Dåligt intryck av Budbee "leverans"

Permalänk
Medlem

Tycker det är helskönt med Budbee/Airmee. Aldrig haft något problem på runt 20 ordrar, uppdelat med runt 10 på varje. Har man större problem så får man ta kontakt med de man köpt av (Inet i detta fall), för det är de som är kunderna till budet.

Nu kan ju misstag hända, men redan efter andra misslyckade skulle jag skrivit till Inet om att jag är missnöjd med att det tar tid. En vecka försening är ganska stort misslyckande och något behöver fixas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Menar du att enbart folk med dåliga erfarenheter skall bidra i tråden? Tycker jag är orättvist. Jag skulle självklart också kritiserat om jag haft sämre upplevelser men det har jag inte utan utgår från mina egna erfarenheter. Lite nyans.

Kan du forklare hvordan et innlegg der begynner med at det er problemer å få vite hva som skjer med leveranse og også komme i kontakt med Budbee kan ha gledje av at du fikk dine varer uten problemer, Frong?

Den her tråden handler ikke i seg om at liste opp hvem som hatt dårlige erfaringer eller når alt fungert uten problemer, uten at Budbee valgt å markedsføre seg som et digital basert firma der effektivt uten at ha tilgang til telefonisk kontakt fortsatt skal kunne håndtere kunder. Det er dette som nå viser seg være problematisk når ikke alt fungerer som tenkt ettersom en kan ikke komme frem via den link en vil få fra Inet til tracking og det er kun når en aktivt leter opp FB siden at en eventuelt vil få beskjed at det er problemer med å sende SMS ilfg deres egen info på FB.

At det kan oppstå flaskehalser under BF/Cyber kan en forvente seg, men da skal en (Budbee) også se til å ha beredskap og informere sine kunder (slutkunder) via alternativer kanaler (ettersom SMS ikke funker) slik at vi er informert om hva det er som skjer uten å måtte gang på gang kontakte Budbee eller for den delen regge seg på Twitter, FB etc...

I mitt tilfelle har de ikke ens scannet varen fra Inet, så de vet ikke hvor den befinner seg. Det er ikke særlig hyggelig å måtte lure på hva noe tatt veien der har et visst verdi. Vi er nå inne på 2 døgn siden varen bli overlevert fra Inet til Budbee iflg tracking fra Inet.

Det er altså den tekniske siden her du misser, Frong.

Permalänk
Medlem

Vad hände med inläggen från Budbees representant som var inne i tråden strax efter kl 10 idag?

Eller var det bara jag som hann se dom?

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem

Budbee har funkat kanon för mig. Jag och tanten har långt över 100 leveranser. Nu verkar det gå lite segt dock men black friday/week har varit så säkert en jävla massa att göra. Väntar hellre några dagar extra än att stå och köa vid ett utlämningsställe i dessa juletider eller vilken tid som helst på året för all del.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av JoL_:

Vad hände med inläggen från Budbees representant som var inne i tråden strax efter kl 10 idag?

Eller var det bara jag som hann se dom?

Inläggen togs bort då företagskonton måste verifieras för att kunna delta i forumet. Vi håller på att lösa det

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Musikälskare

Har bara bra erfarenhet av dom, inga problem alls

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Menar du att enbart folk med dåliga erfarenheter skall bidra i tråden? Tycker jag är orättvist. Jag skulle självklart också kritiserat om jag haft sämre upplevelser men det har jag inte utan utgår från mina egna erfarenheter. Lite nyans.

Problemet är att när det inte fungerar och jag försöker få lite information eller klarhet i vad som händer. Väldigt svåra att nå, chattknapp som inte fungerade, de informerar inte att de hade serverproblem (endast på facebook). Jag skickade även ett mail till adressen jag såg på deras Trustpilot och fick ett autosvar från något slags supportsystem. Men de har inte svarat på mailet (gissningsvis överbelastade pga BF).

Som jag sa i tidigare inlägg så kan jag förstå om det är högt tryck, eller att de kan ha leveransproblem i området där jag bor. Men då får de faktiskt informera om det inte bara fortsätta som inget har hänt.

En väldigt positiv person skrev på Trustpilot att de hade serverproblem under tisdagen men att personen fått ett SMS med ursäkt och sen senare fått ett SMS om leverans 22:30 och fått paketet av ett glatt och positivt bud samma dag i alla fall. Den dagen fick jag noll SMS, undrar hur vissa som väntar på paket kunde få SMS med ursäkt och leverans men inte andra.

Jag tror inte på att betygsätta efter bara en gång, men det är inte något bra första intryck.

Permalänk

Mitt första intryck va ändå rätt bra. De kom den dagen jag förväntade mig iaf, som TS åkte jag hem tidigt ifall de skulle dyka upp tidigt men det blev istället väldigt sent men ändå inom tidsramen de gav.

Andra gången... ja andra gången har inte kommit än.
Beställde i helgen, fick ett sms på söndag, sedan dess har det varit knäpptyst.
De skulle ha levererat igår.

Permalänk
Medlem

Vilken tur jag måste haft, bara bra leveranser, Kattsand från Arken Zoo och kringutrustning från Inet har fungerat klockrent. Betydligt mycket mer strul med UPS, FedEx etc från utlandet.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kent:

Inläggen togs bort då företagskonton måste verifieras för att kunna delta i forumet. Vi håller på att lösa det

Nu är det klart
@Budbee AB Välkommen till Sweclockers!

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Problemet är att när det inte fungerar och jag försöker få lite information eller klarhet i vad som händer. Väldigt svåra att nå, chattknapp som inte fungerade, de informerar inte att de hade serverproblem (endast på facebook). Jag skickade även ett mail till adressen jag såg på deras Trustpilot och fick ett autosvar från något slags supportsystem. Men de har inte svarat på mailet (gissningsvis överbelastade pga BF).

Som jag sa i tidigare inlägg så kan jag förstå om det är högt tryck, eller att de kan ha leveransproblem i området där jag bor. Men då får de faktiskt informera om det inte bara fortsätta som inget har hänt.

En väldigt positiv person skrev på Trustpilot att de hade serverproblem under tisdagen men att personen fått ett SMS med ursäkt och sen senare fått ett SMS om leverans 22:30 och fått paketet av ett glatt och positivt bud samma dag i alla fall. Den dagen fick jag noll SMS, undrar hur vissa som väntar på paket kunde få SMS med ursäkt och leverans men inte andra.

Jag tror inte på att betygsätta efter bara en gång, men det är inte något bra första intryck.

Jag har snart väntat i en vecka på leverans från Budbee, så något problem har de för tillfället. Fick SMS först idag när jag kontaktade företaget jag handlat av. Cynisk som jag kan vara tror jag inte det SMS:et kommit om jag inte kontaktat dem. Känns på något sätt som att de har fått mer beställningar än vad de klarar av att hantera. Håller med om att jag hade haft full förståelse om jag hade fått någon information, men att man får höra noll och ingenting känns inte seriöst.

Permalänk
Medlem

Jag har fått en leverans av Budbee och den var alldeles utmärkt. Fick hjälp att bära upp paketen till lägenheten!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av evirob:

Jag har fått en leverans av Budbee och den var alldeles utmärkt. Fick hjälp att bära upp paketen till lägenheten!

Skickades från m.sweclockers.com

För mig kommer de alltid till ytterdörren tre trappor upp, aldrig behövt tänka på att bära upp paketen själv eller fråga om hjälp.

Förövrigt alltid varit i tid för mig och bra att man kan spåra bilen så man vet exakt när de kommer.
Inga dålig erfarenheter för mig hittills.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Vi beställer hundmat från VetZoo, och brukar få den levererad av Budbee. Brukar fungera. Men nu i slutet av november beställde vi grejer från Apoteket. Leverans av Budbee. Dom pryttlarna är ute och reser i Sverige och har varit det sedan beställning. Men nu skall vi visst få leverans på Söndag.

Min erfarenhet är att inte beställa saker på nätet denna tid... För mycket paket i omlopp. Bara tomten som fixar felfri logistik!

Permalänk
Medlem

budbee brukar min mor beställa, kommer oftast icke svensk eller ens engelsktalande snubbar, ibland lägger dom bara paketet utanför dörren o 10 sekunder senare får man ett sms varorna är levererade.. hitills funkar det bra dom kommer oftast på senare tider när man är hemma vilket är bra.

