Vad använder ni för True Wireless lurar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

fick mina PaMu Slide Mini idag.
Är mycket sämre än mina stock huawei trådbundna lurar.
mycket lågt ljud och burkigt

Fick du någon ordning på ljudet med en EQ eller så?

Kolla så luft hålen inte är igensatta med smuts eller annant.. Dem bör ju inte vara det om dem är nya. Men man vet aldrig, värt att kolla om du upplever burkigt ljud. Du kan ju testa spela in dem lite. Låt dem ligga och spela på hög volym några timmar, kanske kan ge något om du har tur.

Btw någon som har, eller har testat OnePlus Bullets Wireless 2? bra?

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem

Galaxy Buds för träning. Vann ett par Sennheiser Momentum True Wireless 2 men är lite kluven, å ena sidan makalöst bra ljud, rätt nice med ANC, makalöst bra "transparent hearing" jämfört med Samsungs variant som låter skit och är totalt oanvändbar, men å andra sidan är dom lite för stora för mig och gör lite ont i ytterörat.

Kanske nåt man vänjer sig vid? Funderar annars på att sälja dom...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lidodido:

Galaxy Buds för träning. Vann ett par Sennheiser Momentum True Wireless 2 men är lite kluven, å ena sidan makalöst bra ljud, rätt nice med ANC, makalöst bra "transparent hearing" jämfört med Samsungs variant som låter skit och är totalt oanvändbar, men å andra sidan är dom lite för stora för mig och gör lite ont i ytterörat.

Kanske nåt man vänjer sig vid? Funderar annars på att sälja dom...

Testat med mindre öronplupp?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Testat med mindre öronplupp?

Jo kör med minsta, sitter bra i kanalen men själva stora delen sitter rätt trångt. Kan ju som sagt vara en vanesak men Budsen som man nästan glömmer att man har i är verkligen på en helt annan nivå. Däremot är ju ljudet på en annan nivå åt andra hållet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Aipods 2nd gen.

Airpods Pro numera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KurtEgon:

Finns det några med pulsmätare? Hittar bara någon Jabra från 2016 och det är lite för gammalt.

Amazfit Powerbuds

Ser förövrigt ganska spännande ut!

AAC
Bluetooth 5.0
ENC Noise Reduction
8 timmar
Kompatibel med Siri, Google Assistant.
dock "endast IP55" IPX7 hade varit fint men men

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem
Skrivet av sdaniel1:

Amazfit Powerbuds

Ser förövrigt ganska spännande ut!

AAC
Bluetooth 5.0
ENC Noise Reduction
8 timmar
Kompatibel med Siri, Google Assistant.
dock "endast IP55" IPX7 hade varit fint men men

Låter väldigt lovande! Inväntar recensioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Testade dom en halvdag men bytte in dom mot ett par Jaybird istället, är på tok för varma om öronen, var sjöblöt i svett runt öronen efter en timmes promenad, bra att man kan lämna tillbaka på NetOnNet om man inte är nöjd, ljudmässigt var dom grymma men jag kan nog påstå att Jaybird X4 duger gott för mig och man slipper bli varm om öronen.

Från juni undantas in-ear lurar hos NetOnNet pga Covid-19. Bra att veta om någon missar detta som jag gjorde. Köpt på distans men kroppsnära produkter tror jag är undantaget från distanslagen. I alla fall fick jag inte returnera dem. Bra ljud i de jag köpte (Sony WF-XB700) och satt störtskönt men är inte kompatibla till den ljudkälla jag skulle använda dem till (Garmin Forerunner 245 music).

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Airpod pro eller galaxy buds plus

Nu när mitt andra par av jaybird Freedom 2 är trasigt är det dags att köpa något nytt. Jag är egentligen helt såld på airpods pro, det enda som håller mig borta från köp knappen är att ifixit gav dem 0/10 i möjligthet till reparation. Jag tror att elektroniken kommer hålla, däremot ligger det i batteriernas natur att de kommer dö. Om jag inte vill lägga 579 kr per öra för att byta batteri i framtiden köper jag en förbrukningsvara. Galaxy buds plus har dock fått hela 7/10 och går troligtvis att byta batterier på själv.? Apple skatten är hög i detta fall 3600 vs 1600 med ett batteri byte. Hur reflektera ni kring batterilivet i era tws?

