Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av napahlm:

Ditt tips har i skrivandes stund 37 "likes"/bra inlägg. Jag har alltid trott att ett klick på bra inlägg betyder att man tackar för tipset och köper produkten. Sålde Nettonnet preci 37 tv's för 100K styck?

Haha, knappast... och det vet du med
Snarare att det faktiskt är en väldigt bra rabatt, närmare 28% för att vara exakt!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk

GeForce GTX 1660 Ti

KFA2 GeForce GTX 1660 Ti grafikkort för 2990, Veckans klipp på NetOnNet. Obs: Det kan vara Veckans klipp för veckan som slutar idag, jag vet inte. Det är slutsåld på de flesta platser nu.

Här är några Prisjakt.se-sökningar efter liknande:
* KFA2 Geforce GTX 1660 Ti.
* Alla 1660 Ti.
* Alla 1660 Super.

Jag köpte en för att jag övervägde att köpa den nyutgivna GeForce GTX 1660 Super att lägga in och gamla PC med en 350W PSU. Emellertid diskonteras denna Ti för att ligga i det lägre intervallet för 1660 Super-priserna, samtidigt som det är en något snabbare, mer energieffektiv och bättre modell. KFA2 är ett mindre känt märke men kortet fungerar naturligtvis med MSI Afterburner och verkar vara välgjord. (Förresten, eftermonteringen fungerade bra. Jag behövde inte minska spänningen eller klockhastigheten, vilket jag ursprungligen trodde att jag kanske måste. Systemet drog mindre än 200W från väggen under stresstestning.)

Det finns en enda fläkt ASUS GeForce GTX 1660 Ti till ett liknande pris någon annanstans, men detta är en billigare konstruktion, skulle vara bullrig och jag är inte en stor "FAN" av kyldesignen. Men det är kortare om det är viktigt.

KFA har bra funktioner jämfört med dubbla fläktkort av liknande storlek från andra tillverkare. (t.ex. Metallplatta på baksidan. Fläktar stängs av vid låga temperaturer.) Den har 1xHDMI-, 1xDP- och 1xDVI-kontakter jämfört med 1xHDMI och 3xDP på ​​några dyrare Ti och Super. Vissa kanske föredrar att ha en DVI men. Jag gjorde det inte, men jag var nöjd med de andra funktionerna och den lilla rabatten.

Förtydliganden
Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Ditt tips har i skrivandes stund 37 "likes"/bra inlägg. Jag har alltid trott att ett klick på bra inlägg betyder att man tackar för tipset och köper produkten. Sålde Nettonnet preci 37 tv's för 100K styck?

Verkar bara röra sig om ett stycke fyndvara. Annars hade samtliga köpare lagt beställning på minst två stycken..

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Skrivet av Lorault:

Asus Phoenix GTX 1660 för 2149:-.
https://www.power.se/datorer-och-gaming/komponenter/grafikkor...

Denna är det billigaste 1660-kortet just nu.

Note:

A reminder to anyone considering this. The GTX 1660 (basic) uses GDDR5 memory. Both the 1660 Super and 1660 Ti use GDDR6 with about 50-75% faster memory speed/transfer rate.

Webhallen and Elgiganten are selling the MUCH faster GTX 1660 Ti version of this ASUS card for 841kr more (at 2990kr). (However the KFA2 GTX 1660 Ti deal that I posted here yesterday seems better at the same price and is still available.)

There are three GTX 1660 Super models for 600kr more (at 2749kr) and other good options for just a little extra. Apart from the speed advantage, at least some of these are likely to be a better physical design than the ASUS Phoenix, depending partly on your needs.

Clarified the GDDR6 relative speed.
Permalänk
Medlem

Något tips på en dator nånstans? Mvh.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Corsair Dominator Platinum DDR4 RAM minne 64 GB kommer vara nedsatta med över 5000kr?? Från 9 249kr till 3390kr. Är det värt att köpa?

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedbullF1:

Corsair Dominator Platinum DDR4 RAM minne 64 GB kommer vara nedsatta med över 5000kr?? Från 9 249kr till 3390kr. Är det värt att köpa?

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

Använder du 64gb? Om inte, nej.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedbullF1:

Corsair Dominator Platinum DDR4 RAM minne 64 GB kommer vara nedsatta med över 5000kr?? Från 9 249kr till 3390kr. Är det värt att köpa?

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

2400 MHz, dvs de kommer vara långsammare än de flesta budgetgamingstickor.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Föredetting
Skrivet av RedbullF1:

Corsair Dominator Platinum DDR4 RAM minne 64 GB kommer vara nedsatta med över 5000kr?? Från 9 249kr till 3390kr. Är det värt att köpa?

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

Exempelvis det här kittet är både snabbare och billigare: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5206341

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Tror att det är rätt bra pris. Lite för tidig Black Friday?
Frågan är om det är ett litet misstag från Telenor?

Nu ska man bara få den kraschade Home assistant att funka igen! så man kan styra lite med datorn igen.
Jag har velat ha dessa ett tag och började bevaka de på prisjakt för två dagar sedan. Prisjakt är bra!

Philips Hue White and color 6W (40W) CANDLE E14 2PACK

Pris: 619 kr prisjakt

Fri frakt och kan betala enkelt med swish.

Förmodligen lite tidigt, ger en 404-sida för mig nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Fick mail av Sonos idag där de ger bort en Chromecast om man kopplar sin Beam eller One till google röststyrning:

"Aktivera Google-assistenten på din Sonos Beam och få en Google Chromecast. Gäller under en begränsad tid.*

*Erbjudandet gäller till och med den 12 november 2019. En kampanjkod kommer att skickas till den e-postadress som är kopplad till ditt Sonos-konto inom 24 timmar efter det att Google Assistent har installerats på Beam."

Aktivera Google-Assistenten

Oklart om länken är personlig eller inte. Men verkar vara utskickat till alla som är reggade för deras e-posttjänst och har en Beam som inte har voice aktiverat.

Fick samma mail, vilken tur att jag varit lat och inte orkat testa assistant på mitt system hemma än. Min beam börjar bli väldigt billig nu efter att jag fick rabatt, cashback och nu en chromecast. Undrar vilken generation man får?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Fick samma mail, vilken tur att jag varit lat och inte orkat testa assistant på mitt system hemma än. Min beam börjar bli väldigt billig nu efter att jag fick rabatt, cashback och nu en chromecast. Undrar vilken generation man får?

hehe, håller med. Jag missade dock cashback men fick systemet till ett ganska billigt pris ändå för det var nedsatt med 15% eller nått sånt.

Så nu en Chromecast (som jag inte kommer använda dock då jag har en ATV + bara apple hemma) också. Trevligt.

Blir en bra present till någon polare.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakman:

Förmodligen lite tidigt, ger en 404-sida för mig nu.

Det var ju inte bra! Jag fick bekräftelse mail, får se om jag får några lampor. De fanns på Prisjakt också för det priset men är borta nu.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Någon som vet ungefär Netonnet agerar när man köper en fyndvara som är slutsåld? Köpte nyss ett grafikkort som jag i efterhand märkte hade tagit slut. Har hört innan hur folk fått en ny produkt istället, kanske inte alltid gäller?

mvh

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Entash:

Någon som vet ungefär Netonnet agerar när man köper en fyndvara som är slutsåld? Köpte nyss ett grafikkort som jag i efterhand märkte hade tagit slut. Har hört innan hur folk fått en ny produkt istället, kanske inte alltid gäller?

mvh

Har du tur så kan det komma en ny, men inget att räkna med. Kan bli ett tråkigt mejl också. Men jag håller tummarna för dig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Corsair Vengeance RGB PRO 32GB (4x8GB) / 3200MHz / DDR4 / CL14 / CMW32GX4M4C3200C14
Pris: 2490:-
https://www.webhallen.com/se/product/292996-Corsair-Vengeance...

Närmast på Prisjak: 5438:-
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4892586

Ett 16GB-kit som i övrigt är likadant kostar 1049: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4818771
1049x2=2098

Är 32GB för 2490 verkligen ett fynd? Att några återförsäljare har fantasipriset 5438 får väl stå för dem, men när det blir billigare att köpa två 16GB-kit är det väl inget fynd? Eller missar jag något?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Ett 16GB-kit som i övrigt är likadant kostar 1049: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4818771
1049x2=2098

Är 32GB för 2490 verkligen ett fynd? Att några återförsäljare har fantasipriset 5438 får väl stå för dem, men när det blir billigare att köpa två 16GB-kit är det väl inget fynd? Eller missar jag något?

CAS Latency: 14 vs 16
Troligen Samsung B dies. Coarsair kör inte med en specifik chip leverantör gällande minnena som används i Vengance serien. Om jag mins rätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Klargörande
Visa signatur

i7 4770K @ 4GHz | ASUS R9 290 | ASUS VI HERO | G.SKILL 16GB | Corsair H80i | Corsair Force GT 240GB | WD Black 640GB | Corsair HX850 | Corsair Obsidian 750D |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Någon som vet ungefär Netonnet agerar när man köper en fyndvara som är slutsåld? Köpte nyss ett grafikkort som jag i efterhand märkte hade tagit slut. Har hört innan hur folk fått en ny produkt istället, kanske inte alltid gäller?

mvh

Det var inte sapphire 5700 8 gb du försökte köpa eller? Jag köpte iaf den kl 06.30 på morgonen och undrade under dagen varför dom inte plockade bort grafikkortet från sortimentet. Lite förvirrande om kort finns att köpa men inte i lager? Då är det väl bättre att dom plockar bort varan helt å hållet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Entash:

Någon som vet ungefär Netonnet agerar när man köper en fyndvara som är slutsåld? Köpte nyss ett grafikkort som jag i efterhand märkte hade tagit slut. Har hört innan hur folk fått en ny produkt istället, kanske inte alltid gäller?

mvh

Gjorde samma sak tidigare idag. Rx 5700 (XT)? Väntar spänt på deras respons.