Permalänk
Medlem

Undviker personligen hemleverans som om det vore pesten.
Finns inte på kartan att jag kan avvara 5-6h av ett dygn för att sitta och vänta på att de eventuellt kommer med mitt paket.
De gånger jag tvingats till hemleverans (när inga andra alternativ funnits) så har majoriteten av dem inte kommit fram till dörren ens utan levererats till något ologiskt ombud som jag måste ta mig till och orsaken är alltid ”försök att leverera har gjorts. Ingen hemma!”.
Ren lögn!

Det är självklart inte alltid så men mer än hälften av gångerna iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harbls:

Undviker personligen hemleverans som om det vore pesten.
Finns inte på kartan att jag kan avvara 5-6h av ett dygn för att sitta och vänta på att de eventuellt kommer med mitt paket.
De gånger jag tvingats till hemleverans (när inga andra alternativ funnits) så har majoriteten av dem inte kommit fram till dörren ens utan levererats till något ologiskt ombud som jag måste ta mig till och orsaken är alltid ”försök att leverera har gjorts. Ingen hemma!”.
Ren lögn!

Det är självklart inte alltid så men mer än hälften av gångerna iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Budbee har som alternativ att lämna utanför dörren, det har fungerat bra för mig!

Eftersom att de kommer på kvällstid brukar mina paket aldrig ligga ute mer än en timme. Det beror så klart på vilket område man bor i, om lämna utanför dörren är ett alternativ.

Permalänk
Medlem

Haha. Det roar mig enormt att läsa om människor som blir extremt chockade och missnöjda pga dom inte kan vänta under rea-helger.
Jag blir imponerad av att läsa om hur pass hjälpsamma chaufförerna på Budbee agerar mot kunderna då jag känner till hur dåligt planerat logistikbranschen är pga svängig belastning med extrem tidspress (2 dagarsleveranser?? nää jag vill ha sakerna igår!)

Skrivet av Seregosa:

Tyvärr, iallafall runt mitt område, så anlitar budbee nästan bara klåpare, har bara fungerat någon enstaka gång. Folk som röker i bilen så paketet luktar extremt mycket rök(vissa är faktiskt luktallergiker), ett paket som lämnas framför dörren till ladan bredvid huset(lär er att läsa husnumret och lär er vanligt vett som att folk inte normalt sett bor i en liten hästlada utan ringklocka, utan husnummer och med fönster som har stålgaller över, seriöst?) och ofta när det väl fungerar så tycker dom det är roligt att ställa paketet så du slår till det med dörren när du öppnar den, för det är o så svårt att fatta att man inte ska placera paketet PRECIS framför dörren utan på sidan av. Finns också klassiker som att ta bild på garaget och ställa paketet där som om det vore huset och att ringa för att man inte "kommer in" när grinden är stängd trots att det bara är att putta på den för att öppna.

Men med den normalt sett snabba kvällsleveransen som man får när man beställer "samma dag" leverans om något skickas från närheten, så brukar jag acceptera såna fel och se det som acceptabelt så länge som jag får det leveransalternativet utan extra kostnad. Alla är vi väl lite otåliga av oss att få nya prylar även om servicen är dålig.

Men nu är jag grymt trött på dom. Köpte några paket från inet p.g.a. black week/black friday reor. Det första beställdes 04:00am på torsdagen förra veckan och kom på fredagen, det är ok även om det inte är samma dag, kan tänka mig en fördröjning som det p.g.a. black week. Men jag beställde 3st saker till från inet sent på fredagen som packades och skickades mellan sen söndag och innan 8:00am på måndagen, men har nu inga uppdateringar överhuvudtaget från budbee mer än att det är hämtat 8:15 på måndagen. Realistiskt så borde jag ha fått leveransen iallafall på tisdagen eller senast igår på onsdagen, men jag har fortfarande inte hört något från dom överhuvudtaget nu, och det finns inga statusuppdateringar alls.