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem

@Noob I am: Galaxy Buds+ uppfyller mina krav på komfort, batteritid och ljudkvalité. Har du dessutom Samsung telefon så kan du styra kontrollerna nästan hur du vill.

Permalänk

Sennheiser Momentum True Wireless 2 är helt underbara om ljudet är viktigt. Använder dem inte under träning, och till film och för Skype/Teams är de inte riktigt optimala då det uppstår en del lagg och fördröjning.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 9700K | GPU: Asus Geforce RTX 2060 Dual OC MB: MSI Z390-A Pro | RAM: Corsair Vengeance LPX 32GB | PSU: Corsair RM650x v2 | Chassi: Fractal Design Define R6 | SSD: Samsung 970 EVO 500GB + Samsung 860 EVO 1TB | HDD: Seagate Barracuda ST8000DM004 8TB | CPU-kylare: Noctua NH-D15

Bildskärm: LG 27UK650-W | Mus: Logitech MX Master 2S | Tangentbord: Logitech Craft | Ljudkort: Focusrite Scarlett 2i2 MK2 | Monitorer: Yamaha HS 7 W | Subwoofer: Peerless XLS 10” / hemmabyggd slavbaskonstruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av KurtEgon:

Finns det några med pulsmätare? Hittar bara någon Jabra från 2016 och det är lite för gammalt.

Philips ActionFit SN503 – 2020 på rea nu.. Jag vet inget om produkten i övrigt..
https://www.webhallen.com/se/product/317715-Philips-ActionFit...

Tips! Dock ej tws, men riktigt bra slit och släng proppar med schladd. För typ inga pengar
https://www.webhallen.com/se/product/312687-Philips-Horlurar-...

@sweisdapro jag beställde även några till! Måste ju ha något att göra i sommar!
Wavefun X-Buds
Mpow Flame S
Mpow X3 ANC
Haylou T15
Haylou GT1
EDIFIER X3
Xiaomi Redmi Airdots S
QCY T4
QCY T5

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem

@sdaniel1 ser ut som om du kommer ha att göra!
Har inte fått mina än, håller tummarna för att de kommer snart!

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

@sdaniel1 ser ut som om du kommer ha att göra!
Har inte fått mina än, håller tummarna för att de kommer snart!

Bör komma denna veckan eller i början av nästa.. verkar ha blivit en liten delay pga covid i vanlig ordning. Ja ska bli kul att testa

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hoovrar med köpfingret nu. Kikar på

Jabra Elite Active 75t eller Sony WF-1000XM3?

Lutar åt Jabra mtp att de också skal användas under viss träning och jabra är IP-certifierade.

Men annars, tankar om dom? Tänkte även slökolla film o serier med dom så det får inte vara nämnvärd eftersläpning.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Hoovrar med köpfingret nu. Kikar på

Jabra Elite Active 75t eller Sony WF-1000XM3?

Lutar åt Jabra mtp att de också skal användas under viss träning och jabra är IP-certifierade.

Men annars, tankar om dom? Tänkte även slökolla film o serier med dom så det får inte vara nämnvärd eftersläpning.

Tänk på detta bara innan köp! (se text nedan) Så slipper det bli en tråkig överraskning om du ändrar dig!
2020, året då det blev svårt att köpa lurar )= Personligen skulle jag vänta med dem lite dyrare tills nästa år om du inte har möjligheten att testa polarens först, Så du vet att dem passar i öronen samt och låter som du önskar..

Källa: Netonnet
I samband med utbrottet av Covid-19 har vi infört åtgärder för att minimera smittspridning.
Detta innebär bland annat att du inte kan returnera intima-, hygien- och in-earprodukter vid bruten förpackning. Detta gäller alla inköp från och med 1 Juni.

Avser en vara som med bruten förpackning inte lämpligen kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl och förseglingen brutits av konsumenten. (hygienartiklar inom kropp-, tand-,hårvård och hörlurar inom kategorin in-ear och bluetooth headset)

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem
Skrivet av sdaniel1:

Tänk på detta bara innan köp! (se text nedan) Så slipper det bli en tråkig överraskning om du ändrar dig!
2020, året då det blev svårt att köpa lurar )= Personligen skulle jag vänta med dem lite dyrare tills nästa år om du inte har möjligheten att testa polarens först, Så du vet att dem passar i öronen samt och låter som du önskar..

Källa: Netonnet
I samband med utbrottet av Covid-19 har vi infört åtgärder för att minimera smittspridning.
Detta innebär bland annat att du inte kan returnera intima-, hygien- och in-earprodukter vid bruten förpackning. Detta gäller alla inköp från och med 1 Juni.

Avser en vara som med bruten förpackning inte lämpligen kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl och förseglingen brutits av konsumenten. (hygienartiklar inom kropp-, tand-,hårvård och hörlurar inom kategorin in-ear och bluetooth headset)

Tackar, hade dock uppmärksammat det tidigare. Känns obv sådär att beställa något för +2k och inte vara säker på att man ska kunna använda produkten men som tur är saknar jag ibland konsekvenstänk så klickade hem ett par Jabras. Som tur var passar de mina öron och än så länge är jag väldigt nöjd 👍🏻

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Avstängd

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5153426

Runt 10h i batteritid, vattentäta IPX7, bra ljud, sitter skönt i öronen, funkar bra med Siri (har själv iPhone) och andra röstassistenter, lägen för att höra omgivningen etc. De har dock inte ANC men blockerar ut ljud bra ändå.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Inaktiv

Har bytt till dom efter de att jag använt Jaybird X4 i ca 2 månader och de var också på NetOnNet där jag köpte dom.
X4 lurarna är inte ens i närheten när de gäller Vista lurarna, haft en mängd olika lurar och Vista är de bästa jag haft med hästlängder och de förstår man om man kollar diverse tester att dom får oftast max betyg.
Ljudmässigt är dom i klass med Sony WH-1000XM3 som jag också testat nyligen fast jag gillar Vista bättre, de är som att stoppa in ett par öronproppar och allt ljud runtikring försvinner helt och ljudet är sjukt bra, ruggig tung bas framförallt, när jag hade mina X4 var jag tvungen att öka på basen via EQ i jaybirdappen eftersom de var svårt att få dom att sitta bra i örat, tryckte man in dom med bägge händer lät dom sjukt bra men så fort man tog bort händerna åkte dom ute lite och jag provade alla medföljande proppar men ingen funkade riktigt bra så ljudet blev sämre helt klart.
När jag sedan bytte till vista så var basen våldsam och jag stängde helt enkel av EQ i appen och då lät de perfekt, insåg att alla EQ preset som fanns bara försämrade ljudet så nu kör jag utan EQ och ljudet är sjukt bra, otroligt bra bas och jag har aldrig någonsin haft några inear lurar som låtit så bra.
Sedan så funkar blåtand sjukt bra, jag kan gå runt i lgh utan att ljudet försvinner, med X4 lurarna räckte de med några meter innan ljudet började klippa och vred man på huvet så klippte den ljudet också.

