Hjälp mig med en fingervisning (högtalare upp till 10000)

Permalänk
Medlem

Hjälp mig med en fingervisning (högtalare upp till 10000)

Tja.

Ni aom har bättre koll än mig, i alla fall många av er kanske kan ge mig en fingervisning på vad jag bör söka efter?

Jag letar på begagnadmarknaden efter högtalare som i dagsläget ska drivas av 70rmsw, 2-kanals yamaha. Rummet är begränsat är ca 18kvm och har lutande tak. Är på wn vind.

Jag söker ett par högtalare som har luftigt och dynamiskt ljud men med litw pulver i bas och INTE en diskant som tenderar att bli skrikig på högre volym....

Saknar ni något som hjälper er att tipsa skriv gärna vad.

Mvh
Föratärkare kommer med tiden uppgraderas

Permalänk
Medlem

Ett par Dynaudio Focus stativare borde man kunna få för det priset, de stämmer imo in väldigt bra in på "luftigt och dynamiskt ljud" och "INTE en diskant som tenderar att bli skrikig på högre volym". Basen är rapp, men kanske inte tillräckligt framträdande om det är vad du eftersträvar. Ett par stativare räcker oftast gott i mindre rum som 18kvm, men Dynaudio brukar generellt vara rätt tungdrivna...

Ett exempel: https://hifitorget.se/visa_annons.php/dynaudio_focus_260_9133...

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Rekordmedlem
Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Skulle vilja slå ett slag för Focals högtalare som är lättdrivna och låter fint.
https://www.hembiobutiken.se/produkter/hogtalare/stativ/20036...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Vill du ha "lite pulver i basen" antar jag att du ändå vill ha lite mer tryck än vad stativare kan ge i de lägre registren, trots att 18 kvm inte är ett jätterum. Några högtalare som säljs ut just nu är Boston Acoustics A360 och A250. Jag har inte hört dem själv men har ett par andra från Boston Acoustics. De har fått fina recensioner och har ansett vara mycket pang för pengarna redan vid det ordinarie priset. Kanske kan vara något.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk

Om du kan hitta beg så lyssna på Buchardt Audio s300 mk2
Annars har nya
Wharfedale EVO serien fått bra omdömen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

<- Old school datanörd ->