Som jämförelse så har jag under den här tiden brukat postnord, schenker, ups och best transport, alla med bra resultat även under black friday/mardrömsveckan. Med schenker kom paketet fram inom 2 dagar, med best transport tog det 1 dag, med ups tog det 3 dagar(paketet var från danmark) och med postnord så skickade dom paketet 17:40 på black friday och det kom fram på lördagen, sen var tyvärr varan defekt så jag skickade tillbaka den med postnord i tisdags kl 14:30 och paketet kom fram 10:10 till butiken i onsdags, mindre än en dag igen. När postnord är långt mycket mer effektivt och snabbare än ett hemleveransföretag vars affärsmodell bygger runt att erbjuda snabbaste frakten på marknaden och endagsleveranser så vet man att något gått förjäkligt snett.

Black week/black friday är absolut ingen ursäkt för dom här extrema förseningarna och klantmisstagen, det är något fraktföretag förbereder sig för, anställer extrapersonal och ökar arbetstiderna för att inte hela systemet ska stannas upp med såna här problem, gör man inte det så är företaget inte seriöst nog, att det är felsorterat låter som en standardursäkt som dom rabblar upp när saker inte går som det ska även om felet säkerligen ligger med något annat.

Så, definitivt ett fraktföretag jag kommer undvika hädanefter när det är något av värde eller som behöver levereras pålitligt. Även om det är något mindre som jag måste ha snabbt så kommer jag inte välja budbee om det inte är gratis. Nu ska vi se hur många dagar det tar innan jag får det jag skulle ha fått i tisdags eller senast igår. Blir förvånad om grejerna kommer fram imorgon, säkert att man får dom först någon gång nästa vecka. Skamlöst dåligt att man inte ens får någon uppdatering när det försenas så här mycket.

Men vem vet, kanske är bättre om man inte bor där jag gör? Kanske har otur och avdelningen runt haninge/västerhaninge är en av dom sämsta? Har beställt säkert 30+ paket med budbee som fraktalternativ och av dom så har bara 3-4 varit såpass bra att jag inte har något som inte ska hända att klaga på. 10-20% bra leveranser är inte direkt bra statistik.

Sen att jag inte kan kontakta kundtjänst utan att skicka mail(lär ta tid innan man får svar och kommer inte kunna förvänta mig att få det svaret jag vill ha när man inte kan prata med dom direkt, blir bara copy-paste svar) gör inte mitt intryck av dom bättre.

Ångrar mig otroligt mycket att jag inte valde ett vanligt fraktalternativ, tänkte att budbee skulle vara snabbare än t.ex. postnord, är grymt besviken, hade jag valt postnord hade jag fått grejerna senast igår...

Eftersom att jag nästan kör budbil på daglig basis nu så tar jag mig friheten att argumentera ur en chaufförs perspektiv.

Du har beställt 30+ ordrar och fortsätter välja Budbee trots att du vet om sedan 26-27 ordrar i historiken att dom inte levererar den kvaliteten du förväntar dig. Att du fortsätter välja det leveranssättet säger mer om dig än företaget.
Hur kommer det sig att du fortsätter välja Budbee och inte tar kontakt med företaget/inet som beskrivits som uppdragsgivare åt budfirman?

Vilka sorts människor tror du tar ett jobb som budbilschaufför, där det enda kravet är att man har körkort? Jag gissar iaf på lågutbildade eller folk som söker extrajobb.

Det är också komiskt att läsa att du fått så många paket utanför garageporten att du kallar det "klassiker". Chauffören kanske helt enkelt respekterar avskärmningen till tomten och väljer att inte gå innanför grindarna pga tex rädsla för hund. Det är liksom syftet med stängsel/grindar osv.

Leveranstiderna kom dessutom som en chock för dig... mitt under black friday/cybermonday. Årets stora chock!!
Skapade du ditt konto bara för att spy ut denna otroliga historia?

Ps: Jag har aldrig varit i kontakt med Budbee eller använt deras tjänst

Visa signatur

MSI Leopard GP66 liquid metal | 11800H @4.5GHz all-c | 3070m @1470MHz/0.7v | 32GB DDR4 3200MHz cl19
Bild: LG C2 42"
Ljud: Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

Har fått paketet nu, och slutdelen av leveransen gick bra. Jag bor på ett ställe där de låser på kvällen så portkod fungerar inte. Därför fick jag hålla koll på trackern och när den visade att det var 2 kvar gick jag ner och väntade ett par minuter. Chaffören var schysst och det gick bra efter identifiering.

