Warcraft III: Reforged lanseras inatt – här är systemkraven

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon56869:

3gb? har ett minne av att jag funderade på att dra över det på disketter, men det blev lite för många för att det skulle kännas värt.

Oj då. Ja det där var en gissning får erkännas.
Minns bara att diablo 2 som kom några år tidigare var på 3 CDskivor och det tog en del plats om man flyttade över cinematics också.
Men jag kommer ärligt talat inte ihåg hur mycket diskutrymme WC3 egentligen behövde. Kanske var närmre 1 gig?

Edit:
Oavsett låter det som ett orimligt jobb för disketter hehe. Var det verkligen warcraft 3?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon56869:

3gb? har ett minne av att jag funderade på att dra över det på disketter, men det blev lite för många för att det skulle kännas värt.

Du blandar nog ihop det med WC2.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Någon som testat att spela i 1440p med 144hz?
Är sugen på lite nostalgi men trist om jag måste spela med svarta kanter..

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av goga_fett:

Någon som testat att spela i 1440p med 144hz?
Är sugen på lite nostalgi men trist om jag måste spela med svarta kanter..

Spelade precis lite, 2560x1440 i 144hz, inga svarta kanter.

Permalänk
Medlem

Tycker det inte ser ut som en ren uppgradering rent grafiskt, väldigt ryckigt och stelt i animationerna. Skulle behövas göras om på ett sådant sätt att det inte anpassades efter original wc3. Klart att modellerna är uppgraderade och texturer är mer detaljerade, men helheten passar inte ihop.

Väldigt besviken på att det inte verkar vara en omgjord campaign heller? Det var en av de stora selling pointsen när det tillkännagavs.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Killmaster:

Spelade precis lite, 2560x1440 i 144hz, inga svarta kanter.

Widescreen support lades till typ 2-3 år sedan så svarta kanter (eller stretchade gubbar) har inte varit ett problem på länge

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Lär inte röra det med en tång fören jag läst om nattens patch fixar alla prestandaproblem, buggar och annat bös som man läst om på alla forum.

Hehe, 800x600 är minimikravet. Om det har stöd för moderna upplösningar så lär man kunna lira i 1080p och mer därtill.

Skrivet av Olle P:

800x600 är rekommenderad upplösning. Synd om er som sitter med högupplösta skärmar och får köra spelet i en liten ruta...

Jag fastnade aldrig för WC3. Gillade första och andra utgåvorna av WarCraft, men införandet av "hjältar" som pockade på detaljstyrning dödade upplevelsen i WC3 för mig.

Ah tackar, trodde det va som diablo2 som inte går att höja upplösningen på till mer normal nivå.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Querth:

Väldigt besviken på att det inte verkar vara en omgjord campaign heller? Det var en av de stora selling pointsen när det tillkännagavs.

De tänkte göra om kampanjen, men fansen sa nej direkt. Den är redan perfekt, rör inte.

Permalänk
Medlem

Ingen som nämnt Spongebob Slide? Episkt.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Ingen som nämnt Spongebob Slide? Episkt.

Typ min enda anledning till att köpa spelet vet att det går att spela i gamla WC3, men tänker att en rerelease kommer öka intresset en del så att online inte är heldött.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AppleMuffin:

Widescreen support lades till typ 2-3 år sedan så svarta kanter (eller stretchade gubbar) har inte varit ett problem på länge

Däremot saknas väl 21:9 support?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av goga_fett:

Någon som testat att spela i 1440p med 144hz?
Är sugen på lite nostalgi men trist om jag måste spela med svarta kanter..

Kört betan sen i december. Funkar bra i 144hz och 1440p. Sätt begränsningen in-game till 143 dock för det blir lite svart flimmer när du hoppar in/ut ur g-sync om du har ett någorlunda potent grafikkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Du blandar nog ihop det med WC2.

Ja, det skulle jag tro med, WC2 fick jag på diskett från en kompis på den tiden, har för mig det var 41 eller 42 disketter. Diskett nummer 35 eller något var trasig..

Visa signatur

Är du snabbare än en gris? AnimalSpeeder ger dig svaret:
http://itunes.apple.com/se/app/animalspeeder/id551490974?l=en...

Permalänk
Medlem
Skrivet av fish:

Diskett nummer 35 eller något var trasig..

Klassikt, alltid någon av de sista

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av JBerger:

Aeon of Strife (AoS) är urfadern till MOBA om jag får be!

Det är vinnaren som skriver historien, DotA var väldigt mycket mer populärt

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Klassikt, alltid någon av de sista

Hehe, ja vill minnas att jag var lite lätt frustrerad! Fick cykla iväg till honom med en ny diskett och kopiera över den del som saknas, samt såklart börja om kopieringen från diskett nummer 1 igen sen Men det var det värt, grymt bra spel som jag nötte mycket sedan!

Visa signatur

Är du snabbare än en gris? AnimalSpeeder ger dig svaret:
http://itunes.apple.com/se/app/animalspeeder/id551490974?l=en...

