Vilken var decenniets bĂ€sta film? đŸŽ„

PermalÀnk
Medlem
●

Inception
Edge Of Tomorrow
Drive
Rush
Le Mans 66

PermalÀnk
Medlem ★
●

Fan va svÄrt det var att vÀlja EN film, kan vÀl lÀgga fram nÄgra i en del kategorier iaf.

Animerat: Moana, Frozen, Big Hero 6, Toy Story 4 och How To Train Your Dragon filmerna.

Anime: A Silent Voice, Your Name. och Wolf Children.

"Vanliga" filmer: The Imitation Game, Guardians of the Galaxy, Looper och Avengers filmerna.

PermalÀnk
●

Ingen snack om saken - nĂ„gon som har en bakgrund som Ă€r mörk och dold möter nĂ„gon som tror att han Ă€r nĂ„gon. Scenen Ă€r fastĂ€lld - den lille mannen mötet den store mannen. I ett episkt Ă€ventyr fĂ„r man kĂ€nslan av att styrka inte sitter i makten man Ă€ger utan styrka sitter i sinnet. LĂ„t mig presentera The One and only "First blood" glöm alla efterföljare som kallas för Rambo - se bara denna! First blood Är för mig den bĂ€sta historien med Sylvester Stallone i sin bĂ€sta roll nĂ„gonsin.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

PermalÀnk
Medlem
●

Kanske inte Àr den djupaste filmen men jag Àlskar verkligen Django Unchained.

Inception hamnar mycket högt ocksÄ.

Ovanligt bra trÄd för övrigt.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Interstellar
Vet inte hur mÄnga gÄnger jag har sett om denna. MÀktigt ljud och hÀftig story.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

PermalÀnk
Medlem ★
●

HÀr kommer lite filmer som Àr extremt sevÀrda enligt mig. Samtliga filmerna Àr drama som bygger pÄ sina storys sÄ Àr man en sÄn som mÄste ha massa action scener kommer man troligen fÄ problem med dessa filmer
Incendies https://www.imdb.com/title/tt1255953/
La fille inconnue https://www.imdb.com/title/tt4630550/?ref_=nv_sr_srsg_5
Le gamin au vélo https://www.imdb.com/title/tt1827512/?ref_=nm_knf_t4
Night Will Fall https://www.imdb.com/title/tt003455822

Visa signatur

Valkommitens ordförande gÄr till dikatorn och sÀger vi har en bra och en dÄlig nyhet vilken vill du höra först?
-Den Bra -Du Àr president igen
-SÄ vad Àr den dÄliga nyheten? -Ingen röstade pÄ dig!
Om du vill veta hur det Àr att leva i en diktatur lÀs hÀr https://charter97.org/en/news/

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av makatech:

Kanske inte Àr den djupaste filmen men jag Àlskar verkligen Django Unchained.

Inception hamnar mycket högt ocksÄ.

Ovanligt bra trÄd för övrigt.

Tycker likadant, jag gillar Django Unchained som tusan. Har nog sett den 4-5 gÄnger under Ären.

NÀr jag var yngre sÄ fattade jag inte Inception sÄ bra, sÄg den nyligt och jÀklar vilken bra film det var nÀr man inte Àr en klÀpp lÀngre

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

PermalÀnk
Medlem ★
●

Hm, svÄrt att sÀga pÄ rak arm, men...
The Lighthouse och Parasite var riktigt bra frÄn i Är.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Elektron:

Interstellar
Vet inte hur mÄnga gÄnger jag har sett om denna. MÀktigt ljud och hÀftig story.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Nolan bröderna vet vad dom gör. Och dom skÀms inte för att ÄteranvÀnda folk ifrÄn tidigare samarbete, vilket har visat sig vara givande. Och sedan sÄ krÀvs det naturligtvis ett fÀngslande manus, vilket inte verkar vara ett problem för dom. Man mÀrker dessutom rÀtt sÄ fort nÀr det Àr Hans Zimmer som ansvarar för musiken.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begrÀnsa.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Gone girl - jag har aldrig varit sÄ upprörd av en film

Eller möjligen Intouchables (en ovÀntad vÀnskap) eller Manchester by the sea

PermalÀnk
●

Finns alldeles för mÄnga bra filmer att nÀmna, sÄ hÄller det kort och gott. The Master "2012" av Paul Thomas Anderson Àr filmen som aldrig lÀmnar mina tankar. Den erbjuder allt frÄn en visuell fröjd (70mm), till en berÀttelse av högsta klass. Tror det Àr filmen jag sett mest sedan den kom ut.
FrÄn 2019 sÄ Àr min favorit film Marriage Story av Noah Baumbach, Netflix producerad och tillgÀnglig för alla!
Andra 2019 filmer som borde nÀmnas Àr Parasite, Portrait of a Lady on Fire, The Lighthouse, Uncut Gems, Joker och The Farewell.
Inför 2020 sÄ kan jag bara önska efter mer utlÀndsk film, inte Netflix eller Hollywood.

Visa signatur

Specs:Prolle - Intel i5 2500k @4.0ghz, Mobo - Gigabyte z68 ud3p, Ram - 8gb ddr3, NĂ€tagg - Fractal design newton r2 1000w, Graffe - Gtx670 2gb

PermalÀnk
●

Interstellar. Nolan + Zimmer = sant

Blade Runner 2049 gÄr ju inte av för hackor heller!

PermalÀnk
Medlem ★
●

JOKER
Ganska mörk men jÀvligt bra.

PermalÀnk
Medlem ★
●

TvÄ filmer har gjort intryck pÄ riktigt detta decennium:

Jagten
Kimi no na wa

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

PermalÀnk
Bildexpert ★
●

Av ren nyfikenhet, hur mycket av det ni har sett det sista decenniet uppskattar ni har slÀppts under den tiden?

SjÀlv har jag sett sammanlagt ca 1500 lÄngfilmer sedan 2010, varav 138 av dem har haft premiÀr sedan dess. JÀmför det mot 145 filmer frÄn 50-talet, 207 filmer frÄn 60-talet eller 217 filmer frÄn 70-talet. Menar absolut inte att vara pretto, tvÀrtom Àr jag en cineast av rang som uppmuntrar alla att se filmerna som de gillar. Tycker bara det Àr kul att kartlÀgga vad man ser.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Manne Saint:

Ingen snack om saken - nĂ„gon som har en bakgrund som Ă€r mörk och dold möter nĂ„gon som tror att han Ă€r nĂ„gon. Scenen Ă€r fastĂ€lld - den lille mannen mötet den store mannen. I ett episkt Ă€ventyr fĂ„r man kĂ€nslan av att styrka inte sitter i makten man Ă€ger utan styrka sitter i sinnet. LĂ„t mig presentera The One and only "First blood" glöm alla efterföljare som kallas för Rambo - se bara denna! First blood Är för mig den bĂ€sta historien med Sylvester Stallone i sin bĂ€sta roll nĂ„gonsin.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Den kom vÀl -82?
Boken Àr milsvid bÀttre Àn filmen.

Tillbaka till topic.

Jag röstar pÄ filmen Ida.

https://www.imdb.com/title/tt2718492/

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

PermalÀnk
●
Skrivet av Dockland:

Den kom vÀl -82?
Boken Àr milsvid bÀttre Àn filmen.

Tillbaka till topic.

Jag röstar pÄ filmen Ida.

https://www.imdb.com/title/tt2718492/

Du har rĂ€tt - det Ă€r jag som inte Ă€r uppmĂ€rksam 😉. Har lyssnat pĂ„ boken.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av micke7406:

JOKER
Ganska mörk men jÀvligt bra.

SÄg den idag, helt klart mycket bra och sevÀrd.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Belsebull:

The Imitation Game eller Three Billboards Outside Ebbing, Missouri.

Kanske Äterkommer med fler alternativ men dessa tvÄ filmerna Àr fantastiska.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

HĂ„ller med till 1000%!

PermalÀnk
Medlem ★
●

Interstellar och Prometheus fÄr delat 1a plats.

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

PermalÀnk
Medlem ★
●

SvÄrt att vÀlja.. SÀger nog ÀndÄ The Handmaiden

PermalÀnk
Medlem
●

Har svÄrt att vÀlja en men ska jag vÀlja en mÄste det bli Guardians of the galaxy
Annars gillade jag ocksÄ:

Inception
Django Unchained
Tron
Shutter Island
Ready player one
Fury
Super8
Prometheus
Mad Max
The Martian
Deadpool
Rush

Marvelfilmerna+serierna som helhet har jag varit vÀldigt nöjd med, har aldrig varit mycket för DC Comic (dock hÄller jag Black Night högt, dock mer pga Heath Ledgers tolkning utav Jokern).
Sen har man "lite" filmer kvar pÄ "att se" listan frÄn detta decenniet men med tvÄ ganska smÄ barn sÄ Àr jag oftast för trött pÄ kvÀllarna för att orka se sÄ mycket film.

Visa signatur
PermalÀnk
Medlem ★
●

Sicario (2015)
Skyfall (2012)
The Martian (2015)
Deadpool (2016)
Gravity (2013)

Finns sÄ klart flera andra som sticker ut och som jag sett om flera gÄnger. The Martian och Gravity har jag faktiskt inte ens sett om. Men dessa Àr de som jag kommer ihÄg bÀst, och gett mest wow-faktor.