Vad som inte gick bra var väntetiden på att få leveransen och dålig information om varför det dröjde, samt möjligheter att kontakta Budbee eller få svar. Jag har inte fått svar än, men nu bryr jag mig inte längre eftersom jag fått paketet.

På måndagen förra veckan, vilket då var sex dagar efter beställningen med Budbee leverans gjorde jag ett nytt köp på Inet. Tog leverans via hämtning hos Postnord ombud. Denna leverans hann jag få innan jag fick första leveransen från Budbee. Vad ska man säga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Har fått paketet nu, och slutdelen av leveransen gick bra. Jag bor på ett ställe där de låser på kvällen så portkod fungerar inte. Därför fick jag hålla koll på trackern och när den visade att det var 2 kvar gick jag ner och väntade ett par minuter. Chaffören var schysst och det gick bra efter identifiering.

Vad som inte gick bra var väntetiden på att få leveransen och dålig information om varför det dröjde, samt möjligheter att kontakta Budbee eller få svar. Jag har inte fått svar än, men nu bryr jag mig inte längre eftersom jag fått paketet.

På måndagen förra veckan, vilket då var sex dagar efter beställningen med Budbee leverans gjorde jag ett nytt köp på Inet. Tog leverans via hämtning hos Postnord ombud. Denna leverans hann jag få innan jag fick första leveransen från Budbee. Vad ska man säga?

Att det kan bli struligt när det blir fel.

Men jag undrar mest, vad sade inet om detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Att det kan bli struligt när det blir fel.

Men jag undrar mest, vad sade inet om detta?

Jag mailade Inet tidigt och de beklagade strulet och om frågade om mer information för att ta det vidare med Budbee. Nu har säkert de VIP-kö hos leverantören men beslöt mig för att försöka själv och vänta ut det.

Världen har inte gått under för att jag fick vänta, även om jag klagat en del här. Det verkar som det fungerat bra för många andra. Får anta att Budbee inte klarade leveranserna i vissa områden under BF p.g.a. överbelastning. Om de skickat ett SMS till mig som säger "På grund av hög belastning har vi tyvärr förseningar på leveranser i ditt område" eller liknande hade jag accepterat det. Men någon sådan info har jag inte fått.

Permalänk
Medlem

Min erfarenhet av budbee är desvärre inte bättre den heller. Beställer varor av Inet 1 dec. En kabel och en skärm och ska hämtas som 2 kollin. Budbee hämtar på måndagen och utlovar leverans på onsdag. Självklart kommer inget paket på hela förra veckan pga black friday. Kan ta det. Vad som däremot inte är okej är att slutligen få meddelande om att paketen ska levereras igår, 4 dagar försenat, för att timmen senare få sms om att ena kollit blivit felsorterat. Jag får dessutom betala 39:- extra för att kunna välja leverans kl 21-22 (vilket inte hade varit nödvändigt om de levererat under utlovad vecka/dag) och sedan fungerar inte tjänsten ändå! De ringer mig 20:40 och vill lämna kolli och menar att de inte kan se i sitt system att jag valt leverans kl 21-22. Så får stressa hem och betala extra för en kabel av ett värde på 200:-... Min skärm har jag inte fått levererad än och så som den kastats runt på olika terminaler lär den vara defekt när jag väl får den.

I slutändan är nog min rekommendation till Inet, i rent kundperspektiv, att inte erbjuda budbee som leverantör under större köphelger.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@organics: Har liknande upplevelse. Beställde den 2:a december, fick meddelande i fredags om förseningar. Igår kom sms om att leverans skulle ske idag. Idag så kommer ett SMS om att leveransen avbokas pga. felsortering. Ingen info om ny leveranstid. Det går dessutom inte att ta kontakt med Budbee via deras chatfunktion eller "skicka meddelande"-funktion som finns under orderöversikten.

Om jag skulle göra en ny beställning av samma produk från Inet men väljer en "Best hemleverans" så är förväntad leveransdag nu på fredag. Är inte helt med varför man vill samarbeta med Budbee om de gör ett dåligt jobb som dessutom verkar ta längre tid än en konkurrent? De är väl billigare antar jag, men för min del är detta första och sista gången jag beställer något och tar Budbee som leveransmetod.

Permalänk
Medlem

Den enda gång jag haft problem med Budbee var när de bestämde sig för att leverera en dag före bokat datum och väckte mig under min uppladdningssömn inför WoW Classic-launchen.

Svårförlåtet.

Visa signatur

Main>> Lancool II Mesh | B550 Aorus Elite V2 | 5800X | NH-D15 | 2x16GB @ 3800c16 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | Corsair RM850x
HIDs>> Y27q-20 + 2x G27q-20 1440p | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD + NAS | Sony STR-DN860 | Samsung UE60KS7005
Server/NAS>> MS G8 @ TrueNAS SCALE | E3-1260L | 16GB | 4x3TB Z1 + 240GB SSD  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V B3

Permalänk
Medlem

@organics: Tycker du ska kontakta Inet/Budbee och kräva att de plockar bort några eventuella avgifter du nu har fått. De har inte skött sitt uppdrag och då ska du som kunde inte behöva stå för några extra avgifter.

Permalänk
Medlem

Jag måste ju påpeka att det mer rätt stor sannolikhet är inet och inte budbee som är problemet när det gäller förseningar. Jag har fått leveranser från budbee från flertalet andra butiker precis som normalt hela förra veckan. Men min enda beställning från Inet är en och en halv vecka sen. Samma gäller en bekant som verkar få vänta ännu längre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laffe:

Jag måste ju påpeka att det mer rätt stor sannolikhet är inet och inte budbee som är problemet när det gäller förseningar.

Nej, det stämmer inte. Man får info när Budbee har tagit emot paketet från Inet och när Budbee säger att det ska levereras. I mitt fall så avbröts leveransen två gånger på grund av "sorterats till fel terminal". Sen dröjde det fem dagar till tredje försöket och då gick det bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Nej, det stämmer inte. Man får info när Budbee har tagit emot paketet från Inet och när Budbee säger att det ska levereras. I mitt fall så avbröts leveransen två gånger på grund av "sorterats till fel terminal". Sen dröjde det fem dagar till tredje försöket och då gick det bra.

Menar du om du går in och granskar via länken under processen? För jag har aldrig fått avisering om mottaget paket. Du får avisering för att Inet packat dina varor och för att det finns ett preliminärt leveransdatum. Båda är beroende av uppgifter Inet rapporterar. Och inga sådana händelser ligger heller i historiken i någon av mina budbee-beställningar(ett hundratal).

Om du uttryckligen fått meddelande om felsortering köper jag helt att det med stor sannolikhet beror på budbee om det inte sker en första sortering hos kund. Men både min och min väns fördröjning har till synes varit för att Inet inte levererat något paket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laffe:

Menar du om du går in och granskar via länken under processen? För jag har aldrig fått avisering om mottaget paket. Du får avisering för att Inet packat dina varor och för att det finns ett preliminärt leveransdatum. Båda är beroende av uppgifter Inet rapporterar. Och inga sådana händelser ligger heller i historiken i någon av mina budbee-beställningar(ett hundratal).

Om du uttryckligen fått meddelande om felsortering köper jag helt att det med stor sannolikhet beror på budbee om det inte sker en första sortering hos kund. Men både min och min väns fördröjning har till synes varit för att Inet inte levererat något paket.

Så du menar att Budbee skickar falska meddelanden om leverans när de i verkligheten inte fått paketet från Inet. Det verkar mycket värre. Oärligt för att inte säga smått på olagligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Så du menar att Budbee skickar falska meddelanden om leverans när de i verkligheten inte fått paketet från Inet. Det verkar mycket värre. Oärligt för att inte säga smått på olagligt.

Va? Jag menar ingenting och jag skrev bara av hur budbee aviserar och innehållet i aviseringen. Vart skulle de hittat på att de hade fått paketet menar du. "Elektroinsk förhandsinformation" om en uppkommande leverans är ju standard för alla fraktbolag så vitt jag vet.