PermalÀnk
Relik 📜 ★
●

Hur firar du nyĂ„r? 🎇

Snackade med nÄgra kompisar, och kom fram till det Àr sjukt olika hur man ser pÄ nyÄr. Mycket beroende pÄ Älder, dÀr de med familj tenderar att ta det lugnare. Ingen högoddsare kanske! Men, Àven i samma "Äldersgrupp" ganska stora skillnader, frÄn "festa in i kaklet" till "spela med hörlurar".

SÄ, hur planerar ni fira nyÄr? SjÀlv Àr jag pÄ familjeplanet, kommer bli hemma eller spontant till nÄgon annan i samma sits. Lugnt, Àta nÄgot gott, hÀlften somnar innan midnatt. LÄter kanske trÄkigt, men jag gillar! Har gjort mina fest-Är, hehe.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
â–Ș Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
â–Ș Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
â–Ș Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
â–Ș Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

PermalÀnk
Inaktiv
●

Blir rĂ€tt lugnt hĂ€r med en exotisk bricka och lite gott att dricka 🙂

PermalÀnk
Medlem
●
PermalÀnk
●

Blir lÀtt firande med alkoholfritt och medköpt god mat pÄ jobbet.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

PermalÀnk
Medlem ★
●

Brukar laga mat antingen med förÀldrarna eller sjÀlv.
Sen spela, chilla med musik eller se film. Kolla lite fyrverkerier om vÀdret Àr bra. Sen tillbaka till mer chill. Har aldrig varit pÄ fest eller supit pÄ nyÄr.

Blir nog tunnbrödrullar med ren eller röktlax och nÄgon röra till förrÀtt. Sen entrecÎte, potatisgratÀng, sallad, mögelost, sÄser och vitlöksbröd till varmrÀtt och en hemmagjord hallonglass med egna kex och marÀnger till efterÀtten.

Meny för nyÄr

Ett mÄste pÄ nyÄr för mig Àr Portello eller Trocadero som Àr sÄ kall att den nÀstan fryser nÀr man hÀller upp. Perfekt om typ 5% av glaset blir slush. Sen olw flamin hot cheez cruncherz till det.

Kommer bli liknande upplÀgg i Är, fast med flickvÀnnen.
Är i 20Ă„rs Ă„ldern.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

PermalÀnk
Medlem ★
●

SÄhÀr https://www.youtube.com/watch?v=ggqwNSl1q9M
SkÀmt Äsido brukar trÀffa en polare ha förkrök dra till krogen tills 12 slaget dÄ drar man till göteborgs stora broar dÀr man ser hela staden typ . Men i Är blir det nog nÄt mer omoget ska nog fÀsta fast sÄna pinnar som skjuter ljusklumpar pÄ min drönare och köra en egen airstrike tror de kommer bli ballt

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram SkÀrm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

PermalÀnk
Medlem ★
●

Klassisk lugnt nyÄrsfirande.

3 rÀtters middag med familj/vÀnner och sen snacks o nÄgot bra pÄ tvn eller brÀdspels liknande.

PÄ slutet sÄ har jag riggat upp ett "lite" bÀttre fyrverkeri dÀr vi alla stÄr pÄ bra avstÄnd

(Obs ingen alkohol för mig förrens pangandet Àr fÀrdigt och stÀdat)

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

PermalÀnk
Medlem ★
●

Alkoholfritt, god mat och sÀllskap.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Singel utan barn, sÄ ingen egen familj att fira med. I Är blir det, som det ser ut nu, en mycket lugn kvÀll med ett kompispar och deras tvÄ barn, sÀkert med en hel del sÀllskapsspel. De senaste Ären har det annars varit tillsammans med ett annat kompispar (och andra gÀster), men dÀr kom det andra saker i vÀgen i Är.

Jag har aldrig gillat röjarfester och jag dricker ingen alkohol sen sexton Är, sÄ stilla hemmafiranden Àr min melodi. Ett Är var samtliga vÀnner bortresta över nyÄr, sÄ dÄ tog jag en ensam promenad i stan runt tolvslaget. Det var riktigt trivsamt, tro det eller ej!