Vill du ha ett par otroligt bra hörlurar så är Jaybird Vista de bästa som finns, finns inte ett enda negativt jag kan säga om dom här lurarna, är lätt de bästa och den största överraskning jag haft på många år efter att jag köpt något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Har bytt till dom efter de att jag använt Jaybird X4 i ca 2 månader och de var också på NetOnNet där jag köpte dom.
X4 lurarna är inte ens i närheten när de gäller Vista lurarna, haft en mängd olika lurar och Vista är de bästa jag haft med hästlängder och de förstår man om man kollar diverse tester att dom får oftast max betyg.
Ljudmässigt är dom i klass med Sony WH-1000XM3 som jag också testat nyligen fast jag gillar Vista bättre, de är som att stoppa in ett par öronproppar och allt ljud runtikring försvinner helt och ljudet är sjukt bra, ruggig tung bas framförallt, när jag hade mina X4 var jag tvungen att öka på basen via EQ i jaybirdappen eftersom de var svårt att få dom att sitta bra i örat, tryckte man in dom med bägge händer lät dom sjukt bra men så fort man tog bort händerna åkte dom ute lite och jag provade alla medföljande proppar men ingen funkade riktigt bra så ljudet blev sämre helt klart.
När jag sedan bytte till vista så var basen våldsam och jag stängde helt enkel av EQ i appen och då lät de perfekt, insåg att alla EQ preset som fanns bara försämrade ljudet så nu kör jag utan EQ och ljudet är sjukt bra, otroligt bra bas och jag har aldrig någonsin haft några inear lurar som låtit så bra.
Sedan så funkar blåtand sjukt bra, jag kan gå runt i lgh utan att ljudet försvinner, med X4 lurarna räckte de med några meter innan ljudet började klippa och vred man på huvet så klippte den ljudet också.

Vill du ha ett par otroligt bra hörlurar så är Jaybird Vista de bästa som finns, finns inte ett enda negativt jag kan säga om dom här lurarna, är lätt de bästa och den största överraskning jag haft på många år efter att jag köpt något.

Kan bara hålla med , har testat ett 10tal true wireless. Dyra till hyfsade priser men helt fastnat för just Vista lurarna.
Problemet är att dom flesta är stora och klumpiga " Sony , Bose , Sennheiser.
Funkar inte så bra med min svetshjälm , men Vista lurarna är små och sitter jävligt skönt och har ett grymt bra ljud.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Skrivet av Mangee75:

Kan bara hålla med , har testat ett 10tal true wireless. Dyra till hyfsade priser men helt fastnat för just Vista lurarna.
Problemet är att dom flesta är stora och klumpiga " Sony , Bose , Sennheiser.
Funkar inte så bra med min svetshjälm , men Vista lurarna är små och sitter jävligt skönt och har ett grymt bra ljud.

En negativ aspekt på Vista är att man inte kan cykla och prata i telefon, ibland inte ens VISTAS😃 bland folk, de tar upp väldigt mycket omgivningsljud. Annars är de superba!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pompedompe:

En negativ aspekt på Vista är att man inte kan cykla och prata i telefon, ibland inte ens VISTAS😃 bland folk, de tar upp väldigt mycket omgivningsljud. Annars är de superba!

Tycker tvärtom, har bara testat att prata då jag är ute och går och de har funkat kanon, man hör bra vad den man pratar med säger och jag har frågat hur de låter då jag pratar och alla har tyckt att de låter mycket bra.
Men jag köpte inte mina för att ha dom som headset och pratat med folk jag köpte dom helt och hållet för att lyssna på musik då jag cyklar och går och till de är dom helt perfekt.

Permalänk
Inaktiv

Ni som har Vista lurar har ni problem med att ljudet försvinner stup i kvarten?
Var ute och gick igår och första timmen var de som vanligt, allt funkade men sen började ljudet komma och gå och de blev till slut extremt irriterande då ljudet försvann typ var 20e sekund och var borta flera sekunder och sen kom tillbaka igen, så fort jag hade telefonen i fickan så försvann ljudet hela tiden och jag var tvungen att ta upp telefonen och hålla den nära huvet för att ljudet skulle komma tillbaka.
Har testat de tips som fans på Jaybirds hemsida om man upplevde de här problemet men jag har inte hunnit testa ännu, jag hoppas att de hjälper, har aldrig varit med om ett par trådlösa lurar som klipper ljudet så mycket.

Permalänk
Medlem

Fick precis hem mina wavefun xpods 3t, grymma lurar för priset ~400kr med PostNord.
Touchknappar
Qi-laddning
6h i lurarna
Grymt ljud

Dessutom passar de mina öron bättre än mina pamu slide

Riktigt tung bas, men skarp och klart ljud ändå.
Hade lite problem med den inledningsvis; tyvärr verkar locket vara felkonstruerat så att lurarna kopplas upp varje gång man stänger det.
Var dock bara att plocka bort en magnet i mitten av locket så fungerar de perfekt

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Inaktiv

Har lämnat in mina Vista lurar, lånade ut dom till en kompis som testat dom några dagar och han får samma problem att ljudet klipper hela tiden, sökt runt lite på nätet och detta verkat vara ett vanligt problem, kommer sälja dom direkt jag får dom tillbaka, får mest troligt ett par nya men dom ryker direkt.
Har köpt Huawei egna in ear lurar och dom funkar kanon, inte riktigt lika bra pass form men ljudet är lika bra som Vista lurarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

@sdaniel1 ser ut som om du kommer ha att göra!
Har inte fått mina än, håller tummarna för att de kommer snart!

Fick mina idag Xpods 3T samt Edifier X3.. och dra på trissor bägge är kanon. Snäppet vassare ljudbild i xpodsen men Edifiers minimalistiska snäckor sitter ju utan att dem ens känns eller syns och väldigt bra kvalitet även om lite lågt ljud generellt och bastunga som man får tune ner lite. Funkade även bra i samtal. Undrar varför Edifier inte finns hos någon svensk återförsäljare.. endast vissa högtalare eller pc ljud 2.1 typ.

Wavefun har fixat tuningen på Nya 3T så nu funkar dem out of the box även om jag alltid pillar lite för att få "mitt personliga sound"!
Synd bara att caset är fail även om det funkar att ladda budsen, man kan öppna caset och flytta en magnet om man pallar annars är det bra att dem skickar ut nya case gratis!

KZ ZSX Terminator är ju en helt ny nivå.. Skrattet i left channel i början av låten Africa med KZ Toto har aldrig låtit så klart och tydligt. Är väl kanske ingen måttstock i sig men.. Vilken separation!

*Edit, nu såg jag att du skrivit att du fått dina också @sweisdapro.. Visst dem är bra!

PS. Får ont i magen av att ni köper lurar för 900 - 2400 kr. DS.

*Edit2 ok fan jag kanske joinar er den 24 augusti = EDIFIER TWSNB2

PPS. Jag har 'Edifier R1700BT white edition.. sjukt bra ljud för pengen! DDS.

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noob I am:

Nu när mitt andra par av jaybird Freedom 2 är trasigt är det dags att köpa något nytt. Jag är egentligen helt såld på airpods pro, det enda som håller mig borta från köp knappen är att ifixit gav dem 0/10 i möjligthet till reparation. Jag tror att elektroniken kommer hålla, däremot ligger det i batteriernas natur att de kommer dö. Om jag inte vill lägga 579 kr per öra för att byta batteri i framtiden köper jag en förbrukningsvara. Galaxy buds plus har dock fått hela 7/10 och går troligtvis att byta batterier på själv.? Apple skatten är hög i detta fall 3600 vs 1600 med ett batteri byte. Hur reflektera ni kring batterilivet i era tws?

Jaeo men det lär väl ändå vara ett bra tag tills batterierna är slitna...?

Köp inte från Apple köp från typ Webhallen, Elgiganten etc för 2600 sek.

För mig känns det som att du väljer att göra ett köp av det alternativet du egentligen inte vill ha mest för att i framtiden kunna byta batterierna i dom. Att tänka sparsamt är ju rätt men samtidigt sänker man poängen med ett köp om man väljer det sämre / tråkigare alternativet. Hur som du kanske kan kolla med Apple om AppleCare+ täcker batteribyte. Iofs, vet ej om AppleCare+ kräver att man köper från Apple direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noob I am:

3600 vs 1600 med ett batteri byte. Hur reflektera ni kring batterilivet i era tws?

Skrivet av hypermode:

Jaeo men det lär väl ändå vara ett bra tag tills batterierna är slitna...?

Köp inte från Apple köp från typ Webhallen, Elgiganten etc för 2600 sek.

Hur bra tycker ni mobiltelefon batterier är efter två år? Hur mycket bättre kvalitet tror ni det är vs tws batterier?
Matematik + fysik / sunt förnuft = Dem är garanterat inte värda pengarna..

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör