Jag kanske ställer en dum fråga eller kanske jag oroar mig i onödan men jag måste fråga!
Kan en ny, modern gaminglaptop (MSI GL75 Leopard 9SD 17.3", i7 9750H, 16 GB RAM (max 64), 512GB, GTX 1660 Ti, 120Hz) vara i stånd att driva 2 externa 1440p skärmar (med begränsningarna i frekvens som HDMI och mDP skärmportarna har) utan att behöva nån sorts docka (för t.ex. att ge extra ström ifall att det behövs)? Alltså genom att koppla skärmarna direkt till laptopens portar!
Finns det fallgropar när det gäller att välja laptop just för denna uppgift? Finns det nån därute som kör med laptop och 2 externa skärmar?
Alltså jag har provat laptop och 2 externa 1080p 60Hz skärmar och det har funkat väl. Då hade jag en docka och båda skärmarna var kopplade till HDMI portarna som fanns på dockan. Men nu vill jag gå upp ett snäpp och köra 1440p skärmar och kanske i högre frekvens än 60Hz (typ ca 75Hz på HDMI och 120Hz på mDP). HDMI och DP portarna har sina begränsningar (datorn i frågan har mDP 1.2 och HDMI 1.4 (4K @ 30Hz))