Permalänk
Skrivet av anon298854:

Demovara 2st kit tillgängliga.
Corsair Vengeance DDR4 3200MHz 32GB
(2x16GB) 32GB 3200MHz DDR4 CL16 DIMM (Kit of 2) XMP Corsair Vengeance Black
1435kr inkl frakt
https://www.komplett.se/product/896248/demovaror/datorutrustn...

Billigast på Prisjakt 1599kr
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3377689&gclid=Cj0KCQiA2...

Ja dehär minnena blev man sugen på, håller på att köpa delar till nytt bygge, men demo minnen, finns de nå nackdelar att köpa de egentligen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900x I Noctua NH-D14 I ASUS TUF GAMING X570-PLUS I G.Skill Trident Z Neo 2x16 3600MHz CL16 I ASUS Tuf RTX 3080ti 12GB I Corsair MP600 1TB M.2 I ASUS ROG Strix 850W I Fractal Design Define R4 Svart I

Permalänk

@LightVsDawn: Det är Samsung B-die enligt B-die finder sidan.

Så bra pris för bra minnen helt enkelt.

Permalänk
Medlem

@winterwold: Det verkar inte vara b-die.

Permalänk

@DL: Är det inte?

Jag hittade den med i listorna på https://benzhaomin.github.io/bdiefinder/
Men måste erkänna att jag är långt från expert på detta så kan ju finnas något annat som säger emot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av winterwold:

@DL: Är det inte?

Jag hittade den med i listorna på https://benzhaomin.github.io/bdiefinder/
Men måste erkänna att jag är långt från expert på detta så kan ju finnas något annat som säger emot.

3200 MHz B-die är oftast CL14, inte CL16. Är du säker på att det är exakt samma modell och revision? Corsair brukar byta minneschip mellan olika revisioner av samma modell så är lite lurigt att veta exakt vad man får.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av DL:

@winterwold: Det verkar inte vara b-die.

Inte granterat, den serien är blandad.
Riktigt goa RGB effekter, så bara att köpa

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770K @ 4GHz | ASUS R9 290 | ASUS VI HERO | G.SKILL 16GB | Corsair H80i | Corsair Force GT 240GB | WD Black 640GB | Corsair HX850 | Corsair Obsidian 750D |

Permalänk
Skrivet av blunden:

3200 MHz B-die är oftast CL14, inte CL16. Är du säker på att det är exakt samma modell och revision? Corsair brukar byta minneschip mellan olika revisioner av samma modell så är lite lurigt att veta exakt vad man får.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja precis och de är CL14:

Saxxat från webhallens hemsida:

"Density: 32GB (4x8GB)
Speed: 3200MHz
Tested Latency: 14-14-14-34
Voltage: 1.35V "

Jag har som sagt bara sökt på "CMW32GX4M4C3200C14" och fick upp dem på b-finder hemsidan. Men som ni säger kanske det finns olika revisioner av denna modell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon295122:

Gjorde samma sak tidigare idag. Rx 5700 (XT)? Väntar spänt på deras respons.

Yes det var det jag köpte, typ runt 15:15, när köpte du? Förväntar mig tyvärr inga positiva nyheter, kortet är ju fortfarande ute vilket är sjukt. Netonnet måste väl märka att kortet är borta? Varför låter man ens det vara kvar?

Skrivet av Nikodemous:

Det var inte sapphire 5700 8 gb du försökte köpa eller? Jag köpte iaf den kl 06.30 på morgonen och undrade under dagen varför dom inte plockade bort grafikkortet från sortimentet. Lite förvirrande om kort finns att köpa men inte i lager? Då är det väl bättre att dom plockar bort varan helt å hållet.

Skickades från m.sweclockers.com

Nepp, MSI mech 5700 xt. Kortet är ju fortfarande kvar så det bådar inte gott för mig :/ pengarna lär väl komma tillbaka iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Yes det var det jag köpte, typ runt 15:15, när köpte du? Förväntar mig tyvärr inga positiva nyheter, kortet är ju fortfarande ute vilket är sjukt. Netonnet måste väl märka att kortet är borta? Varför låter man ens det vara kvar?

Du kommer få ett mail att de inte kommer leverera de

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sifri:

Du kommer få ett mail att de inte kommer leverera de

Skickades från m.sweclockers.com

Okej, vet du om pengarna sätts in igen? Eller avbryter dem bara överföringen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Okej, vet du om pengarna sätts in igen? Eller avbryter dem bara överföringen?

De kommer sätta tillbaka pengarna tror jag har försökt beställa en förut fick bara att varan är slut pengarna kommer betalas tillbaka

Skickades från m.sweclockers.com