Hur kör man F-disk i Windows XP !

Permalänk

Hur kör man F-disk i Windows XP !

Operativsystem= windows xp pro
Har två hdd:ar som jag kör raid 0 på. Måste dock först köra fdisk och sen formatera dom för att de ska fungera.
Detta måste göras i "dos-mode" i win xp (jag vet att dos inte finns ???? ) Har en win 98 cd skiva som inte funkar och diskettsation har jag ingen. Frågan är hur jag kommer in i DOS för att köra Fdisk ?
Dahh, snabb hjälp vore inte fel !

Visa signatur

Drick en kopp kaffe, pissa två.....

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Denniz PoP: Han hade ingen diskettstation..
IT-Generalen, är någon systemdisken? Annars kan du köra Partition magic inne i windows med dem.
Annars kan måste du nog ha diskettstation. Eftersom du inte kan formatera så bra på en annan dator(annat chipset).

Edit: Förlåt, trodde du mena en bootdiskett denniz, självklart finns det boot-skivor där också!

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk

Har testat att köra Partition magic i windows men det funkar inte?! Kollar in sajten www.bootdisk.com men hittade ingenting användbart !?

HJÄLP

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan väll komma åt fdisk genom xp installations skivan. Då är det bara att köra den vägen.. typ

Visa signatur

"Obay your leader"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isch
Kan väll komma åt fdisk genom xp installations skivan. Då är det bara att köra den vägen.. typ

Har även testat det men det funkar inte. Antar att du menar att man väljer alternativet att reparera en xp installation, testade det men till min förvåning funkar inte det heller!? Om jag skriver Fdisk så får jag meddelandet att fdisk inte stödjs och att jag ska skriva help för att se tillgängliga kommandon.

Någon annnan som kanske vet hur jag ska göra,börjar verkligen bli ett problem nu ?!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om du orkar kan du googla fram hur man gör en bootbar CD.

Annars kanske det blir enklara att skaffa en diskettstation för en hundring.

Permalänk
Medlem

jookeer: Hoppas du inte menar XP.. För annars finns den skivan direkt på bootdisk.com
IT-Generalen: Du måste ha en bootdisk, eftersom du ska ha XP på raid0..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nej inte reparera utan ny istallation, då kommer du få upp fdisk för att kunna konfiga partitionerna.

Visa signatur

"Obay your leader"

Permalänk
Medlem

isch: Visst fan, det glömde jag...
IT-Generalen: Gör som isch sa! Där kan du ta bort partitioner o skit..

Visa signatur