Permalänk
Medlem
Skrivet av fish:

... WC2 fick jag på diskett från en kompis på den tiden, har för mig det var 41 eller 42 disketter.

Så ungefär 60 MB komprimerat, 100 MB okomprimerat. Långt ifrån 3 GB...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle P:

Så ungefär 60 MB komprimerat, 100 MB okomprimerat. Långt ifrån 3 GB...

Och då fick man ändå inte med musiken vilket var halva nöjet!

Permalänk
Medlem

Priset rättfärdigar verkligen inte ett köp för min del. Är det bara texturerna så kan jag gott lira det jag redan köpt...

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torzelan:

Oj det hade jag glömt, tack för påminnelsen. Faktiskt lite taggad nu! Var inte så het på WC3 när det först släpptes; gillade inte förändringarna från mitt älskade WC2 (i mitt tycke fruktansvärt fult tidigt steg in i 3D, mycket större fokus på att styra hjältar etc). Men nu ser det ju okej ut, dags att köra igenom det ordentligt och verkligen insupa storyn!

Ursäkta men jag förstår inte riktigt ditt inlägg ? WC3 var fult när de kom ? Finns inget spel från den tiden som grafiken kan jämföras med som var "RTS". Grafiken är ju fortfarande okej än idag, spelade kampanjen för några månader sen utan att reflektera 1 sekund på att grafiken var uråldrig... OM något tycker jag nästan den nya grafiken är värre då den är mycket "grötigare".

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Corsair 2TB m.2 / 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

Ursäkta men jag förstår inte riktigt ditt inlägg ? WC3 var fult när de kom ? Finns inget spel från den tiden som grafiken kan jämföras med som var "RTS". Grafiken är ju fortfarande okej än idag, spelade kampanjen för några månader sen utan att reflektera 1 sekund på att grafiken var uråldrig... OM något tycker jag nästan den nya grafiken är värre då den är mycket "grötigare".

Jag håller dock med om att wc2 har en mer ”clean”/fulländad grafik än wc3.

Typ samma fenomen med zelda a link to the past jämfört med zelda ocarina of time.

—-
Wc3 är ju dock Ok grafikmässigt för sin tid. Men det är ändå ett spel som önskar efter bättre grafikprestanda. Särskilt var ju detta tydligt i cut scenes i single player.

Då är det ju ändå en nedgradering jämfört med wc2 som är snyggt som det är. Som 2D spel hade de nog inte kunnat vara särskilt mycket snyggare idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Synd att de raderade mitt wc3 TFT konto för att jag inte hade spelat på 3 månader...

Permalänk
Medlem

https://youtu.be/3sCt2CdHscw

Det här äcklar mig och är tillräckligt för att låta bli spelet. Ska man betala för att sen bli bannad utan anledning sen köpa spelet igen? F*ck no.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Medlem

Börjar jag se dåligt, eller varför borde jag införskaffa det här? Nya menyer men tycker det ser exakt likadant ut. Man ska ju kunna spela med klassiska frozen throne, så blir att starta det och ha lite kul med att spelet får ett uppsving igen..

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

Noterade precis att min gamla installation blev bränd av den nya klienten och om jag vill köra Classic så går allt via Reforge menyn, som inte verkar ha kvar lan funktionen eller single player läge, allt verkar numera vara "online only".

Vet inte vad jag ska säga om det hela. Brukar inte bry mig om negativ utveckling eller ändrat direktiv bland speltitlar, men är riktigt besviken på hur det hela slutade med denna. Finns mycket att kommentera, men lämnar detta ämne med att säga att menyerna och UI:n ser ut att vara designade av några gymnasieelever som ett gruppprojekt. Ska leta upp en 1.29 backup imorgon.

Visa signatur

ASUS H97M-E | i7-4790 | 16GB DDR3 | Asus Strix GTX 1080 | Crucial MX500 1TB SSD | Windows 10 Pro 64bit | Acer VG270UP 1440p 144hz IPS

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MeSaber:

https://youtu.be/3sCt2CdHscw

Det här äcklar mig och är tillräckligt för att låta bli spelet. Ska man betala för att sen bli bannad utan anledning sen köpa spelet igen? F*ck no.

Skickades från m.sweclockers.com

Verkar tydligt att dom gjort en affärsgrej av det.

Permalänk
Medlem

https://youtu.be/Fn4QXdrqRIs

De e så sjukt. 100% bojkott skulle behövas. De lurar folk att köpa spelet genom falsk marknadsföring sen vägrar refund.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Starcraft (I) toppar ändå båda, sen kommer Warcraft III och trea är cliché-festen Starcraft II. Fite me!! Alla tre har dock ruggigt bra kampanjer.

Fuck me vad jag ser timmarna i mitt liv flyga förbi när jag tänker på Reforged

Nu fick du mig att inse att jag knappt kommer ihåg 1:an. Så nu får jag väl spela om remastered versionen där flög mina timmar också.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm