Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2004
Skrivet av Överklockad_gasklocka:

- Man lider med Stewart när man hör att han behöver kraftsamla all sin kontrollförmåga över sin röst så att det inte bara ska bli en väsning eller en falsett.

Fast han är ju inte sån egentligen. Tänk på att Picard ska vara 94 år nu.
https://www.youtube.com/watch?v=kcZbsK5EFQE

Senast redigerad av Loxus, 2004-08-02 klockan 13:13

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014
Skrivet av Överklockad_gasklocka:

- Att det inte är historier som får sin upplösning varje avsnitt. Det är så himla typiskt att det ska vara nån gigantisk handling som spänner över hela säsongen. Som ett enda utdraget säsongsavslutningsavsnitt. Men jag tycker inte det är det Star Trek är, jag tycker Star Trek är sina lite nördigare, lugnare enskilda avsnitt. Men jag har svårt att tänka mig att det blir några nördiga, vardagliga, lättsamma grejer i det här.

Det är det nya billiga tricket, eftersom avsnitten i sig är för tråkiga för att upprätthålla intresset. Byt ut mot ett enda långt avsnitt och hoppas att folks nyfikenhet ska överskugga det faktum att det inte händer något intressant.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kil / Sverige
Registrerad
Feb 2004
Skrivet av Elektroman:

Det är det nya billiga tricket, eftersom avsnitten i sig är för tråkiga för att upprätthålla intresset. Byt ut mot ett enda långt avsnitt och hoppas att folks nyfikenhet ska överskugga det faktum att det inte händer något intressant.

"Nya" tricket vet jag inte. Serier som Battlestar Galactica som släpptes på tidigt 2000-tal, följde liknande mall till Picard. Varje avsnitt var en del av en övergripande story. Det fanns ingen A, B och C del (Början, Mitten, Slut) på varje avsnitt. Man var faktiskt tvungen att följa serien för att hänga med i det som pågick.

Serier som Stargate SG-1 till exempel, följer samma mall som dom flesta Star Trek serier. En ny tittare kan hoppa in och kolla i stort sett valfri avsnitt, och förstå situationen utan någon större bakgrund.

Förstår att du inte gillar Picard serien. Kanske bättre att sluta kolla på serien, och sluta kommentera om serien och titta på nåt annat?

// Darkthunder

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Mar 2006

Har Amazon prime på Amazon DE har kollat de första 4 avsnitten det som kom igår/inatt kräver att jag anger siffrorna till ett tyskt körkort pga "age restrictions"...

gick in på Amazon.com istället men där vill de ha ett kort kopplat som är registrerat i USA för att äns kunna få tillgång till video...

hur har ni andra löst detta?

Asus Z97-A, I7 4790K @4.8GHz 1.29V, 24Gb ram, MSI GTX 1070ti gaming oc@ 1909Mhz/8996Mhz.
[Lista] De bästa gratisprogrammen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2004
Skrivet av Rouge of Darkness:

Har Amazon prime på Amazon DE har kollat de första 4 avsnitten det som kom igår/inatt kräver att jag anger siffrorna till ett tyskt körkort pga "age restrictions"...

gick in på Amazon.com istället men där vill de ha ett kort kopplat som är registrerat i USA för att äns kunna få tillgång till video...

Uhm...gick bara in på primevideo.com ? Hade inga problem att kolla senaste avsnittet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014

Fy fan, senaste avsnittet var RIKTIGT dåligt. De försöker göra "Game of Thrones in Space" och exploaterar ett varumärke för det. Det har noll med Star Trek att göra.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av Rouge of Darkness:

Det har jag inte råkat ut för, trodde de bara använde uppgifter från betalningen så de litar på identifieringen de får den vägen.

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nyköping
Registrerad
Mar 2009

Jag hoppade förbi hela diskussionen för att undvika spoilers. Jag är ingen "trekkie", men jag letar nya serier att titta på. Är denna något att ha?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Zion
Registrerad
Apr 2004
Skrivet av Elektroman:

Fy fan, senaste avsnittet var RIKTIGT dåligt. De försöker göra "Game of Thrones in Space" och exploaterar ett varumärke för det. Det har noll med Star Trek att göra.

Hur menar du "GoT in space"? Politik, intriger i Star Fleet, hemliga organisationen och folk med olika mål är ju standard, de gjorde ju även en serie bara om detta typ med DS9?

Skickades från m.sweclockers.com

[ i5-6600K @ 4.7Ghz || Corsair H110 GTX || 16GB DDR4 || ASUS Z170 Pro Gaming || Asus ROG 1080 Strix @ 2100+/11Ghz+ ]

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Zion
Registrerad
Apr 2004
Skrivet av Frisell:

Jag hoppade förbi hela diskussionen för att undvika spoilers. Jag är ingen "trekkie", men jag letar nya serier att titta på. Är denna något att ha?

Om du gillar star trek ja

Skickades från m.sweclockers.com

[ i5-6600K @ 4.7Ghz || Corsair H110 GTX || 16GB DDR4 || ASUS Z170 Pro Gaming || Asus ROG 1080 Strix @ 2100+/11Ghz+ ]

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Mar 2006
Skrivet av Loxus:

Uhm...gick bara in på primevideo.com ? Hade inga problem att kolla senaste avsnittet.

nope. kräver ändå åldersverifiering med tyskt id för att kunna komma igenom åldersverifiering.

Edit: nu gick det helt plötsligt... blev bara skickad till sidan man kom till genom amazon.de länken till prime video först, nu kom jag till en annan på andra försöket där jag kan kolla.

Asus Z97-A, I7 4790K @4.8GHz 1.29V, 24Gb ram, MSI GTX 1070ti gaming oc@ 1909Mhz/8996Mhz.
[Lista] De bästa gratisprogrammen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2004
Skrivet av Elektroman:

Och jag tyckte det var bästa avsnittet hittills och det avsnitt som varit mest Trek hittills.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jul 2001

Jag tycker också femte var bra. Tycker nog fortfarande första känns som det bästa totalt sett, men jag är klart sugen på att se vad som händer härifrån!

Spoilers för avsnitt 5:

Hade verkligen inte räknat med att se Icheb i serien, även om det blev väldigt kort och hemskt.
Väldigt kul med Seven dock, hoppas att hon återkommer mer!

Dold text

X370 Taichi / R7 1700 @ 3.75 GHz 1.2 V / 48 GB 3200 MHz CL14 / MSI GTX 1070 Gaming, OC / Samsung 960 EVO 500 GB / Corsair RM650x
LG G6 (H870)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kil / Sverige
Registrerad
Feb 2004
Skrivet av Elektroman:

Picard är tydligen inget för dig, så det är nog bäst att låta bli att kolla på serien. Kolla på något annat, och sluta skita ner forumtråden med all negativitet.

Förutom att Picard är varumärkt Star Trek, så finns det hur mycket som helst som man kan identifiera som "har med Star Trek att göra". Bara du som inte kan se förbi näsan och se det själv. Visst har serien en annan stil än TNG, men det hade DS9, VOY och ENT också. Sen handlar den här serien om 1 person och hans personliga uppdrag. Har egentligen inget med Starfleet att göra, och serien utspelas inte ens på ett Starfleet-skepp (vilket dom andra serierna gjorde, utom DS9 som var en station)

Men mycket av det du verkar hata i Picard, kan man även finna i andra Star Trek serier som t.ex DS9. Kanske borde se den serien istället och jämföra? Finns på Netflix.

// Darkthunder

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014
Skrivet av darkthunder:

så finns det hur mycket som helst som man kan identifiera som "har med Star Trek att göra".

"Hur mycket som helst" låter extremt överdrivet, låter som tusentals olika teman. Nämn då endast 10 av dem, om du kan.

Skrivet av darkthunder:

Men mycket av det du verkar hata i Picard, kan man även finna i andra Star Trek serier som t.ex DS9. Kanske borde se den serien istället och jämföra? Finns på Netflix.

Jag har sett DS9, och det är tveksamt vilken av den och Picard som är sämst.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kil / Sverige
Registrerad
Feb 2004
Skrivet av Elektroman:

"Hur mycket som helst" låter extremt överdrivet, låter som tusentals olika teman. Nämn då endast 10 av dem, om du kan.

Ungefär lika överdrivet som folk som du som kallar serien "sämst" eller andra glåpord.

Skrivet av Elektroman:

Jag har sett DS9, och det är tveksamt vilken av den och Picard som är sämst.

My point exactly!

DS9 är enligt dom flesta fans bland dom bästa serierna. Att du ser det som delad plats som "sämst" med Picard visar att du faktiskt saknar smak, och kanske borde låta bli Star Trek helt och hållet. I din värld så är väl Star Trek V: The Final Frontier den bästa filmen, och JJ Abrams är Gud's gåva till Trekkies.

// Darkthunder

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jul 2001

@Elektroman Vilka Star Trek serier anser du värda namnet om du tycker DS9 är lika värdelös? De bästa avsnitten DS9 (t ex In the Pale Moonlight) är ju bland de absolut bästa som gjorts i någon Star Trek-serie

X370 Taichi / R7 1700 @ 3.75 GHz 1.2 V / 48 GB 3200 MHz CL14 / MSI GTX 1070 Gaming, OC / Samsung 960 EVO 500 GB / Corsair RM650x
LG G6 (H870)

Trädvy Permalänk
Forumledare
Plats
Här
Registrerad
Jul 2009

*tråd rensad*

Dagens fakta: Nya vetenskapliga rön pekar på att man uppenbarligen kan ha olika åsikter om saker utan att bli otrevliga mot varandra.

Nu säger jag inte att just NI visat motsatsen till den grad att det är dags för vissa att lämna diskussionen, jag talar såklart om alla andra