Värt att köpa? /saker att tänka på?

Permalänk
Medlem

@Ranieee: Mest att det är 240mm, eftersom större radiator har bättre kylningsförmåga.

Skillnaden är att ASUS kortet är något överklockad men inte alls värd det priset för något som du kan göra själv.

Chassit kan ha GPUn på båda sätt men det kostar extra för vertikala kittet som är inte att rekommendera pga kylningen på grafikkortet kommer att lida om du har det vid glaset.

Visa signatur

😑

Permalänk
Medlem

@Aizu: Tackar för alla kurser inom datorer!
Då tycker du jag kör på den du länkade då? fast med CM ML240L V2 ARGB Komplett Edition och HyperX Fury RGB DDR4 3200MHz 16GB
HyperX Fury RGB DDR4 3200MHz 16GB.
Och ja jag vet att jag skjuter mig lite i foten för snart kommer de nya kort men det är nu jag vill ha burken hehe.

Permalänk
Medlem

Hade tagit kraken x53 om det ska vara vattenkylning. 6 års garanti istället för futtiga 2. Inte kul att hosta upp pengarna själv för trasiga delar även om det är osannolikt att det läcker. Kostar nån hundring mer men den presterar jävligt bra också

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem

@Birkus: Enda kraken jag kunde välja mellan var denna: NZXT Kraken Z63 CPU Kylare och det kostar 2900kr MER än vad jag redan betalar för min 240mm...

Permalänk
Medlem

Tackar för alla svar allihop! Blir att beställa ikväll om inte fler smarta kommentarer dyker upp.
Svive Halo S650
Palit GeForce RTX 2070 SUPER GamingPro
Intel Core i7-10700KF Processor, Tray
CM ML240L V2 ARGB Komplett Edition
HyperX Fury RGB DDR4 3200MHz 16GB
HyperX Fury RGB DDR4 3200MHz 16GB
Kingston A2000 1TB NVMe M.2 SSD
ASUS ROG Strix Z490-F GAMING moderkort
Corsair TX650M, 650W PSU
Windows 10 Home
Garanti 3 års inskicksgaranti
Stötsäker kartong
Svive Styx Gaming Musmatta ESGR XXL
21.150 med hemleverans till dörren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ranieee:

@Birkus: Enda kraken jag kunde välja mellan var denna: NZXT Kraken Z63 CPU Kylare och det kostar 2900kr MER än vad jag redan betalar för min 240mm...

Gör såhär då:

https://www.inet.se/kundvagn/visa/13969407

Billigare, bättre. Slipper skitchassit. Kylaren finns i lager i butik så den behöver du inte vänta på även om den saknas på centrallagret. Du får installera Windows själv om du köper fullversionen men det är det värt när man håller på och byter komponenter längre fram

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem

@Birkus: det var såklart också ett alternativ men installera windows lät lite läskigt för en okunnig människa som mig hehe.
Färdigbyggd om 111 vardagar lät också ganska segt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ranieee:

@Birkus: det var såklart också ett alternativ men installera windows lät lite läskigt för en okunnig människa som mig hehe.
Färdigbyggd om 111 vardagar lät också ganska segt..

De installerar Windows också om du väljer oem-licens! Prognosen på byggnationen är det nog nåt knas med... Skriv och fråga vetja

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem

@Birkus: Skadar inte att fråga så skrev till dom, ifall de inte kan fixa de på en stund så blir det nog den andra datorn med "skitchassiet" som du kallade det. Väntar jag för länge innan jag får datorn hinner ju nästa generation släppas och då får jag ångest att mitt grafikkort börjar med en 2a istället för en 3a...

Permalänk
Medlem

@Ranieee:

Förstår dilemmat.. Lycka till

Visa signatur

5900X | 3080