Bra kundservice och så tycker jag att medlemssystemet är väldigt engagerande!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2013

Webhallen

Deras Fyndvaror är superbra! Hur skicket på grejerna är framgår tydligt. Sortimentet är jättebra. Som student har jag sparat tusen på grejer utan att bli det minsta besviken. Ekonomiskt och miljövänligt!

Specs: kretskort, koppar, plast, flaskhalsar & spindelnät (yuck!)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014
Skrivet av Gender Bender:

Hade gärna nominerat Webhallen, men pga deras värdelösa retursystem där man måste skicka tillbaka produkter som dyra företagspaket så känns det som att de medvetet försöker motverka ångerrätten. Det är det enda företaget som jag är medveten om som gör så här. Alla andra har avtal med Postnord där en retursedel skickas med i försändelsen eller mailas över.

Därför blir det Inet för mig.

Jag håller med. Jag har full förståelse för att inte alla kan erbjuda gratis retur men nog fan skulle man kunna ordna ett avtal med PostNord där kostnaden blir mer human. Jag returnerade ett paket på ett par kilo och fick betala 200kr, ska man skicka tillbaka en monitor eller något annat tyngre lär det nästan vara enklare och billigare att försöka kränga grejerna på Blocket än att returnera dem till Webhallen.

Med det sagt så gick returen ändå smidigt och de var väldigt trevliga och tillmötesgående under processen. Men med tanke på att de både tar betalt för frakt och returer och främst har sina butiker koncentrerade till Stockholm så känns det lite som att Webhallen är butiksgrenen av företagsstrukturen och Komplett är deras onlinedito.

Inet tycker jag har gått ner sig på sistone, kanske för att man blivit för stora för sitt eget bästa? Kunnig personal men ganska långa väntetider på retur och garantiärenden nu för tiden. Jag vill nog faktiskt nominera @komplett som är en av få aktörer som kör vettiga kampanjer med ordentliga prissänkningar, har ett stort utbud, gratis och snabb frakt, fria returer och är väldigt konkurrenskraftiga i sin prissättning.

Skickades från m.sweclockers.com

Define C | MSI B450 PRO Carbon AC | AMD 3700X | Noctua NH-U14S | 32GB Corsair Vengeance 3200MHz | Corsair RM750x | 970 EVO+ 1TB NVMe | EVGA 2080 XC Ultra | Samsung U32J590 4K

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2004

Inet

Because Pingvinstång

För att kommentera tidigare diskussion så ja, både returer (och kundtjänst i allmänhet) är Webhallens akilleshäl. Bra butik när det funkar, mindre bra butik när det krånglar...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Feb 2008

Sen jag slutade jobba på Webbis(Webhallen) så har Inet varit det självklara valet samt att det ligger rakt övergatan där jag bor. (Det gör Webbis med typ men jag går ändå till Inet.)

Dem är ett gäng sköna människor i barkarby butiken helt enkelt.

Awsomness

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
På snedden i Dirty South
Registrerad
Dec 2001

Får väl säga Webhallen i år med trots att de la ner på Väla. Schysst personal, bra utbud, oftast bra priser, najs medlemssystem, ofta generösa med utbyten sånt.

Meshify C Dark TG | i5 8600 | H100i v2 + ML-120 RGB PRO | 32 GB Vengeance RGB PRO 3000MHz CL15 | MSI RX 5700 XT MECH OC 8 GB | 2½ TB @ 7 SSD & 32 TB HDD @ 3 NAS usable space | AOC G2460PF + G2460G4 + BenQ GW2406Z | BlackWidow Chroma v2 Green + G502 RGB | NAD D3020 v1 + B&W 686s2 | DragonFly Black + Momentum M2 Wireless

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2019

Inet röstar jag på.

Aldrig haft problem med butikerna i Göteborg. 👊

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Buriram/Thailand
Registrerad
Apr 2008

Komplett,för deras ofta återkommande super-reor.Det enda jag saknar är en datorbyggare,där är Inet`s föredömlig.

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Apr 2003

Webhallen
Bra sortiment

no0n3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2013

Inet!
Grym service och bra utbud.

L-ARV: Ryzen R9 3900X, 16Gb@3000, 500Gb Samsung 970 EVO nvme, Vega56 ref
Kotten: PineBook Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
linköping
Registrerad
Nov 2007

Netonnet pga lysande hantering vid reklamering återköp och fyndavdelning. Här i linköping slår de webhallen med hästlängder. Inet finns ju inte här fysiskt och jag lägger stor vikt vid just det !

Trädvy Permalänk
Nyhetschef & forumansvar
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007

@JöhanE @tEan @no0n3 @Nozze666 @Kockis_Kalle hörni, nomineringen är slut sedan länge. Det är hit ni går för att rösta: https://www.sweclockers.com/artikel/28322-utse-arets-datorbut...

Kontaktas enklast via PM, nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2017

Inet..bra service

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Torslanda
Registrerad
Jun 2007

Inet

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Okt 2006

Webhallen hade fått min röst om det inte vore för att jag är rank 15 utan att ha samlat på mig XP på annat än köp. Jag får ändå betala frakt för chassin t.ex. Inet får min röst i år.

Var trevliga mot varandra! Det handlar inte om att vinna argument, det är en kulmätartävling där man enbart vill vara den som vinner. Been there done that - lets make Sweclockers great again!
https://imgur.com/U6S3Zkk

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2018

Jag nominerar netonnet. Bra priser.