Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tystberga
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av Freffo:

https://i.imgur.com/sTXYiA2.jpg

Testade göra om lite, men ser ut som Mission Impossible... Ingen karriär där inte.

Gillade din mitten kreation

GAMLA KLENODER 486 DX266@80| P54CP75@90| P54C 150@188| P55C166@233| P2 Celeron 433@520| Dual celeron 366@550|Dual P3 Coppermine 650@880|Athlon 1700+@3200+|Athlon 3200+@4000+|Core2duo 8400@4,2| I7 860@3,8|CD2 7400@3,0|I3 2120|I7 2600k@4,7|4790K@4,85
AKTIVA SYSTEM 9900K@5,0|HTPC I5 4670K@STOCK |Lenovo X1 Thinkpad|KID1 2500 |KID2 2500k

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Apr 2005
Skrivet av Triton242:

Gillade din mitten kreation

Instämmer, den mittersta versionen är klar förbättring redan än den officiella, går med trenden men sätter ändå sin egen prägel på det hela vilket jag tycker är viktigt.

Intel® Core i5-8600K @ 4.75GHz | ASRock Z370 Taichi | G.Skill Trident Z 2x8GB @ DDR4-3200 CL13 | Samsung 850 EVO 500GB + 1TB | MSI GTX 1070 Ti 8G Armor (överklockat) | SuperFlower Titanium 1000W | BenQ ZOWIE XL2540 240Hz | Phanteks PH-TC14PE | NZXT H440 New Edition | Logitech MX-518 | Razer Mantis Speed | Windows 10 x64 Professional

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Dec 2004

Framgångsrika bolag skapar en igenkänningsfaktor och bibehåller den. Men det är klart, i en värld som svämmas över av olika logotyper verkar det ju vettigt att byta lite ibland... eller?

Sämsta ändringarna i recent history är väl Cdon och Instagram. Cdon är så ful så den tänker jag inte ens posta.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Jul 2009

Tycker den känns som wsp nya logga. Tror alla låtit samma företag tagit fram dem. Wsp, Mia och hp.
Tycker alla är skit fula.

\\ Skogsväg |)

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av Freffo:

https://i.imgur.com/sTXYiA2.jpg

Testade göra om lite, men ser ut som Mission Impossible... Ingen karriär där inte.

Den i mitten hade verkligen varit snygg.

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6850K 4.5GHz | 32GB RAM | GIGABYTE RTX 2080 GAMING OC

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Apr 2004

Sjukt tråkig plockepin logo. Draken hade lite karaktär i alla fall.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2005

Slänger ut draken....?
Alltså vi pratar bara logotypen för "MSI Gaming"?
Om man kollar på företaget i stort är det ju bara texten "MSI" i olika typsnitt som är nuvarande logotyp.
Det är därför det inte är skölden utan texten som är längst ner i vänster hörn på alla deras sidor. Ännu mer om man klickar sig in på ODM/Enterpise-sidorna.
Så draken verkar mest riktad till marknaden "Gamerz".
Så om det just huvudlogotypen de ändrar är risken i så fall är väl snarare att det kommer bli draken och dessa tecken.

Gällande åsikt om utseendet av nya logotypen faller jag in i kören som ärligt talat tycker den är ful och svårläst.
Man jämför med HPs logotyp, men vill påminna om att det där är varianten man ser på det mesta avderas utrustning, och de har också sina ZBOOKs som har ett Z istället. HPs head "brand" (och vad de använder på hemsidan med mera) är fortfarande blå cikeln med vita bokstäver i.

Tycker också det är roligt hur många som kallar draken för barnslig. Är det enbart den lilla runda gosedjursdraken ni sett? Vet inte om de andra versionerna är särskilt "barnsliga". Men det kanske beror på association, och vilken version av drake man associerar till. Min primära association är iallafall inte Spiro, men det låter som det är det för många.

Trädvy Permalänk
Skribent
Jonas Klar
Plats
Skatteverkets Inläsningscentral
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av Xake:

Slänger ut draken....?
Alltså vi pratar bara logotypen för "MSI Gaming"?
Om man kollar på företaget i stort är det ju bara texten "MSI" i olika typsnitt som är nuvarande logotyp.
Det är därför det inte är skölden utan texten som är längst ner i vänster hörn på alla deras sidor. Ännu mer om man klickar sig in på ODM/Enterpise-sidorna.
Så draken verkar mest riktad till marknaden "Gamerz".
Så om det just huvudlogotypen de ändrar är risken i så fall är väl snarare att det kommer bli draken och dessa tecken.

Gällande åsikt om utseendet av nya logotypen faller jag in i kören som ärligt talat tycker den är ful och svårläst.
Man jämför med HPs logotyp, men vill påminna om att det där är varianten man ser på det mesta avderas utrustning, och de har också sina ZBOOKs som har ett Z istället. HPs head "brand" (och vad de använder på hemsidan med mera) är fortfarande blå cikeln med vita bokstäver i.

