Vad använder ni för True Wireless lurar?

Permalänk
Medlem

Vad använder ni för True Wireless lurar?

Halloj!
är ute efter ett par trevliga lurar som kan följa med till gymmet och gärna går att prata med utan att motparten konstant klagar. Så alla ni som har ett par True Wireless lurar, vilka har ni och vad tycker ni om dem? Någon ni kan rekommendera?

Skulle helst undvika Sonys wf-1000xm3, eftersom de är så gigantiska och att jag inte riktigt behöver brusreduceringen. Airpods verkar ju rätt najs, men när man är ute och det råkar vara lite blåsigt så blir det ordentligt med Wind noise som läcker igenom så det känns ju inte helt rätt heller. svårt detta :/

Visa signatur

Intel i7 10700K
ASUS Z490 Prime-P
Gigabyte Radeon RX 570
Corsair Vengeance 16gb

Permalänk
Medlem

Jag körde ett par Sennheiser momentum True Wireless, de var riktigt bra, men hade problem att batteriet I både case och lurar tog slut efter 1-2 dagar då de aldrig riktigt går ner I standby.

Fick reklammerat för några veckor sen och eftersom det var ett känt fel så önskade jag uppföljarna, Momentum 2, dessa älskar jag, har haft I caset nu I flera dagar och fortfarande bra kräm.

Ljudet är enligt mig bra med.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Mycket nöjd med mina airpod pro

Permalänk
Medlem

Aipods 2nd gen.

Permalänk
Medlem

@zetrri:

Har både Airpods gen 2 samt Jabra Elite 65t. Airpodsen använder jag till vardags, Jabra när jag tränar. Airpodsen fungerar bra till träning men sitter inte lika stadigt som Jabra, som dessutom tål väta och svett!

Airpodsen är klockrena då jag använder både iPhone och iPad dagligen, dessutom är samtalsljudet i en klass för sig, betydligt bättre än Jabra 65t! 65t är i stort sett värdelösa att prata i, fångar upp mer bakgrundsljud än tal. Men för musiklyssnande är dom utmärkt!

Finns en uppföljare, Jabra Elite 75t som ska vara bättre att föra samtal i. Det kanske kan vara något att kika på?

Visa signatur

|R5 3600|Noctua NH-U12S|Vengeance LPX 2x8GB @3200MHz|Intel 660p 512GB|MSI B450 Tomahawk MAX|Gigabyte RX 5700 XT 8GB GAMING OC |Phanteks P300A|
MSI Optix MAG241CP 144Hz|Xtrfy M3 Heaton|Xtrfy K4 RGB TKL|RIG 400 Pro|

Permalänk
Skrivet av Joccmock:

@zetrri:

Har både Airpods gen 2 samt Jabra Elite 65t. Airpodsen använder jag till vardags, Jabra när jag tränar. Airpodsen fungerar bra till träning men sitter inte lika stadigt som Jabra, som dessutom tål väta och svett!

Airpodsen är klockrena då jag använder både iPhone och iPad dagligen, dessutom är samtalsljudet i en klass för sig, betydligt bättre än Jabra 65t! 65t är i stort sett värdelösa att prata i, fångar upp mer bakgrundsljud än tal. Men för musiklyssnande är dom utmärkt!

Finns en uppföljare, Jabra Elite 75t som ska vara bättre att föra samtal i. Det kanske kan vara något att kika på?

Kan säga att Elite 75 är ett ordentligt steg uppåt i typ alla kategorier. Det enda som jag inte kan tala för är hur bra micken fungerar då jag inte har hunnit testa den i någon större utsträckning.
Men allt annat gör dom riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Jbl gör jättebra lurar, gudomliga att lyssna musik i. Men det är oxå det enda helt värdelösa att föra samtal i. Personen i andra änden hör inget

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem

Olaf i7s - Värdelösa men kostade $3
Xiaomi Haylou GT2 - Fantastiska för priset men finns nog bättre

Permalänk
Medlem

Galaxy buds, sitter perfekt i öronen efter flera timmar utan att man får ont. Det kan man inte säga om många in ear-lurar. Små och diskreta, sticker inte ut mycket.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

Jag har Jabra Elite 65t. De har inte varit felfria och jag tycker inte om att vänster hörlur inte går att använda separat. Tyvärr är även Elite 75 master/slave, annars hade jag övervägt dem.

Idag hade jag köpt AirPods Pro om du har en iPhone. Dyra men bäst...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Jag kör Airpod Pro. Sitter bra och har en helt sömlös integration med iPhone/iPad. Funkar perfekt på gymet pga vattentåliga och helt klart godkänt ljud. Tar upp tal bra och aldrig hört nån klaga att dom inte hör mig etc.

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar mina Sony wf-1000xm3. Allt fungerar toppen förutom mikrofonen.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Master of Overkill

Airpod pro

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd

Jaybird Vista

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Airpods Pro.. Mest för att de sitter bäst i mina öron.. Men annars är de lätta, helt ok ANC och bra ljud + mikrofoner.