SkÄlar i Pommac eller nÄn alkoholfri cider, och ser pÄ fyrverkerierna över stan. Om det inte Àr dimma, som det ofta Àr pÄ nyÄrsnatten...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | SkÀrm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

PermalÀnk
AvstÀngd
●

För mig brukar (eller brukade i alla fall) nyÄr alltid bli en besvikelse. Det finns vÀl ett par undantag men i allmÀnhet har det varit trÄkiga fester med en massa folk man inte kÀnner, eller Àn vÀrre krogbesök. Flera nyÄr har jag lyckats spendera tolvslaget i en taxi mellan tvÄ olika fester, eller i kön pÄ McD (nyÄr 99), eller pÄ en spÄrvagn. Nu med barn Àr det lite mer laid back, han sover lÄngt innan tolv sÄ sen blir det chill med tjejen i soffan. GP har stora fyrverkerier vid klockan fem i Göteborg sÄ man missar inte sÄnt Àven om man hÄller sig inne pÄ kvÀllen.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Försöker lugna min hund medans alla onyktra idioter skjuter fyrverkerier...

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

PermalÀnk
AvstÀngd
●

Öl, svullande och gaming. Sedan sticka ut huvudet vid tolvslaget och antagligen dĂ€cka strax dĂ€refter.

Visa signatur

*InlÀgg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

PermalÀnk
Medlem ★
●

Drar till USA och firar pÄ Miami Beach

PermalÀnk
Medlem ★
●

Hade helst varit hemma med nĂ„gra nĂ€ra vĂ€nner och kĂ€kat gott och spelat nĂ„got sĂ€llskapsspel eller sĂ„. Men i och med utlandsstudierna blir det till att festa till det pĂ„ nĂ„gon takrestaurang i Taipei. LĂ€r bli sista Ă„ret dĂ„ det krökas, och det gör mig inget att den traditionen fasas ut. NĂ€rmar mig 30 Ă„r och lederna knakar i tid och otid. 🙈

Visa signatur

---

PermalÀnk
Medlem ★
●

Jag firar inte nyÄr, men skulle jag göra det sÄ skulle jag göra det i Tyskland som Àr Àran och hjÀltarnas land.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Sitter framför datorn, har pÄ bingolotto pÄ tvn och dricker nÄgra öl.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

PermalÀnk
Medlem ★
●

Fira nyÄr? Har aldrig firat det förut... och i Är kommer jag jobba.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Bor ca 1 km frÄn "officiella" firandet i UmeÄ sÄ jag lÀr som tidigare Är vakna upp av ljudbangar strax före 12-snÄret. TrÀr pÄ mig morgonrock, NC-hörlurar och köttar pÄ i detta Ärs julhelgsspel (Borderlands 3). Ca en halvtimme senare har firandet bedarrat och jag kan Äter igen dyka under det gosiga tÀcket.

PermalÀnk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo ★
●

Flyger till Amsterdam med damen.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | KontaktformulÀret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

PermalÀnk
Medlem ★
●

Har bestÀllt lite smörgÄstÄrta med rosbiff, kommer fira nyÄr med morsan.. har inte sÄ mycket till familj, syrran bor i usa sen lÀnge. supa o sÄnt vid jul/nyÄr Àr inte min grej direkt.

PermalÀnk
Medlem
●

nu mÄste man ha tillstÄnd att skjuta fyverkerier allsÄ gÄ en kurs o det kostar nÄgra tusen. men folk skiter vÀl i det o farbror blÄ fÄr ha roligt o ge böter eller fÀngelse kan det bli..

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av skanepiraten:

Klassisk lugnt nyÄrsfirande.

3 rÀtters middag med familj/vÀnner och sen snacks o nÄgot bra pÄ tvn eller brÀdspels liknande.

