Permalänk
Medlem

Input lagg vid spelande, hur löser jag?

Tjena!
Som rubriken lyder så får jag input lag när jag spelar, dock endast på COD Modern Warfare. Jag trycker ned tangenterna för att röra mig och 1-2 sekunder efter reagerar spelet, den händer också att min gubbe fortsätter springa när jag släppt tangenterna. Lirar på normal settings och allt annat flyter på bra, det är endast input laggen som påverkar spelandet. Då jag inte är allt för datorkunnig så förstår jag ej riktigt vad det är som är fel? Är min CPU för klen kanske?

Setup:
Intel Core i5 4460 @ 3.20GHz
RAM 16GB
Moderkort MSI B85M-G43
BenQ XL2411Z 144hz
MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G
240GB SAMSUNG SSD 830 Series
3TB Western Digital HDD

Uppskattar all hjälp!

Permalänk
Medlem

Vad är din fps? Upplevd input lag kan komma av låg fps, dock antar jag att "flyter på bra" betyder över 30 i alla fall.
Du har inte på v-sync?
Är spelet i fullscreen eller windowed/borderless windowed?

Bästa är ändå att testa i något annat spel. Finns det kvar där också kan det vara ett större problem. Dock tror jag inte att input laggen är från en klen cpu, det visas inte så.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@erikburk: Ligger kring 80-90 fps konstant, v-sync är avstängt och har alltid varit. Testade att köra windowed och laggen försvann, jämförde med fullscreen efteråt och laggen kom tillbaka. En ytterliggare fråga då, skall jag fortsätta lira windowed (vilket är lite störande men funkar) eller finns det en lösning? Tack för svar förresten!
edit: testat ex Battlefield 5 och Csgo, flyter på utan problem..

Permalänk
Medlem
Skrivet av maxbylin:

@erikburk: Ligger kring 80-90 fps konstant, v-sync är avstängt och har alltid varit. Testade att köra windowed och laggen försvann, jämförde med fullscreen efteråt och laggen kom tillbaka. En ytterliggare fråga då, skall jag fortsätta lira windowed (vilket är lite störande men funkar) eller finns det en lösning? Tack för svar förresten!
edit: testat ex Battlefield 5 och Csgo, flyter på utan problem..

Lösningen är att spela bättre spel...
Skämt åsido, hur funkar borderless windowed? Då borde det vara stort som fullscreen, fast, förhoppningsvis, inget input lag.
En annan sak som jag kom på nu kan vara att kolla om Windows kör någon "fullscreen optimization" (kolla egenskaper i spelets .exe). Det vet jag har krånglat tidigare med mina fps, så kanske är det problemet här.

Skickades från m.sweclockers.com