Intervju: Medlem planar värmespridaren på AMD Ryzen 9 3950X till perfektion

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2007

Imponerande, får mig att tänka på detta:

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2018

Undrar hur bladguld skulle funka som mellanlägg?

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 3900X | CPU-kylare: Corsair iCue H150i RGB PRO XT | RAM: Corsair Vengeance 32 GB (4x8) DDR4-3000 CL15 LPX | GPU: Palit RTX 2080 Ti 11 GB GamingPro OC | SSD: Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: be quiet! Silent Base 801 | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2002

@BrillMongot: När kommer uppföljaren med åtminstone testkörning av CPU:n efteråt?

Just nu lider både Youtube-videon och artikeln här av clickbait-titlar, vilket jag inte uppskattar.

Det hade varit bättre om videon hade varit dubbelt så lång och visade benchmark / temperaturresultat före och efter.

[4790k@4.5]+[GTX 1080 Strix@2139/10332]+[16GB]+[2x SSD]+[NZXT+Tesla 600W]+[Win7]+[SA950]+[Topre TKL]+[Model D]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norberg
Registrerad
Jun 2006
Skrivet av HolyFather:

@BrillMongot: När kommer uppföljaren med åtminstone testkörning av CPU:n efteråt?

Just nu lider både Youtube-videon och artikeln här av clickbait-titlar, vilket jag inte uppskattar.

Det hade varit bättre om videon hade varit dubbelt så lång och visade benchmark / temperaturresultat före och efter.

Förstår frustrationen. Nu är det ju så att processorn blivit såld till en publikation som uttryckt att de vill köra tester med den och publicera resultat så även om jag kunde plana till den processor och kylblockskombination som jag använder för närvarande och lägga upp mina resultat utan kylpasta så hade det ju inte varit schysst att snuva min kund på sitt scoop som de ändå betalat en hederlig peng för.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2009

@Brillmongot:
Stort tack för ditt bidrag, jag är mycket nyfiken på resultatet men jag håller ut tills.. ehm, "Beve Sturke" och vem det nu kan vara publicerar resultaten.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2002
Skrivet av Brillmongot:

Förstår frustrationen. Nu är det ju så att processorn blivit såld till en publikation som uttryckt att de vill köra tester med den och publicera resultat så även om jag kunde plana till den processor och kylblockskombination som jag använder för närvarande och lägga upp mina resultat utan kylpasta så hade det ju inte varit schysst att snuva min kund på sitt scoop som de ändå betalat en hederlig peng för.

Smart. Du får clickbaitet, kunden köper betet, tittare lämnas hängande på löftet om big temps/MHz, du slipper ansvar om kunden får måttlig prestandavinst och du kan seeda mer intresse här genom att hinta om stora saker utan att avslöja vem kunden är.

Och framför allt behöver du inte plugga i CPU:n, skruva dit kylaren och köra benchmarket, något som tar 30 minuter. Så du sparar tid också

Lyssna, jag önskar dig allt väl, men håller ändå fast vid att de som lovar måste leverera, och det saknades i videon. Jag är imponerad av allt som är bra - som man visar är bra. Det är inte bra att du avslutar videon där du gör när inte mycket krävs för att visa resultat. I själva verket måste man vara väldigt ointresserad av ett potentiellt scoop för att avsluta videon för att spara en halvtimmes arbete.

[4790k@4.5]+[GTX 1080 Strix@2139/10332]+[16GB]+[2x SSD]+[NZXT+Tesla 600W]+[Win7]+[SA950]+[Topre TKL]+[Model D]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norberg
Registrerad
Jun 2006
Skrivet av HolyFather:

I själva verket måste man vara väldigt ointresserad av ett potentiellt scoop för att avsluta videon för att spara en halvtimmes arbete.

Nja, det är ju inte riktigt trettio minuter som det handlar om utan två dagar.