Tycker också det är roligt hur många som kallar draken för barnslig. Är det enbart den lilla runda gosedjursdraken ni sett? Vet inte om de andra versionerna är särskilt "barnsliga". Men det kanske beror på association, och vilken version av drake man associerar till. Min primära association är iallafall inte Spiro, men det låter som det är det för många.

Draklogotypen är en del av brandingen för företagets konsumentprodukter i kombination med textlogotypen sedan 2015. Det säger sig självt att den inte används i professionella sammanhang, exempelvis MSI:s bärbara Workstations fick en logga i samma form, men med ett "W" liknande M:et i den nya logotypen (fast... i neongrönt).

Du säger därtill själv att du tycker att draken är till för "gamerz" och ställer dig sedan frågande till att folk kallar den barnslig?

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Apr 2002

satan vilken ful logga...

..:: trickeh2k ::.. https://youtube.com/c/trickeh2k Windows 10 Pro - i7 8700k (delid) @ 5Ghz - ASUS Prime Z370-A - 16GB G.Skill Trident Z DDR4 CL14 3000Mhz - Corsair AX860i - EVGA GTX 1080Ti FTW3 Hydrocopper - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/SteelSeries Sensei RAW Rubberized - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, 3TB Seagate Barracuda - ASUS Xonar DX - ASUS Strix 7.1 Gaming Headset - Corsair 750D - Custom water loop

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2005
Skrivet av Meantek:

Draklogotypen är en del av brandingen för företagets konsumentprodukter i kombination med textlogotypen sedan 2015.

Precis, de hade plötsligt inte någon privatmarknad, utan enbart "GAMING" istället där.
Över lag om man inte kollar just ODM är det "GAMING", "Content Creators" och Workstations. Men det är bara "GAMING" som har draken som du påpekar.

Skrivet av Meantek:

Du säger därtill själv att du tycker att draken är till för "gamerz" och ställer dig sedan frågande till att folk kallar den barnslig?

Jag sade inte att draken var till för "Gamerz", jag sade att den användes i en marknad som försöker rikta sig till "Gamerz".
Men det barnsliga där är snarare det hur privatmarknaden och entusiats-marknaden försvann och ersattes med "GAMING"-marknaden. Och det var inte MSI ensamma om att göra, långt ifrån.
Och jag får nästan känslan av att många blandar ihop sin avsmak för att MSI gjorde detta med just deras drak-logotyp. Ja, den är en del av "GAMING"-brandet. Men den är _inte_ "GAMING"-brandet. Om de bara tar bort draken men fortsätter med sin "GAMING" kommer folk ändå fortsätta tycka det är barnsligt. Eller om de får för sig att rikta om sig, just "Content Creators" och hur alla borde vara en streamer verkar ju vara det nya nya i trender man vill hänga på. Vilket är minst lika barnsligt.

Sedan att det också görs en sjö med produkter som inte är genomtänkta och är mer julgran för att rikta sig till RGB-kåta "gamerz", det gör inte avsmaken för detta mindre.
Men det är fortfarande mer fel i själva marknadsföringen. Och jag tror just det är det som folk förknippar och hatar draken över, än att det är loggan i sig.
För som ren logotyp ser den rätt OK ut (iallafall skölden med drake på, den lilla runda saken gjord för att tilltala "vi vill ha figurer på skrivbordet"-skaran är en annan historia).

Man kan lite också jämför med Ferraris logotyp. Jag har inte hört någon säga den är barnslig. Och jag anser den inte direkt det heller. När den sitter på en bil.
Att Acer klistrade den på bärbara datorer för något decennie sedan för att försöka sälja dem till överpris, det kan jag dock kalla barnsligt. Loggan inte barnslig, användandet är det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2013

Gamla var snyggare. Jag förstår inte varför en del företag ska envisas med att byta design på sitt märke, byta namn. Det är bättre att ha ett bra från första början och köra på det, så får man ett inarbetat varumärke.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2008

MSI skriker plastigt, påkostat gamertrams.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Kiribati
Registrerad
Jan 2002

Likt de flesta fall när logotyper byts och utseenden i övrigt ändras var detta till det sämre. Gillar delvis utseendet men när jag ser röran av linjer är det inte MSI jag tänker på direkt.

"Arm yourself because no-one else here will save you. The odds will betray you"
Fractal Design Define R5 Blackout, Ryzen 3900X, MSI MPG X570 Gaming Pro Carbon WiFi, 32GB DDR4 3000MHz@CL15, Ca 5TB SSD, Gainward 1080Ti Phoenix Golden Sample, Acer X34A + Acer XB271HU + Oculus Rift + Quest

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Aug 2012

Inget ont om gamermarknaden i stort, men det finns flertalet stora tillverkare som jag tycker borde ändra sin logga, då de känns lite väl dekaltrim för mig som snart fyller 30.

Att MSI gör sig av med sin hemska tribaldrake är bara positivt, önskar att Asus kunde göra samma sak och kasta bort den hemska ROG-loggan som mest känns som en ännu sämre kopia av den redan usla No Fear-loggan.

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."