Permalänk
Medlem

Jag har lite svårt att förstå om några av dessa lurar stödjer aktiv brusreducering, alltså inte bara under samtal utan att man faktiskt kan slå på brusreducering för att bara få det tystare till exempel på ett flygplan. Är det någon som har koll och kanske till och med erfarenhet av hur bra det funkar?

Visa signatur

| AMD Phenom II x6 1100T @ 4 GHz || Thermalright ultra 120 eXtreme || Asus Crosshair IV Formula 890FX |
| 8GB Corsair Vengeance LP @ 7-8-8-19 1500 MHz || Asus GTX 560 ti directCUII @ 1000/2300 MHz |
| Adata XPG SX900 512 GB SSD || Corsair HX Series 520W || Antec p182 |

Permalänk

Galaxy buds är missnöjd med dem. Den gäller både störningar och att samtalsfunktionen fungerar riktigt dåligt. Jag misstänker min mobil är boven och jag bör byta.
Jag har dock några OnePlus Bullets Wireless Z som inte är true wireless, men de fungerar perfekt till samma mobil. Men bluetooth v4.2 är gammal idag..

Permalänk
Medlem

Jag hade Jaybirds Vista först - missnöjd med dessa då det var ett skorrande i diskant som när man väl hört det irriterade nåt djävulskt. Bytte första paret men var samma på andra. Dom satt väldigt bra i öronen dock.

Bytte till Sony 1000XM3 och är supernöjd med dessa vad gäller ljudkvaliten. Lite klumpiga utanför öronen och har man en svettig mössa på sig blir det ibland att den kommer åt kontrollerna på snäckorna. Det är även ganska mkt vindbrus från dom om man cyklar/springer. Så helt perfekta är dom inte men jag är överlag väldigt nöjd.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk

Galaxy Buds, funkar utmärkt för musik på gymmet och samtal i lugnare miljöer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arion:

Jag har lite svårt att förstå om några av dessa lurar stödjer aktiv brusreducering, alltså inte bara under samtal utan att man faktiskt kan slå på brusreducering för att bara få det tystare till exempel på ett flygplan. Är det någon som har koll och kanske till och med erfarenhet av hur bra det funkar?

Är väl bara Sony och Airpods Pro som har ANC.

Permalänk
Medlem

Airpods 2

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Airpods Pro. Fungerar bra men kanske inte har det bästa ljudet.
Perfect när man har mobil & klocka från Apple och tränar mycket.

Permalänk
Medlem

Powerbeats Pro, används vid cykling till och från jobbet, på träningen och vid gång/löpning. Bra ljud (subjektivt), sitter bra (har aldrig ramlat ur), perfekt till iPhone, etuiet är enda nackdelen då det är för stort. Batteritiden är ju riktigt bra också.

Permalänk
Medlem

Jabra Elite 65t med andra pluggar, sådana där i någon sorts skummaterial. Helt ok faktiskt för priset jag fick dem för. Det enda negativa är att man inte kan använda vänster snäcka separat samt att de inte har brusreducering.

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Medlem

Sony wf-1000xm3

Permalänk
Medlem

Jag kör Creative Outlier Air efter att ha sett några reviews på dom, har haft dom i ungefär ett år snart och tycker dom funkar toppen.

De har en semistor nackdel och de är att mediakontroll knapparna på sidorna går typ inte att använda. Man måste trycka in dem hårt för att något ska hända och då får man ont i öronen bara. Så använder bara mobilen för att styra dom.

Rätt så billiga i jämförelse också. Kostar ungefär 600kr om man köper från creatives egna store: https://nordic.creative.com/tws/

Permalänk
Lego Master

Samsung Galaxy Buds, gillar dem skarpt. Litet och smidigt fodral och rimlig batteritid för storleken.
Använder dem dagligen och har inte märkt av nåt ont i öronen även efter lång användning.

Det jag kanske saknar är riktig brusreducering. De blockerar ju en del för att de är in ear, och har en pass-throughfunktion så man kan skicka ljud från utsidan till insidan och alltså hålla en vettig konversation med lurarna i, men det blockerar inte så mkt som en aktiv brusreducering. Flyger jag använder jag istället mina stora JBL-lurar med aktiv NC.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerb:

Är väl bara Sony och Airpods Pro som har ANC.

Sennheiser MOMENTUM True Wireless 2 har ANC, de är dock betydligt dyrare än Airpods Pro och WF-1000XM3.

Visa signatur

“All cruelty springs from weakness.”

Permalänk
Medlem

I den här tråden på Head-Fi-forumet finns det många bra tips också.

Permalänk
Medlem

Bose Noise Cancelling Headphones 700 samt Jabra Elite Active 75t.

Visa signatur

“All cruelty springs from weakness.”