Permalänk
Inaktiv

Noctua NH-U9S i Corsair 280X

Hej SweC! Nu är det som så att jag var sugen på att sätta en Noctua NH-U9S på min Ryzen 2600 i Corsair 280X. Från vad jag luskat fram är höjden på kylaren 12.5 cm och maxhöjden på CPU-kylare i Corsair 280X 15 cm så det ska fungera. Om något vet/tror annat får denne gärna hojta till samt tipsa om något annat Det andra jag undrar är att det tycks sitta en 92mm fläkt på den men jag skulle vilja ha en till på andra sidan. Jag såg att även den säljs på Komplett men jag hittar inte själva klammern som håller fast fläkten på kylaren vilket kan gör det hela lite svårt. Någon som vet vart dessa hittas?

Tack på förhand

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

@anon242437: Ja, du verkar ha lyckats luska ut att kylaren får plats i chassit.

Vart du får tag på klammern för att hålla fast fläkten? Sitter det inte en fläkt på din kylare just nu? Annars kan du nog kontakta butiker eller tillverkaren och fråga om du kan få köpa just en fläktklammer för din kylare. Noctua brukar vara lätta att ha att göra med.

Vidare rekommenderar jag dig ta en titt på forumregel §4.
Nu har du fått en bump av mitt inlägg trots detta.

Lycka till med kylaren och glöm inte att skapa ett galleri när du har monterat kylaren!

/DavidtheDoom

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon242437:

Det andra jag undrar är att det tycks sitta en 92mm fläkt på den men jag skulle vilja ha en till på andra sidan. Jag såg att även den säljs på Komplett men jag hittar inte själva klammern som håller fast fläkten på kylaren vilket kan gör det hela lite svårt. Någon som vet vart dessa hittas?

Tack på förhand

Ett tips när det gäller Noctua är att alltid kika på deras sida. De är mycket tydligare med informationen än någon annan tillverkare jag känner till. T.ex om U9S från https://noctua.at/en/nh-u9s/specification:

Citat:

Scope of delivery
NF-A9 PWM premium fan
Low-Noise Adaptor (L.N.A.)
NT-H1 high-grade thermal compound
SecuFirm2™ Mounting Kit
Fan-clips for second NF-A9
Noctua Metal Case-Badge