PÄ slutet sÄ har jag riggat upp ett "lite" bÀttre fyrverkeri dÀr vi alla stÄr pÄ bra avstÄnd

(Obs ingen alkohol för mig förrens pangandet Àr fÀrdigt och stÀdat)

https://i.imgur.com/vEmODzE.jpg
https://i.imgur.com/X5LmG2A.jpg
https://i.imgur.com/H2RDViZ.jpg

Har du tillstÄnd att skjuta dom ? det Àr lag pÄ det nu

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

PermalÀnk
Medlem ★
●

DÄ jag inte dricker lÀngre sÄ blir det att vara taxi till vÀnner före och efter tolvslaget i Är igen.
Fördelarna Àr mÄnga. Man fÄr trÀffa en hel del vÀnner och man slipper vara bakis dagen efter

PermalÀnk
●

@pytonOrm: Lagen omfattar vÀl bara raketer med styrpinne?
"tÄrtor" och liknande Àr fortfarande fullt lagligt att nytja. Dock med respekt och ansvar.

Visa signatur

[Citera för svar!]
Spelmaskin:Mercury S8 / MSI MAG B650 TOMAHAWK / Ryzen 9 7900X / WD Black SN850X 1TB / Montech Titan Gold 1200W / GeForce GTX 1080Ti / G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo / Custom loop / Win 11

PermalÀnk
Medlem
●

DÀr imot Fyverkeri tÄrta fÄr man nog tÀnda det Àr nog raketer o sÄnt som lagen sÀgs skulle jag tro

https://www.femina.se/det-innebar-de-nya-lagarna-kring-fyrver...

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Blir nyÄr ute pÄ landet med kompisarna.

Visa signatur

Min dator Àr Cat-sÀker.
Hakuna Matata

PermalÀnk
●

Blir lugnt som vanligt och sen alla som sÀger att det Àr lag pÄ att man mÄste ha utbildning pÄ fyrverkerier har nog missat en del med den lagen. Det som Àr olagligt att skjuta Àr raketer som har en sÄ kallad styrpinne, rör och fyrverkeritÄrtor fÄr man skjuta som vanligt.

EDIT: Andra han skriva innan mig om fyrverkeri lagen.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av 220volt:

Försöker lugna min hund medans alla onyktra idioter skjuter fyrverkerier...

Skulle precis sÀga samma sak, dock inte min utan pÀronens hundar. Den Àldre som Àr snart 12 var inte rÀdd nÀr hon var ung, utan det har kommit med Ären. FÄr sitta inne och hÄlla henne tÀtt intill mig och klappa henne konstant.
Den mindre skÀller Àn sÄ lÀnge bara tillbaka mot smÀllarna.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

đŸ–„ïž Fractal Design Node 804 ‱ Asrock Fatal1ty X99M Killer ‱ Intel 5820K ‱ Noctua NH-U12S ‱ Corsair Vengeance 16GB ‱ Gigabyte GTX 970 ‱ be quiet! Dark Power Pro 550w ‱ 2x Intel 520 120GB ‱ 2x 1TB ‱ 1x 3TB
đŸ’» Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
ïŁż iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
đŸŽ”đŸ“Č SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra ‱ Audio Technica ATH-M50X

PermalÀnk
Inaktiv
●

Brukade firas med nÀra och kÀra med en massa raketer i större modell. Men roliga raketer Àr nu ett minne blott. Vi fÄr vÀl kasta snö pÄ varandra tills staten inser att snö Àr farligt och utfÀrdar utbildning klass 2 - kallt gods.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av anon25463:

Brukade firas med nÀra och kÀra med en massa raketer i större modell. Men roliga raketer Àr nu ett minne blott. Vi fÄr vÀl kasta snö pÄ varandra tills staten inser att snö Àr farligt och utfÀrdar utbildning klass 2 - kallt gods.

Är man sĂ„ satans angelĂ€gen att smĂ€lla fĂ„r man vĂ€l vara ute i god tid och skaffa ett tillstĂ„nd dĂ„?